Landoló oldal A/B teszt

Maximalizáld a landoló oldal teljesítményét a címsorok, termékleírások és cselekvésre való felhívások stratégiai A/B tesztjeivel. A landoló oldalak, felugró ablakok vagy többlépcsős utak egymás elleni tesztelésével az A/B tesztelés kiváló stratégia a honlap konverziós arányának növelésére.

Ebből a cikkből megtudhatod:

  1. Mit jelent a landoló oldal A/B tesztelése?
  2. Hogyan állítsuk be a landoló oldal A/B tesztelését?
  3. Hogyan kövessük nyomon a landoló oldal A/B tesztelését?

Mit jelent a landoló oldal A/B tesztelése?

Alacsony konverziós rátával küzdesz? Bizonytalan vagy a tökéletes főcímben?

Ha egyetlen oldal elemét, például a főcímeket, a termékleírásokat vagy a cselekvésre való felhívásokat szeretnéd optimalizálni, akkor az A/B tesztek futtatása a remek megoldás.

Az Optimonk landoló oldal A/B tesztelésével bármely szöveges elem különböző verzióit elrejtheted vagy tesztelheted fejlesztők bevonása nélkül, többek között:

  • Címsorok
  • Alcímek
  • Termékleírások
  • Call-to-action gombok

Hogyan állítsuk be a landoló oldal A/B tesztelését?

1) Először is jelentkezz be az OptiMonk fiókodba az https://app.optimonk.com/login/hu oldalon

2) Miután bejelentkeztél, kattints jobb oldalon az Új kampány gombra.

3) A sablonok között válaszd ki az Oldal A/B teszt üzenettípust.

4) Válasszuk ki a használni kívánt domaint vagy URL-t, majd kattintsunk a Tovább gombra.

5) A Tovább gombra kattintva a szerkesztőbe érkezünk.

6) Válassz ki egy elemet és hozd létre egy másik variánsát. Például adj hozzá egy másik főcímváltozatot, mint ebben a példában, vagy illessz be egy új szöveges elemet - például egy extra social proofot -, szerkessz egy HTML-elemet, vagy rejts el egy oldalelemet, például egy gombot. Ha végeztél a kívánt módosításokkal, a felső eszköztárban a "Változások" menüpont alatt áttekintheted azokat.

Ebből a cikkben többet is megtudhatsz a szerkesztő működéséről.

6) Miután létrehoztad a kampányodat, a következő lépés a megjelenési szabályok beállítása. A megjelenési szabályokat ugyanúgy választhatod ki, mint bármely OptiMonk kampány, például egy felugró vagy beágyazott tartalom kampány esetében. Ebben a példában csak a kezdőlap főcímét szeretnénk tesztelni, ezért ezt választottuk ki URL-szabályként.

7) Ha kiválasztottad a használni kívánt megjelenési szabályokat, kattints jobb fent a Mentés gombra.

A Kampány beállítások oldalon lehetőségünk lesz kiválasztani vagy beállítani egy konverziós célt, amely segít nyomon követni az A/B teszt teljesítményét az üzleti céljaiddal együtt.

banner2.png

Konverziós célokat az A/B Teszt Központban tudunk beállítani.

Például a "Kosárba helyezés" vagy a "Vásárlás" konverziós események nagyszerű lehetőséget jelenthetnek a termékoldalak bármely elemének tesztelésére. Egy köszönőoldal esetében a landoló oldal URL-címén alapuló "Oldal megtekintése" eseményt is nyomon követheted konverziós eseményként.

8) A konverziós cél kiválasztása után a következő lépés további változatok hozzáadása az A/B teszthez.

9) Egy Kontroll variáns automatikusan létre lesz hozva.

A kontrollváltozat a weboldal eredeti verziójára utal. Ez szolgál alapjául a weboldal tesztelési eredményeinek összehasonlításához. A Kontrollvariánsról többet megtudhatsz ebből a cikkből.

Ha nem szeretéd a kampányodat a weboldalad eredeti verziójával szemben tesztelni, akkor inaktiválhatod vagy törölheted a Kontrollváltozatot.

10) Kattints az A/B teszt változat hozzáadása gombra új variáns létrehozásához, amivel szemben tesztelheted a már meglévő variánst.

11) Válaszd ki, hogy új variánst szeretnél létrehozni, másolni egy már meglévőt, vagy egy Kontroll variánst szeretnél hozzáadni.

12) Ha Kontrol variánst választottál, azt először aktiválnod kell az A/B teszted futtatásához.

13) Ha úgy döntöttél, hogy egy meglévő variánst másolsz, a másolatot az A/B Teszt Központban találod. A variáns nevére kattintva szerkesztheted azt.

Az új variáns futtatásához aktiváld azt.

14) Ha új variánst választottál, akkor a szerkesztőbe navigál az OptiMonk. Ha végeztél a dizájn szerkesztésével, aktiváld a variánst annak futtatásához.

15) Ha elkészültél a variánsokkal, nem maradt más hátra, mint aktiválni az A/B tesztet.

Hogyan kövessük nyomon a landoló oldal A/B tesztelését?

A megfelelő konverziós cél kiválasztása

Kezdetnek határozd meg, hogy mit szeretnél elérni, és válassz egy releváns Konverziós Célt. Például, ha két termékleírást hasonlítasz össze, mérheted, hogy melyik verzió vezet több vásárláshoz vagy kosárba helyezéshez. Ha nincsenek szabványos e-kereskedelmi eseményei a weboldaladnak, de van köszönőoldala, fontold meg az Oldal megtekintése konverziós célt. A megjelenési szabályok kiválasztása után kiválaszthatod a megfelelő Konverziós célt. Így egyértelmű módot hozhatsz létre a kampányod sikerének mérésére.

A/B tesztelés az eredeti verzióval szemben

Fejlett A/B tesztelésünk beépített kontrollváltozatokat tartalmaz, amelyek lehetővé teszik a személyre szabás hatásának mérését a személyre szabás nélkülivel szemben.

A kontroll variánsok például lehetővé teszik, hogy összehasonlítsd a kampányt az eredeti landoló oldallal, így tesztelheted, hogy az A címsor valóban hatékonyabb-e, mint a B címsor.

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan állíthatsz be egy Kontroll variánst az A/B tesztekben, olvasd el ezt a cikket.

A landoló oldal A/B tesztelésének elemzése az OptiMonkban

Ha szeretnéd nyomon követni az A/B teszt valós idejű eredményeit, a legegyszerűbb módszer, ha az adott kampány Kampány részletek oldalára navigálsz. Ez megjeleníti a kampányszintű teljesítményt.

A Shoprenter vagy Shopify platformok használói számára azonban egy további lehetőség is rendelkezésre áll az A/B teszt kampány teljesítményének a követésére, az OptiMonk Kampány analitika menüjében.

Ez a funkció fiókszintű áttekintést és további részleteket nyújt az összes OptiMonk kampány teljesítményéről.

A landoló oldal A/B tesztelésének elemzése a Google Analytics 4-ben

Ahhoz, hogy jobban megértsd, hogyan teljesítenek a landoló oldalad tesztjei, használhatod a Google Analytics 4-et is, melynek segítségével a kampány részleteit tartalmazó oldalon túl mélyebbre is áshatunk. Egyéni Közönségeket hozhatunk létre a különböző variánsokhoz, mellyel mérhetjük, hogy mennyire jól teljesítenek azok.

Ez az útmutató segít bemutatni, hogyan tudod használni a Google Analytics 4-et a kampányok teljesítményének nyomon követéséhez.

✉️ Ha lenne még bármi kérdésed vagy tudunk még valamiben segíteni, kérlek fordulj hozzánk bizalommal a support@optimonk.com email címen, és örömmel segítünk :)

További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk