Zapier integráció

A Zapier alkalmazás egy kiváló eszköz különböző programok összekötésére. Hasznos lehet, ha egy olyan rendszerrel szeretnénk összekapcsolni az OptiMonk fiókunkat, amivel az OptiMonknak nincs közvetlen integrációja. Használhatjuk a Zapiert például az OptiMonk Kampányokon beérkező feliratkozói adatok továbbítására.

  1. Az integráció beállításához szükségünk lesz OptiMonk illetve Zapier fiókunkra. Először is, jelentkezzünk be az OptiMonk fiókunkba az https://app.optimonk.com/login/hu oldalon, majd válasszuk bal oldalon a Kampányok menüt, majd a szerkeszteni kívánt Kampányt:

    mceclip0.png

  2. Ez után válasszük jobb oldalon a Beállítások módosítása lehetőséget:

    mceclip1.png

  3. A következő oldalon válasszuk ki az Új integráció beállítása lehetőséget az Integrációk alatt:

    mceclip2.png

  4. Válasszuk ki a listából a Webhook opciót:

    mceclip3.png

  5. Az integráció beállításához szükséges URL-t a Zapier rendszerében fogjuk megtalálni:

    mceclip4.png
    Hagyjuk megnyitva ezt a böngésző ablakot, és egy új ablakban jelentkezzünk be a Zapier fiókunkba.

  6. Ez után a bal oldali menüből kattintsunk a Make a Zap gombra:

    mceclip5.png

  7. Következő lépés ként ki kell választanunk egy alkalmazást. Keressünk rá a Webhooks kifejezésre, és válasszuk a Webhooks by Zapier alkalmazást:

    mceclip6.png

  8. Ez után ki kell választanunk az eseményt, válasszuk a Catch Hook opciót, majd kattintsunk a Continue gombra:

    mceclip7.png

  9. Ez után a Zapier automatikusan létrehoz egy Webhook URLt amivel tesztelni tudunk. Másoljuk ezt ki, és másoljuk be az OptiMonk fiókunk megfelelő mezőjébe:

    mceclip8.png
    Ha sikerült bemásolni, kattintsunk a Zapier ablakában a Continue gombra, az OptiMonk felületén pedig a Kész gombra.

  10. Az OptiMonk felületén a következő ablakban összeköthetjük az OptiMonk Kampányunk beviteli mezőit a Zapierben található mezőazonosítókkal:

    mceclip9.png
    Ha kész vagyunk, kattintsunk a Kész majd jobb fent a Tovább gombra, majd térjünk vissza a Zapier felületére.

  11. A Zapier felületén le tudjuk tesztelni a beállításokat a következő lépésben, a Test trigger gombra kattintva:

    mceclip10.png
    A tesztelést úgy tudjuk elvégezni, ha csinálunk egy próbafeliratkozást az OptiMonk Kampányunkban. Ha ezzel megvagyunk, kattintsunk a Test trigger gombra a Zapier felületén, és látni fogjuk, hogy a feliratkozói adatokat sikeresen továbbítottuk a Zapier felé. Ha sikerült a teszt, kattintsunk a Continue gombra:

    mceclip11.png

  12. A következő lépésben kiválaszthatjuk, hogy a Zapier mit kezdjen a beérkező adatokkal. Ehhez ismét választanunk kell egy alkalmazást. Itt azt az alkalmazást válasszuk ki, amivel használni szeretnénk az OptiMonkot. A leírás kedvéért most az Email by Zapier alkalmazást választom, ami automatikusan emailt küld a feliratkozóknak:

    mceclip12.png

  13. A következő lépésben kiválaszthatjuk, hogy milyen akciót hajtson végre az alkalmazás. Jelen esetben a kimenő email üzenet opciót választom (Send Outbound Email). Ha kiválasztottuk a számunkra megfelelő opciót, kattintsunk a Continue gombra:

    mceclip13.png

  14. A következő oldalon további beállítási lehetőségeink lesznek, amik a kiválasztott alkalmazástól függenek. Jelen példánál az automatikus email üzenet további beállításait láthatjuk:

    mceclip10.png

  15. Ha a beállításokkal kész vagyunk, kattintsunk a lap alján a Continue gombra. Ismét lehetőségünk lesz tesztelni a beállításokat. Kövessük az utasításokat, és ellenőrizzük, hogy sikerült-e elérni a kívánt eredményt. Jelen példánál automatikus emailt kell kapjunk ha sikerült a teszt. Ha kész vagyunk, kattintsunk a Done Editing gombra, majd ne felejtsük el engedélyezni a Zap-ot:

    mceclip11.png

    Ezzel meg is volnánk! Gratulálok, sikerült az OptiMonkot összekötni a Zapier rendszerén keresztül az általunk választott külső programmal :)

Hibaelhárítás

Ha olyan hibába futnánk, hogy a Zapier nem találja a teszt adatainkat, ennek a következő okai lehetnek:

  • Az OptiMonk Kampányt nem töltöttük még ki az után, hogy az Integrációs beállításokat elmentettük az OptiMonk és a Zapier felületén
  • A Webhook nincs megfelelően beállítva az OptiMonk felületén. Hiányzik az URL, vagy rossz URL van beállítva.
  • Nem mentettük el a Kampányt miután beállítottuk a Webhook URL-t az OptiMonk fiókunkban

Megoldás: Ellenőrizzük, hogy az OptiMonk beállítások el lettek mentve, illetve hogy a megfelelő Webhook URL-t adtuk-e meg.

  • Ellenőrizzük, hogy a Kampányünk beállításainál megadott Webhook URL egyezik-e a Zapierben található Webhook URLel
  • Győződjünk meg róla, hogy ez az a Kampány, amit beállítottunk a Zapierrel
  • A Webhook URL végén található kód egy egyedi azonosító, győződjünk meg róla, hogy nem maradt le ez a rész:

    mceclip14.png
További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk