Terjeszd ki a konverziós célok követését a feliratkozásokon és gombkattintásokon túl - az Optimonk Konverziós Céljaival.
A konverziós célok nagyobb rugalmasságot biztosítanak a kampányteljesítmény konkrét mérőszámok alapján történő méréséhez, és segítenek meghatározni a kívánt konverziós eseményt, amely összhangban van az üzleti célokkal. Akár vásárlásokat, oldalmegtekintéseket, feliratkozásokat vagy bármilyen más létfontosságú interakciót szeretnél nyomon követni, a Konverziós Célok új távlatokba emelik a konverziókövetést.
Ebből a cikkből megtudhatod:
- Miért használjunk konverziós célokat?
- Hogyan állítsuk be?
- További konverziós célok Shopify/Shoprenter felhasználók számára
- A konverziós célok megtekintése, szerkesztése és kezelése
Miért használjunk konverziós célokat?
A megfelelő cél kiválasztásával pontosabban mérheted a kampány sikerét, pontosabb adatokkal optimalizálhatjuk a kampányokat, továbbá javíthatunk webhelyünk teljesítményén.
A konverziós célok lehetővé teszik, hogy a kampány teljesítményét olyan konkrét mérőszámok alapján mérjük, mint például:
- egy bizonyos kosárérték feletti értékesítés,
- a kosárba hozzáadott termékek (Shopify esetében),
- egy adott oldalra irányított forgalom,
- egy másik OptiMonk-kampány megjelenítése,
- egy másik OptiMonk-kampány lezárása,
- vagy egy adott oldal megtekintéseinek száma.
Hogyan állítsuk be?
1. Először is jelentkezz be az OptiMonk fiókodba az https://app.optimonk.com/login/hu oldalon
2. Bal oldalon válaszd ki a Kampányok menüpontot, majd kattints a szerkeszteni kívánt Kampány nevére.
3. A Kampányunk célját az A/B Teszt Központ jobb oldalán találjuk.
4. Új cél beállításához kattintsunk a lenyiló ablakra.
Mit jelent a Kampány célja teljesül?
A Kampány célja teljesül a popup Konverziós Célok alapértelmezett beállítása. A szerkesztőben minden popup vagy kampánygomb esetében lehetőség van arra, hogy konverziónak állítsuk be azt, hogy rákattintanak. Ha a Szerkesztőben a kapcsoló be van jelölve, akkor minden egyes alkalommal, amikor a gombra kattintanak (ebben a példában minden egyes alkalommal, amikor egy új feliratkozó elküldi az e-mailjét), az konverziós eseményként lesz rögzítve.
5. Új cél létrehozásához kattintsunk az A/B Teszt Központban található lenyíló ablakra, majd az Új cél létrehozása gombra.
Ez után megjelenik egy ablak, ahol további adatokat adhatunk meg.
6. Itt adjunk meg a célnak egy olyan nevet, amely tükrözi a célját. Például ha azt szeretnénk nyomon követni, hogy hányan látták a pólóinkról szóló céloldalt, akkor nevezhetjük például "Póló céloldal megtekintések" -nek.
7. Válasszuk ki a domaint, ahol ezt a célt használni szeretnénk.
8. Végül válasszuk ki, hogy milyen típusú tevékenységet szeretnénk nyomon követni a céllal. Az OptiMonk számos eseménytípust kínál, így a nyomon követést a konkrét konverziós akciókhoz igazíthatja:
- Oldalmegtekintés
- Kampány konverzió
- Kampány megjelenés
- Kampány bezárás
8.a) Oldalmegtekintés
Amennyiben a cél egy adott oldalmegtekintések számának vagy egy adott oldalra irányított forgalom nyomonkövetése, válaszd az Oldalmegtekintés opciót az egyéni célhoz.
Válasszuk ki az URL-hez használni kívánt kritériát (egyenlő, nem egyenlő, tartalmazza, stb.)
Végül adjuk meg a változót, aminek a kritéria alapján meg kell felelnie az URL-nek. Például "tartalmazza" kritéria és "zokni" változó esetén azoknak az URL-eknek a megtekintését fogjuk megcélozni, amelyek tartalmazzák a zokni szót.
8.b) Kampány célok
Ha a kampánycélod egy másik kampányhoz van kötve, például szeretnéd látni, hogy a felhasználók hányszor zárták be (Kampány bezárás), látták (Kampány megjelenés) vagy konvertáltak (Kampány konverzió) egy adott kampányban, válaszd az eseménytípusok bármelyikét. Ebben a példában a Kampány bezárás eseménytípusként a Termékajánló kampányt használtuk, amely megadja, hogy hány felhasználó zárta be ezt a kiválasztott kampányt.
Bármelyik eseményt választjuk, ki kell hozzá választani a követni kívánt kampányt.
9. Utolsó lépésként kattintsunk a Mentés gombra.
10. Miután elmentettük az egyéni célt, nyomonkövethetjük a kampány teljesítményét az új cél alapján. Egyszerűen kattintsunk a legördülő menüre, és válasszuk ki a kampányához illeszkedő célt.
❗Fontos megjegyezni, hogy az OptiMonkban elmentett célok nem korlátozódnak arra, hogy csak egyes kampányokban használjuk őket. Annyi kampányban használhatjuk őket, ahány kampányban csak szeretnénk.
❗Minden cél erősen egy adott domainhez van kötve, ami azt jelenti, hogy minden célt csak ugyanazon a domainen lévő kampányokban fogunk tudni használni.
Ennyi az egész! Így állíthatsz be egy egyéni célt. 🙂
További konverziós célok Shopify/Shoprenter felhasználók számára
Ha Shopify/Shoprenter áruházat használunk, kettő további, e-kereskedelem-specifikus beépített célt is találunk:
- Kosárba rakás
- Vásárlás
Ezek a célok használatra készek, és nem igényelnek további beállításokat.
Azonban ezen alapesemények alapján egyéni célokat is létrehozhatunk. Ehhez válasszuk ki ezeket a célokat az Új cél létrehozása panel alatt is.
a) Kosárba rakás
Ha a cél a kosárba helyezés eseményeinek mérése, akkor létrehozhatunk egy célt a következők alapján:
- A hozzáadott termékek ára
- A hozzáadott termékek mennyisége
- A kosár teljes értéke
A cél még pontosabb meghatározásához hozzunk létre egyéni feltételeket ezekre a paraméterekre. Például, ha csak legalább 2 kosárba hozzáadott terméket tekintünk konverziónak, válasszuk ki A hozzáadott termékek mennyisége lehetőséget, a feltételnek válasszuk a 2-nél nagyobb vagy azzal egyenlő értéket.
b) Vásárlás
Ha a célunk az, hogy mérjük a vásárlások számát a weboldalunkon, akkor nyomonkövethetjük a következőket:
- Rendelés értéke
- Rendelt termékek száma
Egy konkrétabb célméréshez hozzunk létre egyéni feltételeket ezekre a paraméterekre. Ha például csak a 20 vagy annál több termék értékesítését szeretnénk nyomon követni, válasszuk a Rendelt termékek száma lehetőséget, és válasszuk a 20-nál nagyobb vagy azzal egyenlő feltételt.
A konverziós célok megtekintése, szerkesztése és kezelése
Ha több különböző típusú kampányt szeretnénk futtatni, akkor valószínűleg több különböző konverziós céljunk is lesz.
1. Ha ezeket egy oldalon szeretnénk áttekinteni és kezelni, kattintsunk a bal alsó sarokban a profilunk ikonjára,majd a Beállítások menüpontra.
2. Keressük meg a Konverziós célok menüpontot a listán.
3. Ez a menü átfogó listát nyújt a célokról, a kapcsolódó domainekkel és a létrehozás dátumával együtt.
Ezen az oldalon könnyen hozzáadhatunk új konverziós célokat is.
Továbbá könnyen szerkeszthetünk, másolhatunk vagy törölhetünk egy egyéni célt, ha bármelyik cél mellett a jobb oldalon lévő három pontra kattintunk.
Az egyéni célokat a cél nevére kattintva is szerkeszthetjük.
❗A Shopify/Shoprenter felhasználók itt láthatják a Beépített konverziós célokat is, közvetlenül az Egyedi konverziós célok alatt.
✉️ Ha további segítségre lenne szükséged, vagy bármilyen kérdésed van, kérlek fordulj hozzánk bátran a support@optimonk.com email címen, és örömmel segítünk :)
Hozzászólások