A/B tesztelési útmutató

Mi is az A/B tesztelés?

A tesztelés célja, hogy kiválasszuk a legjobban működő üzeneteket, marketing szövegeket, és ezáltal növeljük a popupjaink hatékonyságát, vagyis konverzióját. A módszer lényege, hogy csinálunk két popup verziót (eltérő tartalommal), majd a látogatók egy bizonyos, véletlenszerűen választott részének az új popup verziót (ez a B verzió), míg az összes többinek a régit mutatjuk meg (ez az A, a kontroll), majd mérjük, hogy a látogatások arányában az egyes popup verziók mérőszámai hogyan alakulnak. Ezt a módszert A/B tesztelésnek nevezzük, ekkor az egyes popup elemek változtatásával pontosan mérhető az adott változtatás hatása.

Az A/B teszteléshez az OptiMonk esetében nincs szükséged külön szoftverre, elég mindössze a popupodon belül több változatot csinálnod az első popopból, és utána az OptiMonk önállóan teszi a dolgát, és felváltva fogja az egyes változatokat megjeleníteni.


Miért hasznos az A/B tesztelés?

Röviden: mert sokkal eredményesebbé teheted így a popupjaidat, és ugyanannyi látogatóból több feliratkozóra és több vevőre tehetsz szert. Szaknyelven szólva: javítja a popupok konverzióját. Sőt kijelenthetjük, hogy minden konverzió-javító eszköz közül a legbiztosabb, legkiszámíthatóbb megoldás az A/B tesztelés. 

Megjegyzés: Az OptiMonkban igazából nem csak két változatot lehet csinálni egy popupra (nem csak A-t és B-t), de akár 3-t, 5-t vagy 10-t is, és a rendszer egyszerre ezeket is össze tudja hasonlítani. Ezt szaknyelven „multivariate testing”-nek hívják, de a lényege ugyanaz, csak egyszerre nem két változatot hasonlít össze, hanem többet. Ugyanakkor nem árt tudni, hogy minél több változatot csinálsz, annál több megjelenítésre lesz szükség, hogy egyértelműen el tudd dönteni, hogy melyik változat nyert, tehát túlzásba sem érdemes esni, és nem érdemes 5-6 változat fölé menni.

Hogyan tudunk A/B tesztelni az OptiMonkban?

1. Először is jelentkezzünk be az OptiMonk fiókunkba az https://app.optimonk.com/login/hu oldalon

2. Válasszuk ki a Kampányok menüt a bal oldalon, majd az A/B teszthez használni kívánt Kampányt: 

mceclip0.png

3. Az A/B teszteléshez szükségünk lesz legalább kettő Variánsra. Új variáns létrehozásához kattintsunk az Új design változat hozzáadása gombra:

mceclip1.png

4. A tesztelés megkezdéséhez nincs más teendőnk, mint aktiválni legalább egy új Variánst:

mceclip4.png

Mit érdemes tesztelni?

Egy kampányon belül tetszőleges számú és kinézetű popupot létrehozhatsz, ezek teljes mértékben különbözhetnek egymástól. A különböző variánsokat a nevükre kattintva szerkesztheted:

mceclip3.png

Amit érdemes tesztelned egy popupon belül (sorrendben):

  1. Főcímsor
  2. Alcímsor
  3. Gomb felirat
  4. Bekért adatok
  5. Színek
  6. Egyéb szövegek és leírások

És természetesen érdemes magán a fő „ajánlaton” folyamatosan finomítanod – lehet, hogy a vevőid valamilyen teljesen eltérő ajánlatra/kommunikációra jobban reagálnának. Ezt persze csak egyféleképpen tudhatod meg: tesztelj!

Hogyan tudok tesztelni egy kampányt úgy, hogy a látogatók fele lássa a kampányt, a másik fele pedig ne?

Ehhez kettő Kampány Variánsra lesz szükségünk, és ez a leírás segít nekünk a beállításokban: https://support.optimonk.hu/hc/hu/articles/360017324019-Mennyivel-n%C3%B6veli-a-forgalmat-az-OptiMonk-

Ha további kérdésed lenne vagy bármiben tudunk segíteni, kérlek fordulj hozzánk bizalommal a support@optimonk.com címen :) 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

Megjegyzések

Üzemelteti a Zendesk