Google Analytics 4 rendelési adatok a Kampányanalitikában

GA4 orders (1).png

Ha webshopot üzemeltetsz és a rendelések számát tekinted a legfontosabb mutatónak, akkor fontos lehet, hogy az OptiMonk kampányaid eredményességét is ebben a mértékegységben tudd értékelni. Ehhez az OptiMonk Kampányanalitika funkcióját kell használnod, amely a Google Analytics 4 adatokat integrálva mutatja meg, hogy mennyire voltak eredményesek a kampányaid. (Feltéve, hogy már eleve a GA4-et használod a rendelési adatok követésére)

Az OptiMonk Kampányanalitika és a Google Analytics 4 rendelési adatok integrációjával láthatóvá válik, milyen hatékonysággal járulnak hozzá a kampányaid a rendelések számának növekedéséhez.

Ebben a cikkben megmutatjuk, hogy

A GA4 Rendelési Adatainak Beállítása Az OptiMonk Kampányanalitikájában

Az OptiMonk három különböző forgatókönyvet különböztet meg a rendelési események rögzítésekor, attól függően, hogy a rendelési eseményt hogyan jelölöd és küldöd el a GA4-nek:

1. Alapértelmezett „vásárlás” esemény alapértelmezett formátumban: az OptiMonk minden releváns adatot rögzít, beleértve a megrendelések számát, a bevételt és az átlagos rendelési értéket (AOV).

2. „Vásárlás” esemény nem alapértelmezett formátumban: az OptiMonk rögzíti a megrendelések számát, de nem jeleníti meg a bevételt vagy az AOV adatokat.

3. Egyéni eseménynév (nem „vásárlás”): az OptiMonk nem tudja automatikusan követni a rendelési eseményt. Ebben az esetben egyéni konverziós eseményt kell beállítanod a nyomon követéshez.

🎯 Érdemes észben tartani, hogy a Kampányanalitikában látható statisztikák óránként frissülnek.

Hogyan állapíthatod meg, mi a rendelési eseményed neve?

A webshopod rendelési eseményének nevének megtalálásához kövessd ezeket a lépéseket egy vásárlás során:

  1. A rendelési folyamat során nyisd meg a böngésződ Inspektor eszközét (általában a jobb egérgombbal kattintva)
  2. Adj le egy rendelést a webáruházadban.
  3. A Konzol fülre lépve írd be a dataLayer kifejezést.
  4. Ekkor megjelenik az összes esemény, amely a látogatásod során történt.
  5. Keress rá a vásárlás vagy rendelés kapcsán kiváltott eseményre, és jegyezd fel a pontos nevét.

Untitled (1).png

Mi a teendő, ha nem látsz rendelési adatokat a Kampányanalitikában?

Hiányzó AOV és/vagy bevételi adatok

Az OptiMonk Campaign Analytics a GA4-ben minden „vásárlás” címkével ellátott megrendelési eseményt nyomon követ, még akkor is, ha azok nem az alapértelmezett formátumot követik. Ez lehetővé teszi a rendelési adatok rögzítését és megjelenítését függetlenül attól, hogy a vásárlási információk milyen formátumban kerülnek elküldésre. Ha azonban a vásárlási esemény nem az alapértelmezett formátumot követi, a Campaign Analytics csak a megrendelések számát jeleníti meg, a bevételi és átlagos rendelési érték (AOV) adatok nem lesznek elérhetők.

Hiányzó rendelési adatok

Amennyiben a megrendelési adatok nem jelennek meg a Campaign Analyticsben, annak oka az esemény elnevezésében lehet. Ha a rendeléseket követő esemény neve eltér az alapértelmezett „vásárlás” megnevezéstől, a Campaign Analytics nem ismeri fel automatikusan. A megoldás érdekében:

  1. Átnevezheted a rendelési eseményt „vásárlás”-ra, vagy
  2. Beállíthatsz egy konverziós célt a köszönőoldal alapján.

Ez utóbbi esetben a megrendelési adatok megjelennek a kampány részletező oldalán, de nem lesznek elérhetők a Campaign Analytics összesített nézetében.

Támogatott formátumok:

1. gtag függvényt használva (referencia)

  <script>
  gtag("event", "purchase", {
     transaction_id: "T_12345_1",
     value: 30.03,
     tax: 4.90,
     shipping: 5.99,
     currency: "USD",
     coupon: "SUMMER_SALE",
     items: [
     // If someone purchases more than one item,
     // you can add those items to the items array
      {
       item_id: "SKU_12345",
       item_name: "Stan and Friends Tee",
       affiliation: "Google Merchandise Store",
       coupon: "SUMMER_FUN",
       discount: 2.22,
       index: 0,
       item_brand: "Google",
       item_category: "Apparel",
       item_category2: "Adult",
       item_category3: "Shirts",
       item_category4: "Crew",
       item_category5: "Short sleeve",
       item_list_id: "related_products",
       item_list_name: "Related Products",
       item_variant: "green",
       location_id: "ChIJIQBpAG2ahYAR_6128GcTUEo",
       price: 10.01,
       quantity: 3
      }]
  });
  </script>

2. dataLayer.push függvényt használva (referencia)

  <script>
  dataLayer.push({ ecommerce: null }); 
  // Clear the previous ecommerce object. 
  dataLayer.push({ 
    event: "purchase", 
    ecommerce: { 
      transaction_id: "T_12345", 
      // Sum of (price * quantity) for all items. 
      value: 72.05, 
      tax: 3.60,
      shipping: 5.99,
      currency: "USD",
      coupon: "SUMMER_SALE",
      items: [
      {
        item_id: "SKU_12345",
        item_name: "Stan and Friends Tee",
        affiliation: "Google Merchandise Store",
        coupon: "SUMMER_FUN",
        discount: 2.22,
        index: 0,
        item_brand: "Google",
        item_category: "Apparel",
        item_category2: "Adult",
        item_category3: "Shirts",
        item_category4: "Crew",
        item_category5: "Short sleeve",
        item_list_id: "related_products",
        item_list_name: "Related Products",
        item_variant: "green",
        location_id: "ChIJIQBpAG2ahYAR_6128GcTUEo",
        price: 10.01,
        quantity: 3
      }]
    }
  });
  </script>

További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk