A/B tesztelési útmutató


Ha szeretnéd megtudni, hogy melyik kampányváltozat teljesít jobban, az A/B tesztelés funkció a segítségedre lesz. Ez lehetővé teszi, hogy összehasonlítsd és kiértékeld a különböző kampányvariánsok teljesítményét.

Ebből a cikkből megtudhatod:

  1. Különböző Variánsok A/B tesztelése
  2. A/B tesztelés Kontroll Variánssal

B Testing.png

Mi az a Variáns A/B tesztelés?

A Variánsok A/B tesztelése (vagy másnéven szegmentált tesztelés) egy olyan folyamat, amely során két vagy több változatot (variánst) ugyanazon kampányból megjelenítünk a weboldal látogatóinak különböző szegmenseinek, így össze tudjuk hasonlítani, melyik változat hoz több konverziót.

Miért hasznos?

A Variáns A/B tesztelés remek módszer arra, hogy finomhangold a kampányod dizájnát és üzenetét, a lehető legjobb eredményekért.

Hogyan tudunk Variánsokat A/B tesztelni az OptiMonkban?

1. Először is jelentkezzünk be az OptiMonk fiókunkba az https://app.optimonk.com/login/hu oldalon

2. Válasszuk ki a Kampányok menüt a bal oldalon, majd az A/B teszthez használni kívánt Kampányt: 

mceclip0.png

3. Az A/B teszteléshez szükségünk lesz legalább kettő Variánsra. Új variáns létrehozásához kattintsunk az Új design változat hozzáadása gombra:

mceclip1.png

4. A tesztelés megkezdéséhez nincs más teendőnk, mint aktiválni legalább egy új Variánst:

mceclip4.png

Mit érdemes tesztelni?

Egy kampányon belül tetszőleges számú és kinézetű popupot létrehozhatsz, ezek teljes mértékben különbözhetnek egymástól. A különböző variánsokat a nevükre kattintva szerkesztheted:

mceclip3.png

Amit érdemes tesztelned egy popupon belül (sorrendben):

  1. Főcímsor
  2. Alcímsor
  3. Gomb felirat
  4. Bekért adatok
  5. Színek
  6. Egyéb szövegek és leírások

És természetesen érdemes magán a fő „ajánlaton” folyamatosan finomítanod – lehet, hogy a vevőid valamilyen teljesen eltérő ajánlatra/kommunikációra jobban reagálnának. Ezt persze csak egyféleképpen tudhatod meg: tesztelj!

Megjegyzés: nem javasolunk túl sok változtatást egyszerre, mert akkor nem tudod meghatározni, miért teljesít jobban vagy rosszabbul minden egyes variáns a többinél.

Érdemes ésszerűen kezdeni a folyamatot azzal, hogy egy elemet megváltoztatsz, kipróbálod, majd folyamatosan más elemeket is módosítasz, mindig az eddigi legjobban teljesítő variánst kiválasztva.

Control Variant.png

Mi az a Kontroll Variáns A/B tesztelés?

A Kontroll Variáns A/B tesztelés egy olyan módszer, amely lehetővé teszi különböző kampányok teljesítményének összehasonlítását a kontroll variánssal.

A kontroll variáns az eredeti verziót jelenti a weboldaladon, ahol semmilyen változtatás vagy kampány nem fog megjelenni. Ez a kiindulási alapot szolgáltatja a weboldal teszteredmények összehasonlításához.

Egy olyan kontroll csoport bevonásával, amely számára nem jelenik meg semmilyen változtatás vagy kampány, pontosan mérheted a kampányok valódi hatékonyságát és mérhető módon követheted a fontos mutatókat, mint például a konverziós arányok és a bevétel.

Control Variant-2.png

Miért hasznos?

A Kontroll Variáns lehetővé teszi számodra:

  • A kampányok abszolút hatásának feltárását: Pontos adatokat szerezhetsz arról, hogy mennyi hatása van a kampányaidnak az általános üzleti teljesítményedre, például az "Ingyenes szállítás" sticky bar vagy az "Üdvözlő" popup kampányoknak.
  • A testreszabott kampányok összehasonlítását a nem testreszabott változatokkal: Betekintést nyerhetsz akár abba is, hogy például a Dinamikus tartalom segítségével személyre szabott landing oldalak valóban hatékonyabbak-e, mint az egyáltalán nem személyre szabott változatok.
  • Adatalapú döntések meghozatalát: Használhatsz listák építését, testreszabást, kosár elhagyás megállítását célzó vagy konverzió-növelő taktikákat, és mindezt adatalapú döntésekkel alátámasztva.

A Kontroll Variáns A/B tesztelés alkalmazható bármilyen kampánytípusra, legyen az pop-up, élmény (Experience), vagy akár Dinamikus tartalom.

Hogyan tudunk Kontroll Variánsokat A/B tesztelni az OptiMonkban?

1. Először is jelentkezz be az OptiMonk fiókodba az https://app.optimonk.com/ oldalon

2. Válaszd ki baloldalon a Kampányok menüpontot, majd a szerkeszteni kívánt Kampányt.

3. Kontroll variánst az A/B Teszt Központ alatt található A/B teszt változat hozzáadása gombra kattintva tudunk hozzáadni.

4. A gombra kattintva megjelenő ablakban válasszuk ki a Kontroll variáns hozzáadását.

5. A Kontroll Variáns előnézet nélkül fog megjelenni az A/B Teszt Központban.

Személyre szabott látogatói élmények használata esetén minden élményhez 1 Kontroll variánst tudunk hozzáadni, illetve lehetőségünk van tesztelni másik Élményben használt Variánssal szemben is.

A Kontroll Variáns a választott élmény alatt előnézet nélkül fog megjelenni.

Ha további kérdésed lenne vagy bármiben tudunk segíteni, kérlek fordulj hozzánk bizalommal a support@optimonk.com címen :) 

További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk