A/B tesztelési útmutató

 

A tesztelés célja, hogy kiválasszuk a legjobban működő üzeneteket, marketing szövegeket, és ezáltal növeljük a popupjaink hatékonyságát, vagyis konverzióját.

A módszer lényege, hogy csinálunk két popup verziót (eltérő tartalommal), majd a látogatók egy bizonyos, véletlenszerűen választott részének az új popup verziót (ez a B verzió), míg az összes többinek a régit mutatjuk meg (ez az A, a kontroll), majd mérjük, hogy a látogatások arányában az egyes popup verziók mérőszámai hogyan alakulnak. Ezt a módszert A/B tesztelésnek nevezzük, ekkor az egyes popup elemek változtatásával pontosan mérhető az adott változtatás hatása.

Az A/B teszteléshez az OptiMonk esetében nincs szükséged külön szoftverre, elég mindössze a popupodon belül több változatot csinálnod az első popopból, és utána az OptiMonk önállóan teszi a dolgát, és felváltva fogja az egyes változatokat megjeleníteni.

Megjegyzés: Az OptiMonkban igazából nem csak két változatot lehet csinálni egy popupra (nem csak A-t és B-t), de akár 3-t, 5-t vagy 10-t is, és a rendszer egyszerre ezeket is össze tudja hasonlítani. Ezt szaknyelven „multivariate testing”-nek hívják, de a lényege ugyanaz, csak egyszerre nem két változatot hasonlít össze, hanem többet. Ugyanakkor nem árt tudni, hogy minél több változatot csinálsz, annál több megjelenítésre lesz szükség, hogy egyértelműen el tudd dönteni, hogy melyik változat nyert, tehát túlzásba sem érdemes esni, és nem érdemes 5-6 változat fölé menni.

 

Miért érdemes tesztelni?

Röviden: mert sokkal eredményesebbé teheted így a popupjaidat, és ugyanannyi látogatóból több feliratkozóra és több vevőre tehetsz szert. Szaknyelven szólva: javítja a popupok konverzióját. Sőt kijelenthetjük, hogy minden konverzió-javító eszköz közül a legbiztosabb, legkiszámíthatóbb megoldás az A/B tesztelés.

Az alábbi példában például sikerült a popup hatékonyságát 47 százalékkal megnövelni, pedig mindössze a címét változtattuk meg:

Ez gyakorlatilag 47%-al több feliratkozót jelent, ugyanannyi látogatóból – ugye, hogy megérte?

Az A/B tesztelésben  a legjobb, hogy teljesen biztosra lehet menni: ha csinálsz 10 tesztet, és abból csak mondjuk 3 javít a konverzión, akkor elég csak ezt a 3 változtatást megtartani, a másik 7-t pedig elvetni.

 

Hogyan működik az AB tesztelés az OptiMonkban?

Nagyon egyszerű: egy popupból tetszőleges számú változatot létre lehet hozni. Csak lépj be az adott popupba (kampányba), és kattints az Új változat gombra (vagy „Másolat készítése az első változatból” gombra, ha jobb szeretnénk a meglévő változatot finomítani csak, és nem egy teljesen új popupot kialakítani):

Módosítsd az így elkészített változatot, majd aktiváld, és már kész is!

 

Mit érdemes tesztelni?

Egy kampányon belül tetszőleges számú és kinézetű popupot létrehozhatsz, ezek teljes mértékben különbözhetnek egymástól.

Amit érdemes tesztelned egy popupon belül (sorrendben):

  1. Főcímsor
  2. Alcímsor
  3. Gomb felirat
  4. Bekért adatok
  5. Színek
  6. Egyéb szövegek és leírások

És természetesen érdemes magán a fő „ajánlaton” folyamatosan finomítanod – lehet, hogy a vevőid valamilyen teljesen eltérő ajánlatra/kommunikációra jobban reagálnának. Ezt persze csak egyféleképpen tudhatod meg: tesztelj!

Van még kérdése? Kérelem beküldése

Megjegyzések

Üzemelteti a Zendesk