Hogyan működik a kampány időzítés?

Lehetnek olyan szituációk, amikor a létrehozott kampányunkat nem szeretnénk rögtön elindítani, mert egy speciális napra szánjuk az indulást (például Valentin nap, Black Friday, vagy bármi más). Az is lehet, hogy a popupunkat csak bizonyos időintervallumban, vagy bizonyos napokon szeretnénk megjeleníteni (hétköznaponként munkaidőben, vagy kizárólag szombatonként). Ebben segít az OptiMonk időzítés funkciója.

Akár egy frissen létrehozott kampányról van szó, akár egy már meglévőt szeretnénk (újra)időzíteni, a Kampányok menüben a kiválasztott kampány nevére kattintva érhetjük el a szerkesztő-felületet.

A jobb felső sarokban egy rádiógombos állapot-jelző mutatja, hogy a kampány, illetve az időzítés aktív vagy inaktív állapotban van. Fontos, hogy az időzítés csak akkor fog megfelelően működni, ha a kampány aktiválva van! Ne aggódj, a rendszer automatikusan érzékeli, hogy az adott kampányhoz időzítési beállítás kapcsolódik, így nem fogja előbb megjeleníteni a popupokat, mint ahogy Te szeretnéd.

mceclip0.png

A beállításokhoz kattints az Időzítés linkre, ekkor egy felugró ablakban megjelenik a beállításokat tartalmazó panel. Az első blokkban található „Végtelen” jelölő állításával jelölheted, hogy meddig legyen érvényes az időzítés. Ha ki van kapcsolva, akkor az alatta lévő „Időszak” sorban megadhatod az időzítési beállítások érvényességére vonatkozó kezdő- és végső időpontot.

mceclip1.png

Ha a „Végtelen” jelölő be van kapcsolva, akkor az azt jelenti, hogy az adott kampány magától soha nem fejeződik be. Értelemszerűen ebben az esetben csak kezdő időpontot kell megadnod, végdátumot nem.

mceclip2.png

A „Végtelen” és az „Időszak” beállítások adják az időzítés alapját, ezek jelölik azt az időablakot, amelyen belül látható lesz majd a kampányod. Előfordulhat azonban, hogy ezen az időablakon belül nem mindig szeretnénk láthatóvá tenni az üzeneteinket. Mi ilyenkor a teendő?

Az „Ismétlés” határozza meg azt, hogy a hét mely napjain találkoznak majd a látogatók a kampánnyal. Amennyiben azt szeretnéd, hogy kivétel nélkül minden nap látszódjon a popup, az összes napot jelöld ki. Ha viszont például azt szeretnéd, hogy csak hétvégén látszon a popup, az ismétlést csupán a szombatra és vasárnapra kell bejelölni.

Az „Ettől” és „Eddig” mezőkre pedig óra és perc pontosságban adhatjuk meg azt az időintervallumot, melyben látható lesz a popupunk. Ez akkor hasznos, ha bizonyos üzeneteket csak munkaidőben szeretnél megjeleníteni, például az ügyfélszolgálat telefonszámát, amin a látogatók telefonos segítséget kérhetnek. Ebben az esetben a hétköznapok kiválasztása után azt is megadhatod, hogy csak 8:00 és 17:00 óra között jelenjen meg a popup – akkor, amikor az ügyfélszolgálat is nyitva van.

A bal alsó sarokban található „Időzítés törlése” linkkel kitörölheted a korábbi időzítési beállításokat, a jobb alsó sarokban található „Mentés” gombbal pedig elmentheted őket. Vigyázz, a mentés önmagában még nem jelenti azt, hogy az időzítés aktiválva van!

A Mentés gombra kattintva visszatérünk a kampány beállításait tartalmazó oldalra, ahol a jobb felső sarokban meg is jelennek az időzítés részletei. Ezek után nincs más dolgunk, mint aktiválni a kampányt, hogy az időzítés is aktív legyen!

mceclip3.png

Felmerülhet a kérdés, hogy melyik időzónára vonatkoznak a fenti beállítások? A válasz egyszerű: az OptiMonk rendszere mindig a látogató által használt böngészőéhez igazítja a dátum beállításokat. Így tehát az adott beállítás mindenkinek a saját időzónája szerint lesz érvényes. Ha a kampányt úgy állítottuk be, hogy 8 és 17 óra között legyen látható, akkor egy európai látogató is a saját időzónája szerint fog 8 és 17 óra között találkozni a popuppal, és egy amerikai látogató is.

 

 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

Megjegyzések

Üzemelteti a Zendesk