A gamifikáció, más néven játékosítás azt jelenti, hogy valamilyen játékot vagy játékeleme(ke)t használunk az élet játékon kívüli területein, így például a popup-kampányainkban is. Ezzel nem csak érdekesebbé, eredményesebbé és szórakoztatóbbá tudjuk tenni a kampányokat, hanem a látogatóinkat is könnyebben interakcióra bírhatjuk.
A nagyon elterjedt kaparós sorsjegy vagy a szerencsekerék sablonjaink mellett, nagy örömmel mutatjuk be a legújabb gamifikációs sablonunkat, az Ajándékválasztó Sablont!
Mit kell tudni az ajándékválasztó sablonról, és hogyan állíthatom be?
Hozz létre egy új kampányt a Kampányok menüpont alatt található „Új kampány” gomb segítségével, majd vedd szemügyre a megjelenő kampány mintákat! A gamifikációs elemek önállóan nem adhatók hozzá a kampányokhoz, ezért használatukhoz olyan sablont válassz, mely eredetileg tartalmazza őket.
1. Először is lépj be az OptiMonk fiókodba az https://app.optimonk.com/login/hu oldalon
2. Válaszd ki az Új kampány lehetőséget a jobb oldalon:
3. Válaszd ki a Gamification opciót az Üzenet típus alatt:
Ezek a kampányok remek lehetőséget biztosít például hírlevél-feliratkozók gyűjtésére és levelezőlista építésére. Itt ugyanis beállíthatod, hogy a látogató csak akkor tudjon kinyitni egy ajándékot, ha megadta az email címét. Jól hangzik, ugye? :)
Az ajándékokat tartalmazó elemre kattintva megjelenik az “Ajándék” menü, ennek segítségével tudod beállítani az ajándékok számát (2-5) és az ajándékok, valamint az egymás közötti tér méretét. Ki- vagy bekapcsolhatod a címet és az alcímet, és természetesen azok szövegeit is módosíthatod:
A Teszt gomb segítségével élesben is kipróbálhatod, hogyan fog működni a játék!
A Kupon beállítások alatt pedig megadható az ajándékok nyerési lehetőségeinek súlyozása. Ebben a szerkesztőben azt állíthatjuk be, hogy az egyes nyeremények - vagyis a kuponkódok - milyen gyakorisággal jelenjenek meg a látogatóink számára. Megadhatunk például kisebb kedvezményre jogosító kuponokat, melyeket magasabb súlyozás alapján gyakrabban találnak majd meg a kampányban részt vevő látogatók, míg a nagyobb kedvezményt tartalmazó kódok ritkábban bukkannak majd fel:
Természetesen elegendő megadnunk akár egyetlen kuponkódot, ebben az esetben minden látogatónak az jelenik majd meg.
Az Ajándékválasztó sablon segítségével sokkal hatékonyabban tudod megragadni a látogatóidat, hiszen az emberek szívesebben iratkoznak fel a hírleveledre, ha cserébe kapnak valamit (ebben az esetben egy kuponkódot). Ráadásul, a látogatók szeretnek játszani, így mi lehetne jobb megoldás az e-mail listád építésére? Próbáld csak ki ezt a vadonatúj sablont, meglátod, az eredmények magukért fognak beszélni.
Hozzászólások