Új Editor GYIK

Kifejezések

 

 

Fülek

A fülek a popupjaid minimalizált változatai (tabok), amelyeket a képernyő sarkaiba tudsz pozicionálni, lehetővé téve, hogy a látogatók ajánlataidról már azelőtt/azután is értesüljenek mint azok a beállított szabályok szerint megjelennének.

 

Egyedi mezők az űrlapokban

Az egyedi mezők bevezetésével te döntöd el, hogy milyen adatot szeretnél gyűjteni a feliratkozóidtól. Az egyedileg begyűjtött adatokat továbbíthatod a több mint 40 email küldő rendszer felé, amelyekhez integrációval rendelkezünk, így személyre szabhatod leveleidet a konverzió maximalizálást elősegítendő.

 

Blokk elemek

A blokkok a popupjaid fő építőkockái. Minden egyes blokk elem egy sorból és a sorban található oszlopokból áll. Tetszőlegesen beállíthatod, hogy az egyes oszlopok milyen arányban töltsék ki az oszlop szélességét, így a létrehozható kinézeteknek csak a képzeleted szab határt.

 

Elemméretezés

Popupjaid hatékony megalkotásához érdemes tisztázni a benne foglalt elemek méretezésének működését. Minden elemre érdemes úgy gondolni, mint egy beágyazott dobozra, ami még nagyobb dobozokban található. Az elemedet közvetlenül körülvevő teret nevezzük az editorban térköznek, ami az elem és az általában vastag vonallal jelölt határoló vonal közötti távolságot jelenti. Ha hátteret állítasz be elemednek, akkor az egyaránt megjelenik az elemed és a térköz mögött is. Ha szeretnél üres teret hagyni az egyes elemek között, azt az alsó és felső margók beállításával tudod megtenni. Jelen esetben a margók alatt a határoló vonalon kívüli teret értjük.


Mi az a hover, margin, padding?

A hover egy gomb design elem. Arra szolgál, hogy a gomb színe változzon abban az esetben, ha a gombra viszi a látogatód az egeret.

Margin/Padding: Mi a célod? Mit szeretnél módosítani a popupon?  A padding már egy haladóbb funkció, amit designerek gyakran használnak magas szintű, egyéni igények esetén. A legegyszerűbben úgy nézheted meg, mit a különbség a padding és a margin között, ha egy szövegelemnek háttérszínt adsz, majd először a marginnal, majd a paddinggal is elmozgatod az elemet. 

 

Kiosztások kezelése

Popupjaid sorokból és oszlopokból és az oszlopokba elhelyezhető elemekből állnak. Új sort a baloldali komponens menüben található blokk elem behúzásával hozhatsz létre. Az egyes behúzott sorok egymás alatt fognak megjelenni, amelyeknek sorrendjét húzd és dobd módszerrel tetszőlegesen rendezheted.

 

Gomb események

A gombok az összekötő kapcsok a weboldal és popupjaid között. Számos opció közül választhatsz, hogy mi történjen mikor látogatóid a gombra kattintanak. A weboldalad egyik aloldalára navigálhatod őket, vagy ha popupod több oldalból áll, akkor beállíthatod, hogy melyik oldal jelenjen meg a gombra kattintva. Természetesen egyszerűen be is záródhat a popup kattintásra, ha a kívánt konverziós esemény már teljesült. Hogy Google Analytics felé hogyan jelentődjön a gombra való kattintás, azt is beállíthatod a választható konverzió, visszautasított, illetve ne jelentsük opciók egyikeként. A “Kampánycél teljesült” beállítással kapcsolhatod, hogy megjelenjen -e a popup újra az adott látogatónak aki a gombra kattintott.

 

Színpaletta

A popupok alapértelmezett színeit a Beállítások/Színek menüpontban a paletta állításával változtathatod meg. Egy szín beállításával a rendszer további kiegészítő színeket generál. A palettában megadott színek ezt követően bármely elem színbeállításainak konfigurálásakor elérhetőek lesznek listázva, így egy kattintással tudsz válogatni a paletta színei közül.


 

Oldalak hozzáadása és eltávolítása

Popupjaid nem kell hogy egyoldalasak legyenek, teszőlegesen hozzádhatsz új oldalakat is egészen a 10 oldalas limitig. A hozzáadott oldalak között a szerkesztőfelület feletti számozott ikonokra kattintva tudsz váltani. Látogatói oldalról az egyes oldalakra beágyazott gombok eseményének állításával tudod állítani, hogy az adott gombra kattintva melyik oldal jelenjen meg. Új oldal hozzáadásakor az oldal alapbeállításai (háttérszín, alap szövegstílus, stb.) a sorrendben az újonnan létrehozott oldalt megelőző oldaltól öröklődnek. Megvan a lehetőség arra is, hogy tökéletes másolata legyen az új oldal egy korábbinak, ekkor a másolni kívánt oldal fölé mozgatva az egeret megjelenik egy felugró “Oldal másolása” opció melyre kattintva elkészül a másolat.

 

Milyen új célokra tudom használni az új szerkesztőt a régihez képest?

Az OptiMonkkal első sorban azonnali vásárlásra, hírlevél feliratkozásra vagy forgalom átirányításra tudod bírni a látogatóidat. Ezek a lehetőségek bővültek ki Messenger feliratkozási lehetőséggel, így most már nem csak e-mailen keresztül, hanem messengeren is tudsz kommunikálni a látogatóiddal. Ráadasul már nem csak email címet, kereszt- és vezetéknevet kérhetsz be a látogatóidtól (feliratkozóidtól), hanem bármilyen egyedi értékű adatot. Kiegészült még közösségi média elemekkel is, így tudod növelni a követőid számát. Ezen kívül kérdőíves sablonokat is biztosítunk, hogy visszajelzést kérhess a látogatóidtól. Ráadásul videókat is könnyen be tudsz most már szúrni bármelyik sablonba.

 

 

Mi lesz a régi kampányaimmal?

A régi kampányokat megjelenítheti továbbra is a weboldalán, ugyanakkor ez nem szerkeszthető az új szerkesztővel. A régi szerkesztővel 2018. december végéig még tud szerkeszteni, ám 2019-től már ez az opció nem lesz elérhető. 2019 januárjáról is meg fognak a régi kampányok jelenni, viszont mi azt javasoljuk, hogy 1-2 havonta célszerű megújítani a kampányokat.

 

Milyen egyedi (custom) adatokat fogok látni?

 

Az alábbi módokon tudsz egyedi adatokat bekérni:

Checkbox, radio button, telefonszám, link, dropdown (lenyíló menü) 

 

Ahhoz, hogy egyedi mezőt tudj létre hozni, be kell húznod egy Inputot a popupra.

Ezt követően fel fog ugrani egy ablak, ahol a +Create New-ra kattintva lehet új, egyedi mezőket létrehozni. A Type mező alatt lehet kiválasztani az egyedi mező típusát. A következő mezők közül lehet választani:

  • Input mező: e-mail cím, szám, telefonszám, URL, szöveg mezők
  • Controls mező: rádió, checkbox
  • Drop-down menü
  • Szöveg doboz

 

Hol fogom látni az egyedi (custom) adatokat?

 

A belső, OptiMonkos adat bázisban, valamin néhány külső rendszerben is. Jelenleg a következő integrációk esetében tudjuk átadni az egyedi mezőket: Mailchimp, Infusionsoft, Webgalamb (4+ verzió), Active Campaign, Webhook, Klaviyo (a lista folyamatosan bővül).

 

Milyen rendszerekkel van már direkt integráció?

Jelenleg az alábbi rendszerekkel van direkt integrációnk: 

Mailchimp, Klaviyo, Infusionsoft, Webgalamb 4+, Active Campaign, Webhook, Sales autopilot (a lista folyamatosan bővül).

 

GDPR kompatibilis az új szerkesztővel az OptiMonk?

Teljes mértékben, ez egy másik nagy előnye az új szerkesztőnek. 

Az új Editor segítségével lehetőség van annyi checkboxot létrehozni, amennyire szükséged van ahhoz, hogy a weboldalad GDPR kompatibilis legyen.

Ha az ÁSZF-et is el szeretnéd fogadtatni és marketing célú üzeneteket is szoktál körbeküldeni, mi a 2 GDPR checkboxot javasoljuk. Az egyedi (custom) adatok megadásával, mint például a checkbox kipipálása, azt is tároljuk, hogy melyik látogató, milyen checkboxot pipált ki.

 

Szeretnék háttérképet feltölteni az egyik sablonba. Mi a legjobb képméret?

Az ajánlott képméret 980px (szélesség) X 650px (magasság). Ettől függetlenül a kép mérete eltérhet, hiszen lehetőség van méretre vágni a képszerkesztőn belül, a kép kiválasztását követően.

 

Ha mobilra megyek, teljesen szétcsúszik, próbálom módosítani, de nem történik semmi.

Ahhoz, hogy a mobil nézeten ne csússzon szét a popup, használjunk margókat az egyes elemek igazításához. A képre kattintva tudjuk beállítani a margókat a Margin opció alatt. Ahhoz, hogy a kép ne csússzon szét mobil nézeten, a bal margónak a popupon belül kell maradnia és a hozzá tartozó pixel nem lehet minuszban (tehát az ún. negatív margók használata nem javasolt). Mivel mobil nézetben nem módoshítható a popup, azt javaslom, asztali gépen szabja személyre a popupot, majd ellenőrizze le a mobil nézetet.

 

Hogy tudom a saját betűtípusomat használni?

CSS szerkesztő segítségével fel tudod tölteni a betűtípust a szerveredre és így tudod majd használni. Mi google fontokat szoktunk általában javasolni, de természetesen, bármilyen betűtípusra is van szükséged, küldd el nyugodtan a fájlt, mi feltöltjük a szerverünkre és továbbítjuk neked a linket, amit majd be kell másolnod a CSS szerkesztőbe.

 

A Vegas sablonban 8 ajánlatot szeretnék, nem 6-ot. Hogyan tudom beállítani azt hogy 8 opcióm legyen?

Kattints a szerencsekerékre, és meg fog jelenni a szekció szerkesztője. Itt a Settings alatt tudsz majd hozzáadni/kivenni szekciókat az ON/OFF gomb használatával. Egyszerre maximum 12 szekció aktiválható.

 

Mikor használjam a Videós sablont?

A videó popup azért lehet hasznos számodra, mert a videók általában sokkal könnyebben emészthetőek, mint egy sales szöveg. Ha videó popupot használsz, sokkal többen nézik majd meg a videót, mint akik elolvassák a termék bemutató oldalát.

A videót először youtube-ra kell feltölteni, és ezt követően tudod a videó linkjét bemásolni a sablonba. A videók sokkal figyelem felkeltőbbek, és több szögből is be tudják mutatni a terméket, így a videó sokkal inkább megragadja majd a látogatóid figyelmét, mint egy termék kép. A videó popup növelni fogja a videó megnézéseid számát is, használd bátran!

Azt javaslom, hogy a videó hossza 30 mp. körül mozogjon, mert általában ettől hosszabb ideig nehéz lekötni a látogatók figyelmét.

 

 

Mikor indul el a videó? ha feliratkoztam, vagy előtte?

A videó kétféleképpen indulhat el: automatikusan vagy manuálisan elindítva, attól függ, hogy miként állítod be a popupot. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a videó már a feliratkozás előtt elindul, ez tehát feltételként nem adható meg (és nem is javasoljuk), ha mégis nagyon ragaszkodnál valamiért hozzá, akkor az első oldalra rakd a feliratkozó mezőket és a videót szúrd be a második page-re (így csak azok fognak a videóra érkezni, akik előzetesen feliratkoztak).

 

Hány perces videó feltöltése javasolt?

Technikailag nincs korlát arra, hogy milyen hosszú legyen a videó. Ugyanakkor, a konverzió  szempontjából azt javasoljuk, ne legyen hosszabb, mint egy youtube reklám, tehát maximum 30 másodperc.

 

Be tudom állítani, mi történjen, ha véget ért a videó?

Nem, erre nincs lehetőség. Azt viszont be tudod beállítani, hogy mi történjen akkor, ha valaki megadta a feliratkozási adatait és rákattint a gombra.

 

Mire való a Dallas sablon?

A Dallas sablon lényegében arra szolgál, hogy visszajelzést kérj a látogatóidtól a vásárlást követően. A menete nagyon egyszerű: Az első oldalon kínálsz nekik egy kedvezményt a visszajelzésükért cserébe. A második oldalon egy 1-5-ig terjedő skálán pontozhatják, minlyen volt a vásárlási élmény az oldaladon. Ezt követően, a harmadik oldalon pedig egy összefoglaló szöveges véleményt (review) tudsz tőlük kérni, amit akár idézetként (social proof) is felhasználhatsz az oldaladon, ezzel is növelve a látogatóid bizalmát és a saját hitelességedet.

 

A Budapest sablont bünteti a Google?

A Google valóban szigorította a popup-okra vonatkozó szabályait, ugyanakkor, ez csak a mobil eszközökre vonatkozik. Az a fontos, hogy a popup ne legyen zavaró, ne “welcome popup” gyanánt legyen beállítva, amikor azonnal megjelenik az oldalra való érkezéskor. Mindig törekedjünk arra, hogy a látogatói viselkedést követve állítsuk be a popup-ot annak érdekében, hogy akadálytalan legyen a böngészési élmény és csak akkor jelenjen meg a popup, amikor erre szükség van. 

 

Az első oldalon kérjem be az email címet, vagy inkább használjam a két gombos (pl. Dublin) megoldást?

Teszteld le mind a két lehetőséget. A két gombos megoldás azért hasznos, mert pszichológiai hatással bír a látogatókra, tudat alatt nem utasítanak el ajánlatokat, kisebb eséllyel kattintanak a NEM gombra. Aki pedig rákattintott az IGEN gombra, már nem fogja abbahagyni a folyamatot, nagy eséllyel fel is iratkozik a hírlevélre. Ugyanakkor az egy lépcsős feliratkozás ennek ellenére azért lehet hasznos, mert kevesebb lépéssel is fel tud iratkozni a látogató. Mind a két lehetőség kiválóan tud működni akkor, ha a megfelelő időpontban jelenik meg a látogatók érdeklődési körének megfelelő ajánlattal, így érdemes letesztelni, hogy a Te látogatóid melyiket szeretik jobban.

 

Tudok a Dublin sablonon lévő szalagba logót feltölteni?

Nem, erre egyelőre nincs lehetőség, viszont szöveget el tudsz helyezni rajta.

 

Tudom a második oldalt másolni, vagy duplikálni?

Igen, megoldható. A sablon fölött számokat látsz kis fehér négyzetekben. Ezek a számok jelzik az oldalakat. Látod őket? Szuper! Most vidd az egeret ahhoz a számhoz, amelyiket le szeretnéd másolni. Ekkor meg fog jelenni a “duplicate” opció. Kattints rá, ennyi az egész.

 

Tudok három lépcsős sablonból kettőt, vagy egyet csinálni?

Igen, van rá lehetőség, bármelyik sablon oldalszámát módosíthatod tetszés szerint. A sablon fölött számokat látsz kis fehér négyzetekben. Ezek a számok jelzik az oldalakat. Ha valamelyik szám fölé viszed az egeret, akkor törölni tudod az adott oldalt. Ha a plusz jelre kattintasz, akkor pedig újabb oldalt tudsz hozzáadni.

 

Tudom az oldalak sorrendjét módsítani?

Igen, természetesen. Ahogyan a szerkesztő, úgy az oldalak (page-ek) módosításához is drag and drop (fogd meg és dobd) technológiát biztosítunk.  sablon fölött számokat látsz kis fehér négyzetekben. Ezek a számok jelzik az oldalakat. Egyszerűen fogd meg azt, amelyiknek a sorrendjét módosítanád, és húzd a megfelelő helyre. Ennyi az egész!

 

Beállítaható, hogy az IGEN gomb a második, a NEM gomb pedig a harmadik oldalra dobjon?

Igen, ez is megoldható!

Ehhez kattints a gombra. Ezt követően a bal oldalon be tudod állítani, mi történjen a kattintást követően: On Click (Kattintásra) >>  Jump to Page (Oldalra ugrás). Válaszd ezt az opciót, majd állítsd be, hanyadik oldalra ugorjon a látogató a gombra kattintás után. Az Igen gombnál tehát válaszd a második, a nem gombnál pedig a harmadik oldalt. Ennyi az egész.

 

Mikor érdemes úgy beállítani a gombokat, hogy mind a kettő átirányítson?

Nagy mértékben növeli a konverziót, ha nem IGEN vagy NEM opciót ajánlasz a látogatóidnak, hanem IGEN vagy IGEN ajánlatot kommunikálsz. Ez azt jelenti, hogy a mindent vagy semmit ajánlat helyett, két különböző ajánlatot is kommunikálhatsz, és a látogató dönthet. Például az IGEN gombon ajánlhatsz 500 Forintos kuponkódot, a NEM gombon pedig egy letölthető tanulmányt. Szinte mindegy, melyiket választja a látogatód, neked mindenképpen jó lesz, ő pedig választhat, melyik ajánlatra van adott pillanatban nagyobb szüksége.

Egy másik tipikus példa, amikor Az IGEN gombra kattintást követően például Férifaknak szóló ajánlatokra irányítod a látogatóidat, a NEM gombra kattintást követően pedig Nőknek szóló ajánlatokra.

 

Tudok Youtube feliratkozókat gyűjteni a popupokkal?

Egyelőre erre nincs lehetőség. Jelenleg Facebook, Twitter, LinkedIn és Instagram feliratkozókat gyűjthetsz. A Youtube egy következő körös fejlesztés lesz majd, viszont addig is megmutathatod a videós tartalmaidat a Cannes sablonunkkal.

 

Mi az a messenger integráció? Miért jó nekem, ha messengeren keresztül kommunikálok a feliratkozóimmal?

A messenger integráció egy másodlagos értékesítési csatornaként szolgál. Ez azt jelenti, hogy a weboldaladon kívül, a potenciális vevőiddel csetelve, a messengeren tudsz direkt értékesíteni. Ezen felül ez azért is jó, mert manapság mindenkinek van facebook fiókja és okostelefonja. Ha az rezeg, az emberek megnézik az üzenetet, ami érkezett nekik. Ebből adódóan a messenger üzenetek megnyitási rátája jóval magasabb, körülbelül 85%, míg ezzel szemben a hírlevelek megnyitási rátája nagyjából 12%. A fiatalabb generációt is jobban meg tudjuk célozni ezzel a fajta kommunikációval.

 

Milyen rendszerre lesz még szükségem ahhoz, hogy Messenger feliratkozókat gyűjthessek?

Manychat vagy Recart szükséges hozzá. Recartot egyelőre csak a Shopify felhasználók tudnak használni, Manychatet pedig mindenki.

 

Minden alkalommal integrálni kell, amikor új Messenger popupot hozok létre?

Nem kell minden alkalommal integrálni, csak beírni a Messenger ID-t.

 

Mindenképpen elő kell fizetnem Manychatre is?

 Alapjában véve igen, a messenger listát ugyanúgy kell elképzelned, mint egy hírlevél listát. Ahhoz, hogy tudj nekik írni, először fel kell őket iratkoztatnod egy listára. Ha ez megvan, akkor ahhoz, hogy az üzeneteket el tudd nekik küldeni, ugyanúgy szükséged lesz egy rendszerre, mint a hírlevelezésnél is. Ugye? Ott is használsz egy rendszert, ahová gyűjtöd a feliratkozókat és ahonnan írod a leveleidet.

Nincs ez másképp a messenger esetében sem. A manychatnek egyébként van igyenes változata, ami a feliratkozói számot nem limitálja, néhány funkció nem elérhető ugyan, de kezdetben biztos, hogy elég lesz.

 

Mennyibe kerül a Manychat?

Van ingyenes változata. Az ingyenes változat nincs időkorláthoz vagy feliratkozói számhoz kötve, néhány funkció azonban csak limitáltan érhető el.

A pro csomag 15 dollártól kezdődik és feliratkozói szám függvényében fog nőni az ára. Ezt egyébként meg tudod nézni a manychat.com oldalon.

 

Láttam NPS nanobart. Mi az az NPS?

Az NPS, a Net Promoter Score rövidítése. Ezzel a látogatóid lojalitását és elégedettségét tudod mérni. Úgy működik, hogy egy egyszerű kérdést teszel fel a látogatóidnak: milyen szívesen ajánlanák a szolgáltatást/terméket/oldalt a barátaiknak és ismerőseiknek? Egy 1-10-es skálán tudnak pontozni a látogatóid.

1-6-ig Dectrator-nek hívjuk őket, ez azt jelenti, hogy akik 1-6-ig pontozank, rontják az átlagodat. Aki 7-es vagy 8-as értékélest ad, ők Passzív felhasználók, ez azt jelenti, hogy ők nincsenek hatással az átlagod alakulására. Ha 9-es vagy 10-es értékelést kapsz, akkor ezek a visszajelzések növelni fogják az átlagodat, ezeket az értékelőket egyébként promotereknek hívjuk.

Úgy tudod értékelni, hogy az értékeléseid jók-e vagy nem, hogy megnézed az iparági átlagot, erre könnyen rákereszhetsz az interneten. Ha ez megvan, hasonlítsd össze az iparági átlagot a te átlagoddal. Az átlagodat úgy számolhatod ki, ha a dectrator számból kivonod a promoterek számát.

 

Dátumot milyen inputtal érdemes bekérni?

Azt javaslom, hogy a dátum bekérésére használd a Dropdown menüs megoldást. Hozz létre három elemet a Dropdown-ban: Év/Hónap/Nap beviteléhez.

 

Én azt szeretném, hogy mind a két egymás mellett lévő gomb lentebb kerüljön anélkül, hogy kétszer kellene beállítanom. Ezt hogy lehet?

A blokkot kell mozgatni, nem az elemeket külön. Settings alatt a fából ki kell választani a blokkot, amit szerkeszteni szeretnél. Itt módosítsd a Paddingot.

 

Fix dátumról visszaszámolhat a Madrid?

Igen, kattints bele a számlálóba, és bal oldalt válaszd a Type-nál a Fixed Date lehetőséget. Ennyi az egész :)

 

 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

Megjegyzések

Üzemelteti a Zendesk