Smart Triggering - Mit kell tudni róla?

Az intelligens popup megjelenítés lehetővé teszi, hogy az OptiMonkkal elérhető konverziót tovább optimalizáljuk. Mindezt egy, a háttérben futó, algoritmus segítségével biztosítjuk, ami a látogatói viselkedés alapján jósolja meg, kik azok a látogatók, akiknek a konverziós esélye magas, és kik azok, akiknél a konverzióra való hajlam kisebb.

 

Nézzük meg, hogy is működik mindez:

A háttérben futó algoritmus gyakorlatilag egy lead scoring (látogatói minősítés) folyamat, melynek alapja a látogatói viselkedés.

A minősítési folyamat elemei:

  1. Folyamatosan figyeljük, hogy a látogatók hogyan viselkednek az oldalon.

    Ez egész pontosan a következő események nyomon követését jelenti:

    • legörgetés
    • oldalon eltöltött idő
    • kattintás
    • egérmozgás sebessége
    • egérkurzor által megtett út
    • az oldal elhagyása, majd visszatérés (például a böngészőben megnézett egy másik tabot

      

  2. Megnézzük, hogy az adott weboldal és kampány esetén mely események jellemzők a konvertáló látogatókra.

    Ezeket az adatokat összegezve és kielemezve az események eltérő értékeket (pontszámokat) kapnak. Példa:

    Tegyük fel, hogy egy adott webáruházban az 1-es kampány átlagos konverziója 2%.

    Az adatokból azt látjuk, hogy akik nem töltenek el legalább 30 másodpercet a webáruházban és nem görgetnek le legalább 40%-ig, azoknál csak 1% a konverzió.

    Ezzel szemben azok, akik 30 másodpercnél több időt töltenek el az oldalon és legalább 40%-ig legörgetnek, jobban érdeklődnek a webáruház kínálata iránt, és 4%-uk fel is iratkozik az 1-es kampány popupján keresztül.

     

  3. Az algoritmus meghúzza a ponthatárt, amit a látogatónak el kell érnie ahhoz, hogy megjelenjen számára a popup.


    A fenti példából kiindulva az algoritmus meghatározza, hogy a 30 másodperc oldalon eltöltött idő és a 40% legörgetés 100 pontot ér.

    A webáruházba érkező látogató a második pont szabályainak megfelelően, az adatok kiértékelése alapján meghatározott pontszámokat fogja megkapni az eseményei (a viselkedése – pl. kattintás, egér sebessége, eltöltött idő stb.) után. Amint elérte a 100 pontot, az algoritmus engedélyezni fogja a popup megjelenését. Ha minden más feltétel teljesül rá, ami az Optimonk kampány beállításainál meghatároztunk, akkor az 1-es kampány fel fog ugrani a látogató számára. Az intelligens algoritmus tehát nem írja felül a saját beállításainkat.



  4. Az OM ügyfélnek lehetősége lesz a Normál és a Biztonsági algoritmus közötti választásra.


    A Normál verzió esetén elnézőbb az algoritmus, hamarabb engedi meg, hogy megjelenjen a popup. Ez azzal jár, hogy a popup több látogató számára jelenik meg, azonban alacsonyabb konverziós arány várható.

    A Biztonsági verzió esetén az algoritmus szigorúbb, a látogatónak magasabb pontszámot kell elérnie ahhoz, hogy megjelenjen számára a popup. Ez azzal jár, hogy a popup kevesebb látogató számára jelenik meg, de ezek a látogatók magasabb arányban fognak konvertálni, így a konverziós arány magasabb lesz, mint a Normál beállítás esetén.

 

Fontos!

 

A Smart Triggering egy plusz szűrő a meglévő "Kiknek jelenjen meg a popup?" és "Mikor jelenjen meg a popup?" beállításokon felül, nem írja felül azokat.

 

 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

Megjegyzések

Üzemelteti a Zendesk