Noha ez a két fogalom nagyon hasonlónak tűnhet, az OptiMonk használatakor egészen más jelentést takarnak.
A „Megjelenés” fogalmával például a kampányok áttekintésekor találkozhatsz. Ez a szám azt jelenti, hogy az adott popup hány alkalommal jelent meg összesen a látogatóid számára.
Az “Egyedi látogató” pedig azt mutatja meg, hogy hányan látogatták az oldalt egy adott időszakban. Így beszélhetünk például napi, heti, havi látogatószámról. Nagyon fontos, hogy ez a mutató csak az adott időszak megadásával együtt értelmezhető, vagyis mindenképpen meg kell mondanunk, mikortól meddig látogatta az adott számú felhasználó a weblapot! A mérőszám egyedi látogatót mér, így ha valaki az adott időszakban több alkalommal is megnézte az oldalt, az adott időszakra vonatkozóan ő akkor is egy látogatónak számít.
Alább láthatunk egy példát az OptiMonk és a Google Analytics segítségével:
Láthatjuk, hogy összesen 16 egyedi látogatónk volt, és a Kampányunk összesen 7-szer jelent meg.
Érdemes azt is megemlíteni, hogy az OptiMonk csak akkor fogja számolni a látogatókat, ha van aktív Kampányunk az adott domainen.
Megnézhetjük az aktuális Egyedi látogató limitet a különböző OptiMonk csomagoknál az https://www.optimonk.hu/arak oldalon:
Megjegyzések