A Zapier alkalmazás egy kiváló eszköz különböző programok összekötésére. Hasznos lehet, ha egy olyan rendszerrel szeretnénk összekapcsolni az OptiMonk fiókunkat, amivel az OptiMonknak nincs közvetlen integrációja. Használhatjuk a Zapiert például az OptiMonk Kampányokon beérkező feliratkozói adatok továbbítására.
- Az integráció beállításához szükségünk lesz OptiMonk illetve Zapier fiókunkra. Először is, jelentkezzünk be az OptiMonk fiókunkba az https://app.optimonk.com/login/hu oldalon, majd válasszuk bal oldalon a Kampányok menüt, majd a szerkeszteni kívánt Kampányt:
- Ez után válasszük jobb oldalon a Beállítások módosítása lehetőséget:
- A következő oldalon válasszuk ki az Új integráció beállítása lehetőséget az Integrációk alatt:
- Válasszuk ki a listából a Webhook opciót:
- Az integráció beállításához szükséges URL-t a Zapier rendszerében fogjuk megtalálni:
Hagyjuk megnyitva ezt a böngésző ablakot, és egy új ablakban jelentkezzünk be a Zapier fiókunkba. - Ez után a bal oldali menüből kattintsunk a Make a Zap gombra:
- Következő lépés ként ki kell választanunk egy alkalmazást. Keressünk rá a Webhooks kifejezésre, és válasszuk a Webhooks by Zapier alkalmazást:
- Ez után ki kell választanunk az eseményt, válasszuk a Catch Hook opciót, majd kattintsunk a Continue gombra:
- Ez után a Zapier automatikusan létrehoz egy Webhook URLt amivel tesztelni tudunk. Másoljuk ezt ki, és másoljuk be az OptiMonk fiókunk megfelelő mezőjébe:
Ha sikerült bemásolni, kattintsunk a Zapier ablakában a Continue gombra, az OptiMonk felületén pedig a Kész gombra. - Az OptiMonk felületén a következő ablakban összeköthetjük az OptiMonk Kampányunk beviteli mezőit a Zapierben található mezőazonosítókkal:
Ha kész vagyunk, kattintsunk a Kész majd jobb fent a Tovább gombra, majd térjünk vissza a Zapier felületére. - A Zapier felületén le tudjuk tesztelni a beállításokat a következő lépésben, a Test trigger gombra kattintva:
A tesztelést úgy tudjuk elvégezni, ha csinálunk egy próbafeliratkozást az OptiMonk Kampányunkban. Ha ezzel megvagyunk, kattintsunk a Test trigger gombra a Zapier felületén, és látni fogjuk, hogy a feliratkozói adatokat sikeresen továbbítottuk a Zapier felé. Ha sikerült a teszt, kattintsunk a Continue gombra: - A következő lépésben kiválaszthatjuk, hogy a Zapier mit kezdjen a beérkező adatokkal. Ehhez ismét választanunk kell egy alkalmazást. Itt azt az alkalmazást válasszuk ki, amivel használni szeretnénk az OptiMonkot. A leírás kedvéért most az Email by Zapier alkalmazást választom, ami automatikusan emailt küld a feliratkozóknak:
- A következő lépésben kiválaszthatjuk, hogy milyen akciót hajtson végre az alkalmazás. Jelen esetben a kimenő email üzenet opciót választom (Send Outbound Email). Ha kiválasztottuk a számunkra megfelelő opciót, kattintsunk a Continue gombra:
- A következő oldalon további beállítási lehetőségeink lesznek, amik a kiválasztott alkalmazástól függenek. Jelen példánál az automatikus email üzenet további beállításait láthatjuk:
- Ha a beállításokkal kész vagyunk, kattintsunk a lap alján a Continue gombra. Ismét lehetőségünk lesz tesztelni a beállításokat. Kövessük az utasításokat, és ellenőrizzük, hogy sikerült-e elérni a kívánt eredményt. Jelen példánál automatikus emailt kell kapjunk ha sikerült a teszt. Ha kész vagyunk, kattintsunk a Done Editing gombra, majd ne felejtsük el engedélyezni a Zap-ot:
Ezzel meg is volnánk! Gratulálok, sikerült az OptiMonkot összekötni a Zapier rendszerén keresztül az általunk választott külső programmal :)
Hibaelhárítás
Ha olyan hibába futnánk, hogy a Zapier nem találja a teszt adatainkat, ennek a következő okai lehetnek:
- Az OptiMonk Kampányt nem töltöttük még ki az után, hogy az Integrációs beállításokat elmentettük az OptiMonk és a Zapier felületén
- A Webhook nincs megfelelően beállítva az OptiMonk felületén. Hiányzik az URL, vagy rossz URL van beállítva.
- Nem mentettük el a Kampányt miután beállítottuk a Webhook URL-t az OptiMonk fiókunkban
Megoldás: Ellenőrizzük, hogy az OptiMonk beállítások el lettek mentve, illetve hogy a megfelelő Webhook URL-t adtuk-e meg.
- Ellenőrizzük, hogy a Kampányünk beállításainál megadott Webhook URL egyezik-e a Zapierben található Webhook URLel
- Győződjünk meg róla, hogy ez az a Kampány, amit beállítottunk a Zapierrel
- A Webhook URL végén található kód egy egyedi azonosító, győződjünk meg róla, hogy nem maradt le ez a rész:
Hozzászólások