Kampány analitika

A Kampány analitika lehetővé teszi az összes OptiMonk kampányaid (popupok, weboldal-perszonalizáció, A/B-tesztelés) általános teljesítményének nyomon követését rendelések vagy bevételek tekintetében, ezen felül a teljesítmény nyomon követhető kampányszinten is. Egy egyszerű irányítópult segítségével naprakészen követheted a kampányok teljesítményét, és folyamatosan módosíthatod a kampányaid az eredmények javítása érdekében.

Ebben a cikkben áttekintést adunk a következőkről:

  1.  Hogyan érheted el a kampány analitikát
  2. Milyen adatok szerepelnek a Kampány analitikai jelentésben
  3. Elemezd a konverziós cél szerinti teljesítményt
  4. Mit jelentenek pontosan a rendelési és bevételi adatok?
  5. Hogyan szabhatod testre a kampányelemzési jelentést
    1. Válaszd ki a domain-t
    2. Válaszd ki, hogy mely eszközök szerepeljenek a jelentésben
    3. Határozd meg a dátumtartományt

1. Hogyan érheted el a kampány analitikát?

A Kampány analitika elérhető az OptiMonk fiókodban, a navigációs menü Kampány analitika gombájra kattintva.

2. Milyen adatok szerepelnek a Kampány analitikai jelentésben?

A kampány analitikai jelentés fiókszintű áttekintést nyújt az OptiMonk-kampányok általános teljesítményéről, és további részleteket ad a kampányszintű teljesítményről. 

Ha a felhasználók több URL-címmel rendelkeznek a fiókjuk alatt, az egyes URL-ekre vonatkozó jelentések egymás alatt lesznek felsorolva.

Az oldal tetején átfogó áttekintést kapsz a domain-szintű adatokról, beleértve a látogatók számát, a megrendeléseket és a webhely teljes konverziós arányát - az OptiMonk által nyomon követett kulcsfontosságú mérőszámokat.

1.jpg

Az alábbi táblázatban egy kampányszintű, lebontott jelentést láthatsz.

A jelentésben a következő mérőszámok jelennek meg:

  • Egyedi látogatók - Az egyedi látogatók száma, akik látták bármelyik kampányod.
  • Megjelenések - A beállított kampányok megjelenítéseinek a száma, attól függetlenül, hogy a látogató konvertált-e vagy sem.
  • Konverziók- Amikor a látogató kitölt egy űrlapot, rákattint egy "Call to action" gombra vagy olyan műveletet hajt végre ami konverziónak számít.
  • Konverziós ráta - A konverziók száma osztva a megjelenések számával. Megmutatja, hogy a látogatók hány százaléka hajtja végre a beállított műveletet.
  • Uplift - Abban az esetben, ha A/B tesztet futtatsz, az "uplift" a tesztváltozat teljesítményének javulását vagy növekedését jelenti a kontrollcsoporthoz képest.
  • Valószínűség a győzelemre - Annak valószínűsége, hogy egy variáció felülmúlja a kontrollváltozatot.
  • Támogatott bevétel - OptiMonk-kampány megjelenés vagy konverzió után meghatározott attribúciós ablakon belül keletkezett bevétel.
  • Támogatott megrendelés - OptiMonk-kampány megjelenés vagy konverzió után leadott rendelések száma a meghatározott attribúciós intervallumon belül.

💡 Kérjük, vedd figyelembe, hogy a jelentés óránként frissül.

3. Elemezd a konverziós cél szerinti teljesítményt

Különböző kampányokhoz különböző mutatók szükségesek a siker nyomon követéséhez. Válaszd ki a preferált konverziós célokat, hogy az igényeidhez tud igazítani kampányaid teljesítménymutatóit.

  • Kampánykonverziók: Megmutatja, hogy mennyire jól alakították át a popupok a látogatókat leadekké (vagy bármilyen más, kampánykonverziónak minősített eseménnyé, mint például egy átirányítás), és mennyi pénzt költöttek ezek után a konverziós események után.
  • Látogatók megrendelésekkel: Hány látogató vált ügyféllé a kampányaid hatására. Ez érvényes a popupokra és más kampánytípusokra is, ahol nincs meghatározott kampánykonverzió.
  • Kosárral rendelkező látogatók: Hány látogató tett terméket a kosarába azok közül, akik látták a kampányodat.
  • Bármilyen egyedi konverziós esemény: A kampányok teljesítményét bármilyen más egyedi konverziós esemény alapján is mérheted, amit előzetesen beállítottál.

6.jpg

4. Mit jelentenek pontosan a rendelési és bevételi adatok?

Két különböző típusú megrendelési és bevételi adatot fogsz látni:

  • Összes megrendelés és bevétel: Ha egy látogató találkozik egy popup-al vagy más kampánnyal (függetlenül attól, hogy ténylegesen leaddé alakul-e át vagy sem), majd 5 napon belül vásárol, akkor ez a bevétel az Összes megrendelés és a Bevétel mérőszámoknál a kapányhoz lesz rendelve. Ezeket a "Megrendeléssel rendelkező látogatók" jelentésben meg fogod találni.
  • Támogatott megrendelések és támogatott bevételek: Ha látni szeretnéd, hogy a látogatóid mennyi pénzt költöttek, miután ténylegesen konvertáltak bármelyik felugró ablaknál, akkor szükséged lesz a támogatott megrendelések és bevételek mérőszámokra. Itt nem elég, ha csak egy felugró ablakot látsz. Csak azok a megrendelések lesznek a kampányhoz társítva, amelyek a kampány konverzióját követő 5 napon belül bekövetkeznek. Ezeket a "Kampány konverzió" jelentésben találod meg.

Honnan származnak a bevételi adatok? A Kampány analitikába érkező rendelési adatok közvetlenül a Shopify/Shoprenter vagy a Google Analytics 4-ből származnak.

5. Hogyan szabhatod testre a kampányelemzési jelentést?

A felhasználóknak 4 lehetőségük van személyre szabni a Kampány analitikai jelentéseket:

1. Válaszd ki a domain-t

Több domainre kiterjedő kampányok esetén egyszerűen válaszd ki a legördülő menüből azt a domaint, amelynek a kampányait elemezni szeretnéd.

Alcímsor hozzáadása (1).png

2. Válaszd ki, hogy mely eszközök szerepeljenek a jelentésben

  • PC
  • Mobil
  • PC és Mobil

Ne feledd, hogy az eszközspecifikus adatok csak a 2024. február 21. utáni időpontokra vonatkozóan érhetőek el. Ha az ezt megelőző dátumokra szűrsz, akkor előfordulhat, hogy a Kampány Analitika nem mutat majd adatokat.

5.png

3. Határozd meg a dátumtartományt

Megváltoztathatod a jelentésben szereplő adatokhoz használni kívánt dátumtartományt egy kiválasztott időkeretre.

6. .png

Ha lenne még bármi kérdésed vagy tudunk valamiben segíteni, fordul hozzánk bátran a support@optimonk.com email címen, és örömmel segítünk.

További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk