OptiMonk kampányok és Google Analytics integráció

optimonk-ga4.png

A kampány teljesítményének mérése és hatásának nyomon követése létfontosságú egy hatékony stratégia kiválasztásához a magasabb konverzió érdekében. Az OptiMonk integrációja a Google Analytics-szel pontos adatokat szolgáltat a megrendelésekről és a támogatott bevételről az OptiMonk kampányokra vonatkozóan, függetlenül attól, hogy webhelyed mely tartalomkezelő rendszeren fut. Ráadásul összehasonlíthatod egy kampány teljesítményét azzal, amikor egyáltalán nincsenek kampányok futtatva. Ezáltal hatékonyabb döntéseket hozhatsz a konverzió optimalizálás terén, és pontosan láthatod, hogy mely kampányok hozzák a legjobb eredményeket az üzleted számára.

Ebből a cikkből megtudhatod:

  1. Miért érdemes az OptiMonk-ot integrálni a Google Analytics-el?
  2. Milyen adatokat továbbít az OptiMonk a Google Analytics-be?
  3. Hogyan kezeli az OptiMonk az átmenetet az Universal Analytics (UA) és a Google Analytics 4 (GA4) között?
  4. Hogyan lehet közvetlenül integrálni az OptiMonk-ot a Google Analytics-el?
  5. Hogyan lehet az OptiMonk-ot integrálni a Google Analytics-el a Google Tag Manager segítségével?
  6. Hogyan állítsunk be egyedi definíciókat a GA4-ben?
  7. Hogyan állítsunk be közönségeket (audience) a GA4-ben?
  8. Hogyan használjunk egyedi közönségeket a jelentésekben a GA4-ben?

Miért érdemes az OptiMonk-ot integrálni a Google Analytics-el?

A Google Analytics integráció segít nyomon követni az alapvető üzleti mutatókat az impressziók és konverziók mellett, beleértve:

  • Ajánlások
  • Kampányok teljesítménye
  • Bevétel
  • Megrendelés értéke

Milyen adatokat továbbít az OptiMonk a Google Analytics-be?

A következő eseményeket követheted nyomon a Google Analytics 4-ben:

Esemény neve: optimonk_campaign_event

Esemény tulajdonságai:

  • om_campaign_name (a kampány neve)
  • om_campaign_action (kampány akció, részletesebben lásd lentebb)
    • filled (konverziós esemény)
    • shown (impressziós esemény, például a kampány megjelent)
    • close (a kampány be lett zárva a bezárás (x) gombra kattintva)
    • no (olyan kampányra utal, amelyet a látogató elutasított vagy visszautasított, példáuul rákattintottak a "nem köszönöm" vagy hasonló linkre egy felugró ablakban)
  • om_campaign_id (kampány azonosítószáma (id))
  • om_campaign_variant_name (a kampány variáns neve)

Megjegyzés: az események nevei az Universal Analytics-ben változhatnak.

Hogyan kezeli az OptiMonk az átmenetet az Universal Analytics (UA) és a Google Analytics 4 (GA4) között?

Két eset között különbséget teszünk: azok között, akik közvetlenül telepítették a Google Analytics-et, és azok között, akik a Google Tag Manager segítségével telepítették azt.

Ha közvetlenül telepítetted a Google Analyticset:

Az események automatikusan továbbításra kerülnek az új GA4 fiókodba, további konfiguráció nélkül, így az integrációból azonnal profitálhatsz. Azonban vedd figyelembe, hogy a korábbi OptiMonk vezérlőpultod nem kerül át a Google Analytics 4-be. Ha újat szeretnél létrehozni, kövesd a 7. és a 8. lépést ebben a cikkben.

Ha a Google Tag Manager segítségével telepítetted a Google Analytics-et:

Újra konfigurálnod kell az eseményeket. Kérlek kövesd ezt az egyszerű útmutatót, amely segít végigvezetni a folyamaton.

Hogyan lehet közvetlenül integrálni az OptiMonk-ot a Google Analytics-el?

Ahogy korábban említettük, az OptiMonk különbséget tesz két eset között: azok között, akik közvetlenül telepítették a Google Analytics-et, és azok között, akik a Google Tag Manager segítségével telepítették azt.

Ha közvetlenül telepítetted a Google Analyticset:

Az OptiMonk automatikusan észleli a Google Analytics kódot az oldaladon, és továbbítja a kampány adatokat. Ha szeretnénk meggyőződni, hogy az OptiMonk sikeresen észlelte a Google Analytics kódot és a integrációt megfelelően beállította, kövesd ezeket az egyszerű lépéseket:

1. Először is lépj be az OptiMonk fiókodba az https://app.optimonk.com/ oldalon

2. Kattints a logódra a bal alsó sarokban, majd válaszd ki a Beállítások lehetőséget.

3. Ezután válaszd ki a Beállítások alatt található Domainek lehetőséget. Itt megtalálod az összes olyan domaint, ahol OptiMonk kampányokat futtatsz. Kattints bármelyik domainre, amelyet ellenőrizni szeretnél. Ha a beállítások helyesen lettek elvégezve, akkor a kapcsoló jobb oldalán aktív állapotban kell látnod.

Hogyan lehet az OptiMonk-ot integrálni a Google Analytics-el a Google Tag Manager segítségével?

Ehhez kérlek kövesd ezt az egyszerű útmutatót, amely segít végigvezetni a folyamaton.

Hogyan állítsunk be egyedi definíciókat a GA4-ben?

1. Először is navigáljunk a https://analytics.google.com/ weboldalra, majd kattintsunk a bal alsó sarokban található Adminisztrálás gombra.

2. Az Adminisztrálás oldalon maradva megtaláljuk az Egyéni definíciókat.

3. Javasoljuk a következő három Egyéni definíció létrehozását a hozzájuk tartozó paraméterekkel:

  1. OptiMonk Kampány Művelet (om_campaign_action)
  2. OptiMonk Kampány Kategória (om_campaign_category)
  3. OptiMonk Kampány Neve (om_campaign_name)

❗ Miután elmentetted ezeket a beállításokat, várni kell 24 órát mielőtt folytatnád a beállítási folyamat többi részével. Ez az idő ahhoz szükséges, hogy a GA4 felismerje az összes eseményt (a legtöbb beállítás a GA4-ben nem valós időben történik, és 1-től 24 órányi lehet a késleltetés).

Hogyan állítsunk be közönségeket (audience) a GA4-ben?

Az utolsó lépés az Közönségek (audiences) beállítása az események alapján. Két Közönséget kell létrehozni:

  • OptiMonk megjelenített: Azok a látogatók, akik látták bármely OptiMonk kampányt (legalább 1 megjelenítés).
  • OptiMonk kitöltött: Azok a látogatók, akik kitöltötték bármely OptiMonk kampányt (legalább 1 konverzió).

Opcionálisan beállíthatsz közönséget az olyan műveletekhez is, mint a "close(x)" (azok a látogatók, akik rákattintottak a bezárás "X" gombjára egy felugró ablakban), és a "no" (azok a látogatók, akik kifejezetten rákattintottak a "nem köszönöm" vagy hasonló linkre egy felugró ablakban).

1. Az Adminisztrálás menüben kattintsunk a Közönségek gombra, majd az Új közönségre.

2. Kattintsunk az Új feltétel hozzáadása lenyíló ablakra a A felhasználók szerepeltetése a következő esetben opció alatt, és keressük meg a “optimonk_campaign_event” -et az Események között: 

3. Kattintsunk a Paraméter felvétele gombra, majd válasszuk ki a OptiMonk Kampány Művelet opciót, válasszuk a "tartalmazza" paramétert a "shown" beállítással.

4. Meg kell ismételnünk a fentebbieket a kitöltött esemény beállításához.

Most már minden készen áll! 24 óra múlva használhatod ezeket a közönségeket.

Hogyan használjunk egyedi közönségeket a jelentésekben a GA4-ben?

24 óra elteltével bármelyik jelentéshez navigálva használhatod ezeket a közönségeket összehasonlításokhoz. Például:

1. A bal oldali menüben válaszd ki a Jelentéseket, majd a használni kívánt jelentésen belül az Összehasonlítás hozzáadása gombra kattints.

2. Az Összehasonlítás létrehozása alatt található Dimenzió kiválasztása gombra kattintva a legördülő ablakban válasszuk a Közönség neve opciót.

3. A használni kívánt összehasonlítás alapján válasszuk az OptiMonk kitöltött vagy OptiMonk megjelenített opciót a Dimenzió értékeihez.

4. Ez után kattintsunk a jobb alsó sarokban található Alkalmaz gombra az összehasonlításhoz.

Egy ilyen összehasonlítás így néz ki a gyakorlatban:

Ennyi az egész! :) 

✉️ Ha tudunk még valamiben segíteni vagy lenne bármi kérdésed, kérlek fordulj hozzánk bizalommal a support@optimonk.com emailcímen, és örömmel segítünk :)

További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk