Kampány analitika

A Kampány analitika lehetővé teszi az OptiMonk kampányaid általános teljesítményének nyomon követését a bevételek tekintetében, valamint a teljesítmény nyomon követhető kampányszinten is. Egy egyszerű irányítópult segítségével naprakészen követheted a kampányok teljesítményét, és folyamatosan módosíthatod a kampányaid az eredmények javítása érdekében. A Kampány analitika funkció csak akkor érhető el számodra, ha Shopify vagy Shoprenter webáruházzal rendelkezel. 

Ebben a cikkben áttekintést adunk a következőkről:

  1. Hogyan érheted el a Kampány alatikiát
  2. Milyen adatok szerepelnek a Kampány analitikai jelentésben
  3. Hogyan tudod személyre szabni a Kampány analitikai jelentést

Hogyan érheted el a Kampány alatikiát

A Kampány analitika elérhető az OptiMonk fiókodban, a navigációs menü Kampány analitika gombájra kattintva.

💡 Megjegyzés: ez a funkció csak Shoprenter és Shopify webáruházak használata esetén érhető el.

Milyen adatok szerepelnek a Kampány analitikai jelentésben

A kampány analitikai jelentés fiókszintű áttekintést nyújt az OptiMonk-kampányok általános teljesítményéről, és további részleteket ad a kampányszintű teljesítményről. A felső részen a kampányok általános teljesítményét mutatjuk be, alul pedig a kampányok szintjére lebontott jelentést láthatod.

Ha a felhasználók több URL-címmel rendelkeznek a fiókjuk alatt, az egyes URL-ekre vonatkozó jelentések egymás alatt lesznek felsorolva.

A jelentésben a következő mérőszámok jelennek meg:

  • Egyedi látogatók - Az egyedi látogatók száma, akik látták bármelyik kampányod.
  • Megjelenések - A beállított kampányok megjelenítéseinek a száma, attól függetlenül, hogy a látogató konvertált-e vagy sem.
  • Konverziók- Amikor a látogató kitölt egy űrlapot, rákattint egy "Call to action" gombra vagy olyan műveletet hajt végre ami konverziónak számít.
  • Konverziós ráta - A konverziók száma osztva a megjelenések számával. Megmutatja, hogy a látogatók hány százaléka hajtja végre a beállított műveletet.
  • Hozzásegített bevétel - Az a bevétel amit azok a vásárlók generáltak akik láttak vagy kitöltöttek egy OptiMonk kampányt a meghatározott attribúciós intervallumon belül.
  • Megrendelések - OptiMonk kampány megjelenés vagy konverzió után leadott rendelések száma a meghatározott attribúciós intervallumon belül.
  • Átlagos rendelés érték - OptiMonk kampány megjelenés vagy konverzió után leadott rendelések átlagos értéke a meghatározott attribúciós intervallumon belül.

💡 Kérjük vedd figyelembe, hogy a jelentés nem valós időben frissül, és az elmúlt napok eredményeit mutatja, míg az aktuális napi statisztikákat nem tartalmazza.

Hogyan tudod személyre szabni a Kampány analitikai jelentést

A felhasználóknak 3 lehetőségük van személyre szabni a Kampány analitikai jelentéseket:

1. Döntsd el milyen eszközök szerepeljenek a jelentésben

  • PC
  • Mobil
  • PC és Mobil

2. Válassz egy attribúciós intervallumot

  • Munkameneten belül megjelenés
  • Munkameneten belül konverzió
  • 5 napon belül megjelenés
  • 5 napon belül konverzió

A konverzió alapú attribúció esetében csak akkor tulajdonítunk bevételt egy kampánynak, ha az tényleges konverzióhoz vezet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a kampánynak közvetlenül vásárláshoz kell vezetnie ahhoz, hogy beleszámíthassuk ebbe a mérőszámba. Például, ha egy látogatónak termékeket vagy kedvezményt ajánlunk egy OptiMonk kampány keretében, és a kiválasztott időkereten belül vásárol, akkor az ebből a vásárlásból származó bevételt a kampányhoz rendeljük.

A megjelenés alapú attribúció esetében a bevételt akkor tulajdonítjuk a kampánynak, ha a látogató a vásárlás előtt látta a kampányt. A megjelenés alapú attribúció akkor hasznos, ha a kampányon nincs CTA, ezért nem vezethet közvetlen konverzióhoz.

A munkameneten belüli vagy 30 perces attribúció egy rövid attribúciós ablakra utal, amikor a kampányt ugyanabban a munkamenetben kell megmutatni a látogatónak, amikor a vásárlás megtörténik. Csak akkor tulajdoníthatóak a vásárlásból származó bevételek a kampánynak, ha a látogató látja a kampányt, és 30 percen belül vásárol.

Az 5 napos attribúció akkor hasznos, ha a látogatóknak általában hosszabb időbe telik, amíg meghozzák a vásárlási döntést, és nem hajlamosak azonnal vásárolni. A vásárlásból származó bevételek egy kampánynak tulajdoníthatók, ha a látogató látja a kampányt, és 5 napon belül visszatér, hogy vásároljon.

3. Állítsd be az időszakot

Megváltoztathatod a jelentésben szereplő adatokhoz használni kívánt dátumtartományt egy kiválasztott időkeretre.

Kampány analitika gif.gif

Ennyi az egész! :) Ha lenne még bármi kérdésed vagy tudunk valamiben segíteni, fordul hozzánk bátran a support@optimonk.com email címen, és örömmel segítünk :)

 
További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk