- Milyen típusú beviteli mezőket adhatok hozzá az oldalmon megjelenő üzenetekhez?
Az OptiMonk rengeteg különböző bevilteli mezőt támogat, így könnyedén kérhetünk be látogatóinktól bármilyen adatot, amire szükségünk lehet az automatizált marketing-folyamataink során.
Azért, hogy minél könnyebb legyen a kampányok létrehozása, az OptiMonk rengeteg használtra kész sablont kínál, melyek már tartalmaznak kitöltendő mezőket. A sablonokat úgy találhatjuk meg, ha a sablonválasztó bal oldán az alábbi célokra szűrünk:
- Feliratkozók gyűjtése
- Visszajelzések gyűjtése
- Forgalom irányítása
A könnyedén használható Drag and Drop szerkesztő segítségével azonban szabadon módosíthatjuk vagy bővíthetjük az üzeneten szereplő input mezőket a marketing céljainknak megfelelően.
A különböző típusú beviteli mezőket a popup szerkesztőfelület főoldalán találjuk, itt:
Nincs más dolgunk, mint kiválasztani a számunkra megfelelő mezőt, megfogni, majd a popupunkon a megfelelő helyre húzni.
Az alábbi beviteli opciók közül választhatunk:
Beviteli mező: Ha hozzáadunk egy beviteli mezőt a kampányhoz, meghatározhatjuk, hogy az adott mezőben milyen típusú adatot töltsenek a látogatóink.
Amikor a beviteli mezőt elhelyezünk a popupon, az Input beállítások menüben kiválaszthatjuk a mező típusát, vagy akár módosíthatjuk is a meglévőket. Ha például szeretnénk megváltoztatni a “Vezetéknév” mezőt valamely más típusra, kattintsunk rá, így a bal oldalon megjelenik a “Mező beállítások” blokk. A legördülő listára kattintva pedig láthatóvá válik az “Új” gomb, mellyel létrehozhatjuk az új mezőtípust:
A legördülő lista az alábbi, előre definiált mezőtípusokat tartalmazza:
- E-mail: Ezt a mezőtípust email marketing céljiank elérésére használhatjuk. Érdemes figyelni arra, hogy az OptiMonk kapányokat csak akkor tudjuk integrálni a különböző automatizált e-mail marketing megoldásokkal, ha a popupon szerepel email típusú mező és kitöltése kötelező.
- Keresztnév/Vezetéknév: Megkérhetjük látogatóinkat, hogy adják meg vezeték- és keresztnevüket. Tapasztalataink azonban azt mutatják, hogy a vezetéknév kitöltését csak akkor érdemes kérni, ha kifejezett marketingcél kapcsolódik hozzá. Minél kevesebb adatot kell ugyanis kitöltenie a látogatóknak, annál magasabb konverzióra számíthatunk.
- Telefonszám: A telefonszám típusú mező segítségével gyűjthetjük be látogatóink telefonos elérhetőségeit. A mező tartalmazza az országok előhívószámait is, ezt egy legördülő listában, az ország kiválasztásával adhajuk meg - így a telefonszámok formátuma helyes marad.
- Dátum: A dátum mezőtípus akkor lehet különösen hasznos, ha a látogatók születési dátumát szeretnénk bekérni - így például meglephetjük őket a születésnapjukon. E mező segítségével beállíthatjuk azt is, hogy milyen dátumformátumot szeretnénk látni.
- URL: Lehetőséget adhatunk látogatóinknak arra is, hogy URL linkeket adjanak meg, például a weboldaluk elérhetőségét. Mikor lehet ez hasznos? Ha pl. digitális marketingügynökségünk van, akkor ennek segítségével újabb adatokat gyűjthetünk a potenciális ügyfeleinkről.
- Szövegmező: A szövegmező elemet általában akkor használjuk, ha hosszabb, szabad szavas kérdésre szeretnénk választ kapni a látogatóinktól - például hogy milyen tapasztalatik voltak a webáruházunkkal kapcsolban.
Többek között a London nevű sablonunk is tartalmaz ilyen elemet:
-
Rádió gomb: A rádiógombot akkor érdemes használni, ha azt szeretnénk, hogy látogatóink több, előre megadott opció közül válasszanak egyet. Jó példa erre az alábbi popup:
-
Lenyíló lista: A lenyíló lista segítségével a látogatók az általunk megadott lehetőségek közül válaszhatnak. A legördülő lista opcióit itt adhatjuk meg:
- Checkbox: A checkbox típusú mezőt akkor szoktuk használni, ha például az Adatvédelmi Szabályzat (vagy a GDPR szabályok) elfogadására kérjük meg a weboldalunk látogatóit. Ez a mezőtípus azonban kérdőívekben is hasznos lehet, használatjuk akár a rádiógombok helyett is.
2. Hol találom azokat az adatokat, melyeket a látogatók a kampány során megadtak?
Amikor a látogatók feliratkoznak, az általuk megadott adatokat kétféleképpen tárolhatjuk:
- Az OptiMonk automatikusan menti és tárolja a kampány során megadott adatokat, ezeket a bal oldali menüsáv “Feliratkozók” menüpontja alatt érhetjük el:
Hozzászólások