A kampány teljesítményének mérése és hatásának nyomon követése létfontosságú egy hatékony stratégia kiválasztásához a magasabb konverzió érdekében. Az OptiMonk integrációja a Google Analytics-szel pontos adatokat szolgáltat a megrendelésekről és a támogatott bevételről az OptiMonk kampányokra vonatkozóan, függetlenül attól, hogy webhelyed mely tartalomkezelő rendszeren fut. Ráadásul összehasonlíthatod egy kampány teljesítményét azzal, amikor egyáltalán nincsenek kampányok futtatva. Ezáltal hatékonyabb döntéseket hozhatsz a konverzió optimalizálás terén, és pontosan láthatod, hogy mely kampányok hozzák a legjobb eredményeket az üzleted számára.
Ebből a cikkből megtudhatod:
- Miért érdemes az OptiMonk-ot integrálni a Google Analytics-el?
- Milyen adatokat továbbít az OptiMonk a Google Analytics-be?
- Hogyan kezeli az OptiMonk az átmenetet az Universal Analytics (UA) és a Google Analytics 4 (GA4) között?
- Hogyan lehet közvetlenül integrálni az OptiMonk-ot a Google Analytics-el?
- Hogyan lehet az OptiMonk-ot integrálni a Google Analytics-el a Google Tag Manager segítségével?
- Hogyan állítsunk be egyedi definíciókat a GA4-ben?
- Hogyan állítsunk be közönségeket (audience) a GA4-ben?
- Hogyan használjunk egyedi közönségeket a jelentésekben a GA4-ben?
Miért érdemes az OptiMonk-ot integrálni a Google Analytics-el?
A Google Analytics integráció segít nyomon követni az alapvető üzleti mutatókat az impressziók és konverziók mellett, beleértve:
- Ajánlások
- Kampányok teljesítménye
- Bevétel
- Megrendelés értéke
Milyen adatokat továbbít az OptiMonk a Google Analytics-be?
A következő eseményeket követheted nyomon a Google Analytics 4-ben:
Esemény neve: optimonk_campaign_event
Esemény tulajdonságai:
- om_campaign_name (a kampány neve)
- om_campaign_action (kampány akció, részletesebben lásd lentebb)
- filled (konverziós esemény)
- shown (impressziós esemény, például a kampány megjelent)
- close (a kampány be lett zárva a bezárás (x) gombra kattintva)
- no (olyan kampányra utal, amelyet a látogató elutasított vagy visszautasított, példáuul rákattintottak a "nem köszönöm" vagy hasonló linkre egy felugró ablakban)
- om_campaign_id (kampány azonosítószáma (id))
- om_campaign_variant_name (a kampány variáns neve)
Megjegyzés: az események nevei az Universal Analytics-ben változhatnak.
Hogyan kezeli az OptiMonk az átmenetet az Universal Analytics (UA) és a Google Analytics 4 (GA4) között?
Két eset között különbséget teszünk: azok között, akik közvetlenül telepítették a Google Analytics-et, és azok között, akik a Google Tag Manager segítségével telepítették azt.
Ha közvetlenül telepítetted a Google Analyticset:
Az események automatikusan továbbításra kerülnek az új GA4 fiókodba, további konfiguráció nélkül, így az integrációból azonnal profitálhatsz. Azonban vedd figyelembe, hogy a korábbi OptiMonk vezérlőpultod nem kerül át a Google Analytics 4-be. Ha újat szeretnél létrehozni, kövesd a 7. és a 8. lépést ebben a cikkben.
Ha a Google Tag Manager segítségével telepítetted a Google Analytics-et:
Újra konfigurálnod kell az eseményeket. Kérlek kövesd ezt az egyszerű útmutatót, amely segít végigvezetni a folyamaton.
Hogyan lehet közvetlenül integrálni az OptiMonk-ot a Google Analytics-el?
Ahogy korábban említettük, az OptiMonk különbséget tesz két eset között: azok között, akik közvetlenül telepítették a Google Analytics-et, és azok között, akik a Google Tag Manager segítségével telepítették azt.
Ha közvetlenül telepítetted a Google Analyticset:
Az OptiMonk automatikusan észleli a Google Analytics kódot az oldaladon, és továbbítja a kampány adatokat. Ha szeretnénk meggyőződni, hogy az OptiMonk sikeresen észlelte a Google Analytics kódot és a integrációt megfelelően beállította, kövesd ezeket az egyszerű lépéseket:
1. Először is lépj be az OptiMonk fiókodba az https://app.optimonk.com/ oldalon
2. Kattints a logódra a bal alsó sarokban, majd válaszd ki a Beállítások lehetőséget.
3. Ezután válaszd ki a Beállítások alatt található Domainek lehetőséget. Itt megtalálod az összes olyan domaint, ahol OptiMonk kampányokat futtatsz. Kattints bármelyik domainre, amelyet ellenőrizni szeretnél. Ha a beállítások helyesen lettek elvégezve, akkor a kapcsoló jobb oldalán aktív állapotban kell látnod.
Hogyan lehet az OptiMonk-ot integrálni a Google Analytics-el a Google Tag Manager segítségével?
Ehhez kérlek kövesd ezt az egyszerű útmutatót, amely segít végigvezetni a folyamaton.
Hogyan állítsunk be egyedi definíciókat a GA4-ben?
1. Először is navigáljunk a https://analytics.google.com/ weboldalra, majd kattintsunk a bal alsó sarokban található Adminisztrálás gombra.
2. Az Adminisztrálás oldalon maradva megtaláljuk az Egyéni definíciókat.
3. Javasoljuk a következő három Egyéni definíció létrehozását a hozzájuk tartozó paraméterekkel:
- OptiMonk Kampány Művelet (om_campaign_action)
- OptiMonk Kampány Kategória (om_campaign_category)
- OptiMonk Kampány Neve (om_campaign_name)
❗ Miután elmentetted ezeket a beállításokat, várni kell 24 órát mielőtt folytatnád a beállítási folyamat többi részével. Ez az idő ahhoz szükséges, hogy a GA4 felismerje az összes eseményt (a legtöbb beállítás a GA4-ben nem valós időben történik, és 1-től 24 órányi lehet a késleltetés).
Hogyan állítsunk be közönségeket (audience) a GA4-ben?
Az utolsó lépés az Közönségek (audiences) beállítása az események alapján. Két Közönséget kell létrehozni:
- OptiMonk megjelenített: Azok a látogatók, akik látták bármely OptiMonk kampányt (legalább 1 megjelenítés).
- OptiMonk kitöltött: Azok a látogatók, akik kitöltötték bármely OptiMonk kampányt (legalább 1 konverzió).
Opcionálisan beállíthatsz közönséget az olyan műveletekhez is, mint a "close(x)" (azok a látogatók, akik rákattintottak a bezárás "X" gombjára egy felugró ablakban), és a "no" (azok a látogatók, akik kifejezetten rákattintottak a "nem köszönöm" vagy hasonló linkre egy felugró ablakban).
1. Az Adminisztrálás menüben kattintsunk a Közönségek gombra, majd az Új közönségre.
2. Kattintsunk az Új feltétel hozzáadása lenyíló ablakra a A felhasználók szerepeltetése a következő esetben opció alatt, és keressük meg a “optimonk_campaign_event” -et az Események között:
3. Kattintsunk a Paraméter felvétele gombra, majd válasszuk ki a OptiMonk Kampány Művelet opciót, válasszuk a "tartalmazza" paramétert a "shown" beállítással.
4. Meg kell ismételnünk a fentebbieket a kitöltött esemény beállításához.
Most már minden készen áll! 24 óra múlva használhatod ezeket a közönségeket.
Hogyan használjunk egyedi közönségeket a jelentésekben a GA4-ben?
24 óra elteltével bármelyik jelentéshez navigálva használhatod ezeket a közönségeket összehasonlításokhoz. Például:
1. A bal oldali menüben válaszd ki a Jelentéseket, majd a használni kívánt jelentésen belül az Összehasonlítás hozzáadása gombra kattints.
2. Az Összehasonlítás létrehozása alatt található Dimenzió kiválasztása gombra kattintva a legördülő ablakban válasszuk a Közönség neve opciót.
3. A használni kívánt összehasonlítás alapján válasszuk az OptiMonk kitöltött vagy OptiMonk megjelenített opciót a Dimenzió értékeihez.
4. Ez után kattintsunk a jobb alsó sarokban található Alkalmaz gombra az összehasonlításhoz.
Egy ilyen összehasonlítás így néz ki a gyakorlatban:
Ennyi az egész! :)
✉️ Ha tudunk még valamiben segíteni vagy lenne bármi kérdésed, kérlek fordulj hozzánk bizalommal a support@optimonk.com emailcímen, és örömmel segítünk :)
Hozzászólások