Google Analytics integráció a Google Tag Manager segítségével

Ha a Google Tag Manager segítségével telepítetted a Google Analytics-t a weboldalat teljesítményének mérése érdekében, ez az útmutató hasznos lehet a számodra. A cikk utasításait követve megtanulod monitorozni az OptiMonk kampányaid teljesítményét a Google Analytics 4-ben.

Az OptiMonk automatikusan elküld minden szükséges eseményt a Google Analytics-nek, de egyéni eseményt is be kell állítanod a GTM (Google Tag Manager) segítségével, hogy helyesen tudd mérni OptiMonk kampányaid teljesítményét a GA4-ban.

A cikk tartalma:

I. Nyomkövetés beállítása a konténer importálásával (javasolt)

II. Google Tag Manager beállítása manuálisan

III. Egyedi definíciók beállítása a GA4-ben

IV. Közönségek beállítása a GA4-ben

V. Egyéni célcsoportok használata jelentéskészítéshez a Google Analytics 4-ben

I. Google Tag Manager megnyitása és a konténer importálása (javasolt)

Kövesd az alábbi lépéseket a Google Tag Manager fiókod jelentéseinek beállításához:

1. Töltsd le az optimonk-ga4.json fájlt IDE kattintva.

2. A Google Tag Manager megnyitása után válaszd ki az Admin menüt, majd keresd az Import Container menüpontot.

Google

3. Válaszd ki a letöltött JSON fájlt, és importáld azt a következő beállításokkal.

Nyomkövetés

4. Ha minden rendben zajlik, az alábbi elemeket látod a munkaterületedhez rendelve.

Nyomkövetés

5. Most már csak ki kell választanod az új "OptiMonk Event Reporting GA4" címkét, megadni a GA4 fiókod mérési azonosítóját, majd elmenteni a Mentés gommbal és közzétenni a Küldés gombra kattintva.

Google

6. A GA4-ben a mérési azonosító megtalálásához keresd az Adminisztráció / Adatstreamek menüpontot.

Nyomkövetés

7. Itt egyetlen adatfolyamot kell látnod, amely forgalmat fogad. Kattints rá.

Nyomkövetés

II. Google Tag Manager beállítása manuálisan

Ha már végigmentél az 1. pont lépésein, nincs dolgod a manuális beállítással.

Ellenkező esetben kövesd az alábbi lépéseket:

1. Kattints az Új lehetőségre a Címkék menüpontban.

Google

2. Válaszd ki a Címke konfigurálása opciót, majd a GA4 esemény opciót, mint címke típus.

Google

3. Adj hozzá egy Címke konfigurációt a következő beállításokkal.

Google

4. GA4 rendszerében az Adminisztráció / Adatstreamek menüpont alatt találod a mérési azonosítót.

Nyomkövetés

5. Itt egyetlen adatfolyamot kell látnod, amely forgalmat fogad. Kattints rá.

Nyomkövetés

6. Adj hozzá egy egyéni Aktiválási szabályt az alábbiak szerint:

Google

7. A mentés után a címkének így kell kinéznie.

Google

8. Már csak el kell küldened a módosításokat a Google Tag Managerben, amit a a Küldés gombra kattintva tudsz megtenni.

Google

III. Egyedi definíciók beállítása a GA4-ben

Google Tag Manager beállítása után itt az ideje, hogy megfelelően konfiguráld a Google Analytics 4 fiókod.

1. Miután megnyitottad a Google Analytics 4-t, keresd a Beállítások menüt, majd választ Egyedi definitíciók pontot, hogy egyéni definíciókat tudj létrehozni:

Egyedi

2. Javaslatunk szerint a következő három Egyéni definíciót és azok paramétereit állítsd be:

  • OptiMonk Campaign Action (om_campaign_action)
  • OptiMonk Campaign Category (om_campaign_category)
  • OptiMonk Campaign Name (om_campaign_name)

Képernyőkép

❗ Miután elküldted, várnod kell legfeljebb 24 órát, mielőtt folytathatod a beállítási folyamat többi részét. Ez az idő ahhoz szükséges, hogy a GA4 felismerjen minden eseményt (a GA4 legtöbb beállítása nem valós idejű, és 1-24 óra közötti késleltetéssel rendelkezik).

IV. Közönségek beállítása

Az utolsó lépés a közönség beállítása az események alapján. Két fajta közönség lesz:

  • OptiMonk Shown: Felhasználók, akik látták bármelyik OptiMonk kampányt (legalább 1 megjelenés).
  • OptiMonk Filled: Felhasználók, akik kitöltöttek egy OptiMonk kampányt (legalább 1 konverzió).

Opcionálisan beállíthatsz célcsoportokat olyan műveletekre is, mint a "close(x)" (olyan felhasználók, akik a felugró ablakban az X-re kattintottak) és a "no" (felhasználók, akik kifejezetten a "nem köszönöm" vagy hasonló linkre kattintottak a felugró ablakban).

1.Menj a Google Analytics 4-ben a Adminisztráció menüpontra, és kattints a Közönségek menüre, majd az Új közönség-re.

Közönségek

2. hozz létre egy egyéni közönséget elölről és az Új feltétel hozzáadása legördülő menüpontban keresd az "optimonk_campaign_event"-et. Nevezd el OptiMonk Shown névre ezt a közönséget:

Képernyőkép

3. Itt a paraméterek közül az "OptiMonk Campaign Action” paramétert válaszd, amit az Egyéni kategóriában találsz meg. Válaszd és a "tartalmazza" feltételt, és a "shown" értéket állítsd be, majd nyomd meg az Alkalmaz gombot.

Közönségek

4. A fenti folyamatot ismételd meg a kitöltött eseménynél:

Közönségek

Most már minden készen áll! 24 órán belül már használhatod is ezeket a közönségeket.

V. Egyéni célcsoportok használata a Google Analytics 4-ben

Miután letelt a 24 óra, bármely jelentésnél használhatod ezeket a célközönségeket összehasonlítási célból. Itt egy példa:

1. A kiválasztott jelentésnél kattints az Összehasonlítás hozzáadása gombra.

Egyéni

2. Az Összehasonlítás létrehozása menüben válaszd a Közönség neve menüpontot A Dimenziónál:

Egyéni

3. Állítsd az OptiMonk Shown vagy OptiMonk Filled értékre, attól függően, hogy milyen összehasonlítást szeretnél végezni.

Egyéni

4. Így néz ki egy ilyen összehasonlítás:

Képernyőkép

És már kész is! :)

✉️ Ha bármi kérdésed lenne vagy tudunk segíteni valamiben, kérlek fordulj hozzánk bizalommal a support@optimonk.com email címen és örömmel segítünk :)

További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk