Ha webshopot üzemeltetsz és a rendelések számát tekinted a legfontosabb mutatónak, akkor fontos lehet, hogy az OptiMonk kampányaid eredményességét is ebben a mértékegységben tudd értékelni. Ehhez az OptiMonk Kampányanalitika funkcióját kell használnod, amely a Google Analytics 4 adatokat integrálva mutatja meg, hogy mennyire voltak eredményesek a kampányaid. (Feltéve, hogy már eleve a GA4-et használod a rendelési adatok követésére)
Az OptiMonk Kampányanalitika és a Google Analytics 4 rendelési adatok integrációjával láthatóvá válik, milyen hatékonysággal járulnak hozzá a kampányaid a rendelések számának növekedéséhez.
Ebben a cikkben megmutatjuk, hogy
- Mire van szükség a GA4 rendelési adatok megjelenítéséhez az OptiMonk Kampányanalitikájában
- Hogyan állapíthatod meg, mi a rendelési eseményed neve
- Mi a teendő, ha nem látsz rendelési adatokat a Kampányanalitikában
A GA4 Rendelési Adatainak Beállítása Az OptiMonk Kampányanalitikájában
Az OptiMonk három különböző forgatókönyvet különböztet meg a rendelési események rögzítésekor, attól függően, hogy a rendelési eseményt hogyan jelölöd és küldöd el a GA4-nek:
1. Alapértelmezett „vásárlás” esemény alapértelmezett formátumban: az OptiMonk minden releváns adatot rögzít, beleértve a megrendelések számát, a bevételt és az átlagos rendelési értéket (AOV).
2. „Vásárlás” esemény nem alapértelmezett formátumban: az OptiMonk rögzíti a megrendelések számát, de nem jeleníti meg a bevételt vagy az AOV adatokat.
3. Egyéni eseménynév (nem „vásárlás”): az OptiMonk nem tudja automatikusan követni a rendelési eseményt. Ebben az esetben egyéni konverziós eseményt kell beállítanod a nyomon követéshez.
🎯 Érdemes észben tartani, hogy a Kampányanalitikában látható statisztikák óránként frissülnek.
Hogyan állapíthatod meg, mi a rendelési eseményed neve?
A webshopod rendelési eseményének nevének megtalálásához kövessd ezeket a lépéseket egy vásárlás során:
- A rendelési folyamat során nyisd meg a böngésződ Inspektor eszközét (általában a jobb egérgombbal kattintva)
- Adj le egy rendelést a webáruházadban.
- A Konzol fülre lépve írd be a
dataLayer
kifejezést. - Ekkor megjelenik az összes esemény, amely a látogatásod során történt.
- Keress rá a vásárlás vagy rendelés kapcsán kiváltott eseményre, és jegyezd fel a pontos nevét.
Mi a teendő, ha nem látsz rendelési adatokat a Kampányanalitikában?
Hiányzó AOV és/vagy bevételi adatok
Az OptiMonk Campaign Analytics a GA4-ben minden „vásárlás” címkével ellátott megrendelési eseményt nyomon követ, még akkor is, ha azok nem az alapértelmezett formátumot követik. Ez lehetővé teszi a rendelési adatok rögzítését és megjelenítését függetlenül attól, hogy a vásárlási információk milyen formátumban kerülnek elküldésre. Ha azonban a vásárlási esemény nem az alapértelmezett formátumot követi, a Campaign Analytics csak a megrendelések számát jeleníti meg, a bevételi és átlagos rendelési érték (AOV) adatok nem lesznek elérhetők.
Hiányzó rendelési adatok
Amennyiben a megrendelési adatok nem jelennek meg a Campaign Analyticsben, annak oka az esemény elnevezésében lehet. Ha a rendeléseket követő esemény neve eltér az alapértelmezett „vásárlás” megnevezéstől, a Campaign Analytics nem ismeri fel automatikusan. A megoldás érdekében:
- Átnevezheted a rendelési eseményt „vásárlás”-ra, vagy
- Beállíthatsz egy konverziós célt a köszönőoldal alapján.
Ez utóbbi esetben a megrendelési adatok megjelennek a kampány részletező oldalán, de nem lesznek elérhetők a Campaign Analytics összesített nézetében.
Támogatott formátumok:
1. gtag függvényt használva (referencia)
<script> gtag("event", "purchase", { transaction_id: "T_12345_1", value: 30.03, tax: 4.90, shipping: 5.99, currency: "USD", coupon: "SUMMER_SALE", items: [ // If someone purchases more than one item, // you can add those items to the items array { item_id: "SKU_12345", item_name: "Stan and Friends Tee", affiliation: "Google Merchandise Store", coupon: "SUMMER_FUN", discount: 2.22, index: 0, item_brand: "Google", item_category: "Apparel", item_category2: "Adult", item_category3: "Shirts", item_category4: "Crew", item_category5: "Short sleeve", item_list_id: "related_products", item_list_name: "Related Products", item_variant: "green", location_id: "ChIJIQBpAG2ahYAR_6128GcTUEo", price: 10.01, quantity: 3 }] }); </script>
2. dataLayer.push függvényt használva (referencia)
<script> dataLayer.push({ ecommerce: null }); // Clear the previous ecommerce object. dataLayer.push({ event: "purchase", ecommerce: { transaction_id: "T_12345", // Sum of (price * quantity) for all items. value: 72.05, tax: 3.60, shipping: 5.99, currency: "USD", coupon: "SUMMER_SALE", items: [ { item_id: "SKU_12345", item_name: "Stan and Friends Tee", affiliation: "Google Merchandise Store", coupon: "SUMMER_FUN", discount: 2.22, index: 0, item_brand: "Google", item_category: "Apparel", item_category2: "Adult", item_category3: "Shirts", item_category4: "Crew", item_category5: "Short sleeve", item_list_id: "related_products", item_list_name: "Related Products", item_variant: "green", location_id: "ChIJIQBpAG2ahYAR_6128GcTUEo", price: 10.01, quantity: 3 }] } }); </script>
Hozzászólások