Előfordulnak olyan helyzetek, amikor csak egy adott időintervallumban (például Valentin-nap és Fekete péntek) vagy csak a hét bizonyos napján (például hétköznapokon szombatonként munkaidőben) szeretnénk megjeleníteni az üzenetünket. Ezek azok a szituációk, amikor az OptiMonk időzítési funkciója kapóra jön.
Ebben a cikkben beszélünk:
- Kampány státuszokról: Aktív, Inaktív, Tervezett
- Ütemezés eltávolításáról, illetve átütemezésről
- Ütemezési lehetőségekről
A kampány státusza: Aktív, Inaktív, Tervezett
A 'Kampányok' menüben az összes kampányodat megtalálod. Alapértelmezés szerint a kampányaid "Inaktív" státuszban vannak, így egyáltalán nem jelennek meg a weboldaladon. Aktívvá akkor válnak - tehát a megjelenítési feltételeknek megfelelően megjelennek a látogatók számára - amikor az OptiMonk-kampányok beállításának utolsó lépéseként aktiválod őket.
Azonban, bármikorra ütemezhetsz egy kampányt, hogyha megjelenését egy konkrét időszakhoz szeretnéd illeszteni. Ebben az esetben válaszd a 'Ütemezett' kampányállapotot.
A kampány aktiválásához, deaktiválásához vagy ütemezéséhez aktualizálnod kell a kampány állapotát. Ha a nevére kattintva kiválasztod a kampányodat, a bal felső sarokban lévő kapcsoló gomb jelezni fogja a kampányod állapotát.
Az időzítési funkciók csak akkor aktívak, ha a kampány ütemezve van. Ne aggódj, a rendszer automatikusan észleli, ha az ütemezési opciók be vannak kapcsolva a kampányodban, így nem jeleníti meg a popupot az ütemezett időpont előtt vagy után.
Ütemterv eltávolítása, átütemezése
Ha egy ütemezett kampány állapotát aktívra vagy inaktívra szeretnéd módosítani, kattints a kampány nevére a "Kampányok" menüben, majd távolítsd el az ütemezést a kezdő és befejező dátum melletti naptár menüpontra kattintva, és válaszd az "Ütemezés törlése" lehetőséget.
A másik lehetőség, hogy szerkesztjük az ütemezést, így újratervezhetjük kampányunkat.
Ütemezési lehetőségek
Ha ütemezési szabályokat szeretnél hozzáadni a kampányodhoz, kövesd az alábbi lépéseket:
Válaszd ki azt a kampányt a "Kampányok" menüből, amelyet ütemezni szeretnél.
Az "Állapot és ütemezés" alatt kattints az "Ütemezés" gombra.
Egy beállítási panel fog megnyílni, ahol beállíthatod a kampányod ütemezését.
Időzóna: Válaszd ki, hogy a kampányt egy adott időzóna szerint vagy a látogató időzónája szerint szeretnéd-e ütemezni.
Kezdési dátum: Válaszd ki azt a konkrét dátumot és időpontot, amelytől kezdve a kampányt meg szeretnéd jeleníteni a közönségednek.
Végdátum: Ha a "Be" gombra kattintva kiválasztod a végdátumot, illetve az időt, akkor kampányod az előre meghatározott időpontban fog leállni. Ha nem határozol meg végdátumot, és a 'Soha' opciót meghagyod, akkor a kampányod addig fog futni, amíg nem törlöd az ütemezési szabályt, és nem állítod a státuszt 'Inaktív'-ra.
A Ettől-Eddig opciók alatt megadhatod, hogy a popupok pontosan mikor jelenjenek meg a kiválasztott napokon. Ez a funkció különösen hasznos, ha az üzeneteket meghatározott órákban, például munkanapokon reggel 9-től, délután 5-ig szeretnéd célzottan megjeleníteni, az ügyfélszolgálat elérhetőségéhez igazodva. Ez lehetővé teszi, hogy a látogatóknak a segítségkérésre ösztönző popup csak az adott időintervallumban jelenjen meg, amikor a segélyvonal elérhető.
Ha megadtad az ütemezési szabályokat, ne felejtsd el elmenteni a beállításokat.
Ha további kérdésed van, vagy segítségre van szükséged, kérlek, lépj kapcsolatba velünk a support@optimonk.com címen, és mi szívesen segítünk! :)
Hozzászólások