A Kampány analitika lehetővé teszi az összes OptiMonk kampány(popupok, weboldal-perszonalizáció, A/B-tesztelés) általános teljesítményének nyomon követését rendelések vagy bevételek tekintetében, ezen felül a teljesítmény nyomon követhető kampányszinten is. Egy egyszerű irányítópult segítségével naprakészen követheted a kampányok teljesítményét, és folyamatosan módosíthatod a kampányaid a jobb eredmények érdekében.
Ebben a cikkben a következőket beszéljük át:
1. Hogyan férhetsz hozzá a Kampány analitikához?
2. Milyen adatok szerepelnek a Kampány analitika jelentésében?
2.1. Domain szintű statisztikák
2.2. Kampány szintű statisztikák
2.3. Honnan származnak a bevételi adatok?
3. Támogatott bevétel jelentése
5. Hogyan szabhatod testre a Kampány analitika jelentéseidet?
5.2. Válaszd ki, mely eszközöket szeretnéd bevonni a jelentésbe
5.3. Állítsd be az időintervallumot
1. Hogyan férhetsz hozzá a Kampány analitikához?
A Kampány analitika elérhető az OptiMonk fiókodban, a navigációs menü Kampány analitika gombjára kattintva.
2. Milyen adatok szerepelnek a Kampány analitikai jelentésben?
A kampány analitikai jelentés fiókszintű áttekintést nyújt az OptiMonk-kampányok általános teljesítményéről, és további részleteket ad a kampányszintű teljesítményről.
Ha a felhasználók több URL-címmel rendelkeznek az OptiMonk fiókjuk alatt, az egyes URL-ekre vonatkozó jelentések egymás alatt lesznek felsorolva.
Az oldal tetején egy átfogó áttekintést kapsz a domain-szintű adatokról, beleértve a látogatók számát, a megrendeléseket és a webhely teljes konverziós arányát - az OptiMonk által nyomon követett kulcsfontosságú mérőszámokat.
2.1. Domain szintű statisztikák
A domain szintű adatok függetlenek az OptiMonk kampányoktól, és az adott időszakban az oldal teljesítményét mutatják meg.
A statisztikák tartalma:
- Látogatók száma – az oldalad egyedi látogatóinak száma az adott időszakban.
- Rendelést leadó látogatók száma – azon látogatók száma, akik legalább egy rendelést adtak le az adott időszak során.
- Konverziós arány – a rendelést leadó látogatók aránya a teljes látogatószámhoz képest, százalékos formában.
- Összes rendelés – az adott időszakban leadott rendelések száma.
- Bevétel – az adott időszakban elért összes árbevétel.
- Átlagos rendelési érték – az adott időszak rendelésekre vetített átlagos értéke.
A domain szintű adatok alatt részletes kampányszintű jelentéseket is találsz, amelyek az OptiMonk kampányok hatásait elemzik.
2.2. Kampány szintű statisztikák
Ezek a jelentések azt mutatják, hogyan teljesítenek a kampányaid.
Minden kampányhoz más-más mérőszám lehet releváns a sikeresség értékeléséhez. Válaszd ki a számodra legfontosabb mutatókat, és ezek segítségével személyre szabhatod a kampányteljesítmény elemzését:
- Támogatott bevétel: megmutatja, hogy egy adott kampány vagy változat közvetlenül mekkora bevételt generált.
- Teljes bevétel: felméri, hogy egy kampány vagy egy változat milyen mértékben járult hozzá az összesített bevételedhez.
- Látogatók, akik kosárba helyeztek terméket: azon látogatók száma, akik a kampány megtekintése után terméket adtak a kosarukhoz.
- Egyedi konverziós események: mérd a kampányaid sikerét az általad meghatározott egyedi konverziós események alapján.
2.3. Honnan származnak a bevételi adatok?
A Kampány analitika rendelési adatai közvetlenül a Shopify-ból vagy a Google Analytics 4-ből (GA4) érkeznek.
-
Shopify/Shoprenter: ha a Shopify/Shoprenter áruházad közvetlenül integrálva van az OptiMonk-kal, a rendelési adatokat óránként frissítjük a Shopifyból/Shoprenterből.
-
GA4: a GA4-ből származtatjuk a bevételi és rendelési adatokat, ha:
- Az áruházad nem Shopify/Shoprenter-alapú, vagy
- Az áruházad Shopify/Shoprenter-alapú, de az OptiMonk kódját a Google Tag Manageren keresztül telepítetted, nem pedig a Shopify/Shoprenter OptiMonk alkalmazásán keresztül.
Ahhoz, hogy az OptiMonk helyesen szinkronizálja az adatokat, a rendeléseknek "purchase" eseménynévvel kell a GA4-be kerülniük. Ezek az adatok közvetlenül vagy a Google Tag Manager segítségével is továbbíthatók.
Amikor a "purchase" eseményeket a GA4-be küldöd:
- Alapértelmezett mód: mind a rendelési, mind a bevételi adatok megjelennek.
- Egyéni mód: csak a rendelési adatok jelennek meg, a bevételi adatok nem szerepelnek az analitikában.
3. Támogatott bevétel jelentése
Ez az egyik legfontosabb mutató, amely megmutatja a kampányaid utáni bevételek alakulását.
- Hogyan működik? a támogatott bevétel jelentésben láthatod, mennyit költöttek a látogatók azt követően, hogy az OptiMonk popupjaidon vagy kampányaidon keresztül konvertáltak. Egyszerűen fogalmazva: ha egy látogató egy kampányon keresztül konvertál, majd vásárol, az ebből származó bevétel "támogatott bevételként" kerül rögzítésre. Ezeket az adatokat a kampány részleteinél, a "Kampány konverzió" szekcióban találod.
- Attribúció: 5 napos, konverzióalapú. Ha valaki egy popupodon keresztül iratkozik fel, majd 5 napon belül rendel, az a kampányhoz kerül hozzárendelésre, mint támogatott rendelés és támogatott bevétel.
- Mikor használd? Ez a legjobb módszer annak mérésére, hogy egy popup vagy kampány közvetlenül mennyivel járult hozzá a bevételeidhez.
A jelentésben megjelenő mutatók:
- Látogatók: azoknak a látogatóknak a száma, akik látták a kampányodat.
- Megjelenések: hányszor jelent meg a kampányod, akár ugyanazon látogatónak is többször.
- Konverziók: hányszor hajtott végre a látogató konverziós célt, például rendelt, kitöltött egy űrlapot, vagy rákattintott a kampány cselekvésre ösztönző gombjára.
- Konverziós ráta (CR%): a kampány célját teljesítő látogatók aránya az összes látogatóhoz képest.
- Uplift: A/B tesztek esetében a tesztvariáns teljesítményének javulását jelzi az alapverzióhoz képest. Ha nincs kontroll variáns, ez az oszlop üres lesz.
- Nyertesség esélye: annak valószínűsége, hogy egy variáns túlteljesíti a kontroll verziót. Kontroll variáns nélkül ez az oszlop üres.
- Segített rendelések: az OptiMonk kampány konverziója után, az attribúciós időablakon belül leadott rendelések száma.
- Segített bevétel: az OptiMonk kampány konverziója után, az attribúciós időablakon belül generált bevétel.
💡 Figyelem: Az adatok óránként frissülnek.
4. Teljes bevétel jelentés
Ez a jelentés az A/B tesztek eredményeinek értékelésére szolgál.
- Hogyan működik? A teljes bevétel jelentésben azt láthatod, hogy a látogatók mennyit költöttek azután, hogy találkoztak a kampányoddal, függetlenül attól, hogy konvertáltak-e vagy sem. A teljes bevétel attribúcióhoz már az is elegendő, ha a látogató látja a kampányt.
- Attribúció: 5 napos, megjelenés-alapú. A jelentésben egy kampányhoz rendeljük a bevételt, ha a látogató megnézi azt, és 5 napon belül vásárol – még akkor is, ha maga a kampány nem eredményezett közvetlen konverziót.
- Mikor használd? ez ideális az A/B tesztek összehasonlítására, különösen akkor, ha egy kontroll verzióval veted össze a variánsokat. Továbbá ez a legjobb mód az integrált vagy dinamikus tartalomkampányok hatékonyságának mérésére.
A jelentésben megjelenő mutatók:
- Látogatók: azoknak a látogatóknak a száma, akik látták a kampányt.
- Megjelenések: a kampányod megjelenítéseinek száma.
- Rendelő látogatók: azok a látogatók, akik a kampány megtekintése után 5 napon belül rendeltek.
- Konverziós ráta (CR%): a konverziók száma elosztva a megjelenések számával.
- Uplift: az A/B tesztek során a tesztvariánsok teljesítményének javulása az alapverzióhoz képest.
- Nyertesség esélye: annak valószínűsége, hogy egy variáns túlteljesíti a kontroll verziót. Kontroll variáns nélkül ez az oszlop üres.
- Összes rendelés: a kampány megjelenése után 5 napon belül leadott rendelések száma.
- Bevétel: a kampány megjelenése után 5 napon belül generált bevétel.
- Átlagos rendelési érték: az 5 napon belül leadott rendelések átlagos értéke.
- Bevétel növekedés: a bevétel növekedésének mértéke a tesztelt variánsok és a kontroll csoport között. Kontroll variáns hiányában ez az oszlop üres.
💡 Figyelem: Az adatok óránként frissülnek.
5. Hogyan szabhatod testre a Kampány analitika jelentéseidet
A Kampány analitika jelentéseit három módon szabhatod testre, annak érdekében, hogy pontosan azokat az adatokat lásd, amelyekre szükséged van.
5.1. Válaszd ki a domain-t
Ha több domain alatt futtatod a kampányaidat, egyszerűen válaszd ki a kívánt domain-t a legördülő menüből, amelynek az adatait szeretnéd elemezni.
5.2. Válaszd ki, mely eszközöket szeretnéd bevonni a jelentésbe
A jelentésben az alábbi eszközökre vonatkozó adatokat választhatod ki:
- Asztali eszközök (Desktop)
- Mobil eszközök (Mobile)
- Asztali és mobil eszközök együtt (Desktop & Mobile)
💡 Fontos: Az eszközspecifikus adatok csak a 2024. február 21. utáni időpontokra érhetők el. Ha ennél korábbi dátumokat szűrsz, a Kampány analitika jelentése nem jelenít meg adatokat.
5.3. Állítsd be az időintervallumot
Az időintervallum kiválasztásával szűrheted a jelentésben szereplő adatokat egy adott időszakra.
💡 Ha további kérdéseid vannak, vagy segítségre van szükséged, keress minket bátran a support@optimonk.com címen!
Hozzászólások