Beviteli mezők kezelése az OptiMonkban

  1. Milyen típusú beviteli mezőket adhatok hozzá az oldalmon megjelenő üzenetekhez?

Az OptiMonk rengeteg különböző bevilteli mezőt támogat, így könnyedén kérhetünk be látogatóinktól bármilyen adatot, amire szükségünk lehet az automatizált marketing-folyamataink során.

 

Azért, hogy minél könnyebb legyen a kampányok létrehozása, az OptiMonk rengeteg használtra kész sablont kínál, melyek már tartalmaznak kitöltendő mezőket. A sablonokat úgy találhatjuk meg, ha a sablonválasztó bal oldán az alábbi célokra szűrünk:

  • Feliratkozók gyűjtése
  • Visszajelzések gyűjtése
  • Forgalom irányítása

A könnyedén használható Drag and Drop szerkesztő segítségével azonban szabadon módosíthatjuk vagy bővíthetjük az üzeneten szereplő input mezőket a marketing céljainknak megfelelően. 

A különböző típusú beviteli mezőket a popup szerkesztőfelület főoldalán találjuk, itt:

 

Ke_pernyo_foto__2020-07-21_-_13.51.55.png

Nincs más dolgunk, mint kiválasztani a számunkra megfelelő mezőt, megfogni, majd a popupunkon a megfelelő helyre húzni. 

Az alábbi beviteli opciók közül választhatunk: 

Beviteli mező: Ha hozzáadunk egy beviteli mezőt a kampányhoz, meghatározhatjuk, hogy az adott mezőben milyen típusú adatot töltsenek a látogatóink.

Ke_pernyo_foto__2020-07-21_-_13.54.47.png

 

Amikor a beviteli mezőt elhelyezünk a popupon, az Input beállítások menüben kiválaszthatjuk a mező típusát, vagy akár módosíthatjuk is a meglévőket. Ha például szeretnénk megváltoztatni a “Vezetéknév” mezőt valamely más típusra, kattintsunk rá, így a bal oldalon megjelenik a “Mező beállítások” blokk. A legördülő listára kattintva pedig láthatóvá válik az “Új” gomb, mellyel létrehozhatjuk az új mezőtípust:

Ke_pernyo_foto__2020-07-21_-_13.56.04.png

A legördülő lista az alábbi, előre definiált mezőtípusokat tartalmazza:

 

  • E-mail: Ezt a mezőtípust email marketing céljiank elérésére használhatjuk. Érdemes figyelni arra, hogy az OptiMonk kapányokat csak akkor tudjuk integrálni a különböző automatizált e-mail marketing megoldásokkal, ha a popupon szerepel email típusú mező és kitöltése kötelező.

 

  • Keresztnév/Vezetéknév: Megkérhetjük látogatóinkat, hogy adják meg vezeték- és keresztnevüket. Tapasztalataink azonban azt mutatják, hogy a vezetéknév kitöltését csak akkor érdemes kérni, ha kifejezett marketingcél kapcsolódik hozzá. Minél kevesebb adatot kell ugyanis kitöltenie a látogatóknak, annál magasabb konverzióra számíthatunk.

 

  • Telefonszám: A telefonszám típusú mező segítségével gyűjthetjük be látogatóink telefonos elérhetőségeit. A mező tartalmazza az országok előhívószámait is, ezt egy legördülő listában, az ország kiválasztásával adhajuk meg - így a telefonszámok formátuma helyes marad. 

Ke_pernyo_foto__2020-07-21_-_13.57.04.png

 

  • Dátum: A dátum mezőtípus akkor lehet különösen hasznos, ha a látogatók születési dátumát szeretnénk bekérni - így például meglephetjük őket a születésnapjukon. E mező segítségével beállíthatjuk azt is, hogy milyen dátumformátumot szeretnénk látni.

 

 

 

  • URL: Lehetőséget adhatunk látogatóinknak arra is, hogy URL linkeket adjanak meg, például a weboldaluk elérhetőségét. Mikor lehet ez hasznos? Ha pl. digitális marketingügynökségünk van, akkor ennek segítségével újabb adatokat gyűjthetünk a potenciális ügyfeleinkről.

 

  • Szövegmező: A szövegmező elemet általában akkor használjuk, ha hosszabb, szabad szavas kérdésre szeretnénk választ kapni a látogatóinktól - például hogy milyen tapasztalatik voltak a webáruházunkkal kapcsolban. 

    Többek között a London nevű sablonunk is tartalmaz ilyen elemet:

    Ke_pernyo_foto__2020-07-21_-_13.58.48.png
  • Rádió gomb: A rádiógombot akkor érdemes használni, ha azt szeretnénk, hogy látogatóink több, előre megadott opció közül válasszanak egyet. Jó példa erre az alábbi popup:

    Ke_pernyo_foto__2020-07-21_-_13.59.53.png
  • Lenyíló lista: A lenyíló lista segítségével a látogatók az általunk megadott lehetőségek közül válaszhatnak. A legördülő lista opcióit itt adhatjuk meg:

Ke_pernyo_foto__2020-07-21_-_14.01.01.png

  • Checkbox: A checkbox típusú mezőt akkor szoktuk használni, ha például az Adatvédelmi Szabályzat (vagy a GDPR szabályok) elfogadására kérjük meg a weboldalunk látogatóit. Ez a mezőtípus azonban kérdőívekben is hasznos lehet, használatjuk akár a rádiógombok helyett is.

2. Hol találom azokat az adatokat, melyeket a látogatók a kampány során megadtak? 

 

 

Amikor a látogatók feliratkoznak, az általuk megadott adatokat kétféleképpen tárolhatjuk: 

  • Az OptiMonk automatikusan menti és tárolja a kampány során megadott adatokat, ezeket a bal oldali menüsáv “Feliratkozók” menüpontja alatt érhetjük el: 

Ke_pernyo_foto__2020-07-21_-_14.03.12.png

További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk