Kaparós Sorsjegy és Szerencsekerék Sablonok

A gamifikáció, más néven játékosítás azt jelenti, hogy valamilyen játékot vagy játékeleme(ke)t használunk az élet játékon kívüli területein, így például a popup-kampányainkban is. Ezzel nem csak érdekesebbé és eredményesebbé tehetjük a kampányokat, hanem könnyebben interaktivitásra bírhatjuk a látogatóinkat, ha ezt számukra is szórakoztató módon tesszük.

Bizonyos sablonok esetében találkozhatsz a „kaparós sorsjegy” vagy a „szerencsekerék” elemekkel. Hozz létre egy új kampányt a Kampányok menüpont alatt található „Új kampány” gomb segítségével, majd vedd szemügyre a megjelenő kampány mintákat! A gamifikációs elemek önállóan nem adhatók hozzá a kampányokhoz, ezért használatukhoz olyan sablont válassz, mely eredetileg tartalmazza őket.

A szerencsekerék használatához a Vegas, a kaparós sorsjegyhez pedig a Macau nevű sablont keresd!

 mceclip0.png

mceclip1.pngmceclip2.png

Mit kell tudni a kaparós sorsjegyről, és hogyan állíthatom be?

A kaparós sorsjegy elem használatához válaszd a Macau templatet a kampány létrehozásakor. Ez a kampány remek lehetőséget biztosít például hírlevél-feliratkozók gyűjtésére és levelezőlista építésére. Itt ugyanis beállíthatod, hogy a látogató csak akkor tudja lekaparni a sorsjegy elemeit, ha megadta az  email címét. Ehhez nincs más dolgod, mint az e-mail cím beviteli mezőre kattintva megadni, hogy a kitöltés legyen kötelező.

A kaparós sorsjegy szürke négyzeteire kattintva megjelenik a „Sorsjegy szerkesztése” menü, ennek segítségével tudod beállítani a kaparós felület előtt megjelenő üzenet szövegét, a vesztes és nyertes elem esetén kirajzolódó hátteret és magát a kaparható felület kinézetét is.

 mceclip3.png

A Beállítások alatt pedig megadható a nyerő mező nyerési lehetőségeinek súlyozása. A kaparós sorsjegy esetén a négy elemből minden alkalommal egy lesz csak a nyerő. Ebben a szerkesztőben azt állíthatjuk be, hogy az egyes nyeremények - vagyis a kuponkódok - milyen gyakorisággal jelenjenek meg a látogatóink számára. Megadhatunk például kisebb kedvezményre jogosító kuponokat, melyeket magasabb súlyozás alapján gyakrabban találnak majd meg a kampányban részt vevő látogatók, míg a nagyobb kedvezményt tartalmazó kódok ritkábban bukkannak majd fel. Természetesen elegendő megadnunk egyetlen kuponkódot, ebben az esetben minden alkalommal az jelenik majd meg. A kaparós sorsjegy egyébként teljes egészében lekaparható, így minden kaparás esetén garantált a nyeremény!

 mceclip4.pngmceclip5.png

Mit kell tudni a szerencsekerékről, és hogyan állíthatom be?

A szerencsekerék elem használatához válaszd a Vegas templatet a kampány létrehozásakor. A szerencsekerék, vagy más néven „lucky wheel” az egyik legszórakoztatóbb módja a hírlevél-feliratkozók gyűjtésének, a pörgetéshez ugyanis szükséges az email cím megadása, nyerni pedig mindenki szeret.

 mceclip6.png

Magára a kerékre kattintva bal oldalon megjelenik a „Lucky wheel’ elnevezésű szerkesztő, melynek segítségével könnyedén megváltoztathatjuk a kerék színeit és designját.

A Beállítások gombra kattintva pedig egy részletes szerkesztő ablakot kapunk a szerencsekerék súlyozásának beállításához. A nyerési esélyek a súlyozás megadása után automatikusan újraszámolódnak. A kerékhez hozzáadhatunk olyan címkéket is, melyek sikertelen pörgetésre utalnak, de amennyiben a súlyozásnál nullára állítjuk ezeket, úgy nem kerülnek kipörgetésre. Ezzel izgalmasabbá tehetjük a játékot, és extra sikerélményt biztosíthatunk a látogatók számára azzal, hogy garantáltan nyernek. Mivel ebben a kampányban a látogatók a pörgetéshez megadják az email címüket, ezért a fentiek alapján nem javasoljuk, hogy legyenek nem nyerő mezők beállítva.

Ugyanebben az ablakban van továbbá lehetőségünk megadni a nyertes cikkelyek esetén alkalmazandó kuponkódokat is.

A pörgetés után a Köszönőoldalra ugrunk, itt találhatjuk majd a cikkelyhez hozzárendelt kuponkódot is, amit a látogató felhasználhat a vásárlás alkalmával.

 mceclip7.png

mceclip8.png

Milyen kuponkódokat használhatok a kaparós sorsjegy és szerencsekerék esetén?

Az OptiMonkban alapvetően fix és egyedi kuponkódokat is használhatsz. A gamifikációs elemek esetén azonban csak fix kuponkódok alkalmazhatók, egyedi kód megadására ebben az esetben nincs lehetőség. Ez tehát azt jelenti, hogy minden látogató azonos kódot kap majd, hiszen minden nyereményhez egy-egy előre megadott, fix kód tartozik. Azt, hogy mi legyen ez a kód, mind a két esetben az elemre kattintva, a Beállítások fülön adhatod meg.

 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

Megjegyzések

Üzemelteti a Zendesk