A Kampány analitika lehetővé teszi az OptiMonk kampányaid általános teljesítményének nyomon követését a bevételek tekintetében, valamint a teljesítmény nyomon követhető kampányszinten is. Egy egyszerű irányítópult segítségével naprakészen követheted a kampányok teljesítményét, és folyamatosan módosíthatod a kampányaid az eredmények javítása érdekében. A Kampány analitika funkció csak akkor érhető el számodra, ha Shopify vagy Shoprenter webáruházzal rendelkezel.
Ebben a cikkben áttekintést adunk a következőkről:
- Hogyan érheted el a Kampány alatikiát
- Milyen adatok szerepelnek a Kampány analitikai jelentésben
- Hogyan tudod személyre szabni a Kampány analitikai jelentést
Hogyan érheted el a Kampány alatikiát
A Kampány analitika elérhető az OptiMonk fiókodban, a navigációs menü Kampány analitika gombájra kattintva.
💡 Megjegyzés: ez a funkció csak Shoprenter és Shopify webáruházak használata esetén érhető el.
Milyen adatok szerepelnek a Kampány analitikai jelentésben
A kampány analitikai jelentés fiókszintű áttekintést nyújt az OptiMonk-kampányok általános teljesítményéről, és további részleteket ad a kampányszintű teljesítményről. A felső részen a kampányok általános teljesítményét mutatjuk be, alul pedig a kampányok szintjére lebontott jelentést láthatod.
Ha a felhasználók több URL-címmel rendelkeznek a fiókjuk alatt, az egyes URL-ekre vonatkozó jelentések egymás alatt lesznek felsorolva.
A jelentésben a következő mérőszámok jelennek meg:
- Egyedi látogatók - Az egyedi látogatók száma, akik látták bármelyik kampányod.
- Megjelenések - A beállított kampányok megjelenítéseinek a száma, attól függetlenül, hogy a látogató konvertált-e vagy sem.
- Konverziók- Amikor a látogató kitölt egy űrlapot, rákattint egy "Call to action" gombra vagy olyan műveletet hajt végre ami konverziónak számít.
- Konverziós ráta - A konverziók száma osztva a megjelenések számával. Megmutatja, hogy a látogatók hány százaléka hajtja végre a beállított műveletet.
- Hozzásegített bevétel - Az a bevétel amit azok a vásárlók generáltak akik láttak vagy kitöltöttek egy OptiMonk kampányt a meghatározott attribúciós intervallumon belül.
- Megrendelések - OptiMonk kampány megjelenés vagy konverzió után leadott rendelések száma a meghatározott attribúciós intervallumon belül.
- Átlagos rendelés érték - OptiMonk kampány megjelenés vagy konverzió után leadott rendelések átlagos értéke a meghatározott attribúciós intervallumon belül.
💡 Kérjük vedd figyelembe, hogy a jelentés nem valós időben frissül, és az elmúlt napok eredményeit mutatja, míg az aktuális napi statisztikákat nem tartalmazza.
Hogyan tudod személyre szabni a Kampány analitikai jelentést
A felhasználóknak 3 lehetőségük van személyre szabni a Kampány analitikai jelentéseket:
1. Döntsd el milyen eszközök szerepeljenek a jelentésben
- PC
- Mobil
- PC és Mobil
2. Válassz egy attribúciós intervallumot
- Munkameneten belül megjelenés
- Munkameneten belül konverzió
- 5 napon belül megjelenés
- 5 napon belül konverzió
A konverzió alapú attribúció esetében csak akkor tulajdonítunk bevételt egy kampánynak, ha az tényleges konverzióhoz vezet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a kampánynak közvetlenül vásárláshoz kell vezetnie ahhoz, hogy beleszámíthassuk ebbe a mérőszámba. Például, ha egy látogatónak termékeket vagy kedvezményt ajánlunk egy OptiMonk kampány keretében, és a kiválasztott időkereten belül vásárol, akkor az ebből a vásárlásból származó bevételt a kampányhoz rendeljük.
A megjelenés alapú attribúció esetében a bevételt akkor tulajdonítjuk a kampánynak, ha a látogató a vásárlás előtt látta a kampányt. A megjelenés alapú attribúció akkor hasznos, ha a kampányon nincs CTA, ezért nem vezethet közvetlen konverzióhoz.
A munkameneten belüli vagy 30 perces attribúció egy rövid attribúciós ablakra utal, amikor a kampányt ugyanabban a munkamenetben kell megmutatni a látogatónak, amikor a vásárlás megtörténik. Csak akkor tulajdoníthatóak a vásárlásból származó bevételek a kampánynak, ha a látogató látja a kampányt, és 30 percen belül vásárol.
Az 5 napos attribúció akkor hasznos, ha a látogatóknak általában hosszabb időbe telik, amíg meghozzák a vásárlási döntést, és nem hajlamosak azonnal vásárolni. A vásárlásból származó bevételek egy kampánynak tulajdoníthatók, ha a látogató látja a kampányt, és 5 napon belül visszatér, hogy vásároljon.
3. Állítsd be az időszakot
Megváltoztathatod a jelentésben szereplő adatokhoz használni kívánt dátumtartományt egy kiválasztott időkeretre.
Ennyi az egész! :) Ha lenne még bármi kérdésed vagy tudunk valamiben segíteni, fordul hozzánk bátran a support@optimonk.com email címen, és örömmel segítünk :)
Hozzászólások