Az ügynökségi fiókban minden olyan funkció megtalálható, mely segít időt spórolni egy digitális marketingügynökségnek, vagy bárkinek, aki kampánymenedzsment feladatokat lát el ügyfelei számára.
A legfőbb előnyei az alábbiak:
- Az ügyfelek kampányait megoszthatjuk különböző alfiókok között
- Hozzáférést biztosíthatunk az alfiókokhoz
- Az egyes alfiókok között megoszthatjuk egyedi sablonjainkat
- Egyedi látogatói limitet állíthatunk be az egyes alfiókokra
- Használhatjuk a White-Label (Márkajelzés nélküli) funkciókat
Pillants bele egy ügynökségi fiókba:
- Főoldal:
- Alfiókok kezelése:
- White-Label funkciók beállítása:
- Alfiók létrehozása
Az alfiókok hozzáadása nagyon egyszerű: az ügynökségi irányítópult főoldalán kattints az „Új alfiók” gombra:
Majd nevezd el az alfiókot, és ha szeretnél, adj meg látogatói limitet is (opcionális):
Ha a „Nincs limit” checkboxra kattintasz, az alfiók automatikusan azt a limitet használja majd, ami az ügynökségi fiókhoz van beállítva.
Az utolsó lépés pedig nem más, mint meghívni azokat a felhasználókat, akiknek hozzáférést szeretnél biztosítani az alfiókhoz. Végül kattints a „Létrehozás” gombra.
Így az új alfiók máris használatra kész!
- Meghívás az alfiók hozzáféréséhez és manageléséhez
Ha már korábban létrehoztál egy alfiókot, és szeretnél újabb felhasználók számára hozzáférést adni, kövesd az alábbi lépéseket:
- Kattints a beállításokat jelző fogaskerékre az adott alfiók neve mellett:
-
Válaszd a „Felhasználók kezelése” lehetőséget:
- Adj hozzá egy új email címet, majd kattints a „Mehet” gombra. Ekkor egy automatikus emailt küldünk a meghívott számára.
FONTOS: A meghívóban szereplő linkek biztonsági okokból egy bizonyos idő után lejárnak. Ezért érdemes előre értesíteni a meghívott személyt, és felhívni a figyelmét, hogy mihamarabb fogadja el a meghívást. Ha véletlenül lejárna a meghívó, akkor sincs semmi gond: ugyanazon személyt.
6. Sablonok megosztása
A sablonok megosztása funkcióval létrehozhatunk saját, egyedi sablonokat, majd ezeket meg is oszthatjuk az egyes alfiókok között. Ennek segítségével rengeteg időt spórolhatunk: ha több alfiókban is azonos, vagy nagyon hasonló sablonokat használunk, akkor nem kell ezeket minden egyes alfiókban újra és újra létrehozni. Ehhez nem kell mást tenni, mint a sablon létrehozása után megosztani azt az ügyfeleinkkel. A megosztás után az egyes alfiókokban még elvégezhetünk apróbb módosításokat, ha szükséges.
Itt találod a sablonok megosztására szolgáló felületet:
Kétféleképpen készíthetünk sablonokat az ügyfeleink számára:
- Felhasználhatjuk bármelyik, már meglévő sablont, melyet a szükséges módosítások után megoszthatunk az ügyfelekkel,
- Vagy létrehozhatunk egy új sablont is.
Ha már meglévő sablont szeretnénk megosztani, akkor a sablon neve mellett található „beállítások” ikonra kattintva az alábbi lehetőségek közül választhatunk:
- Piszkozattá alakítás. Ekkor a sablon eltűnik az „Aktív sablonok” közül, a továbbiakban a „Piszkozat sablonok” fül alatt találhatjuk majd meg. A szükséges módosítások elvégzése után pedig újra aktiválhatjuk azt.
- Másolás és szerkesztés. Ezzel a funkcióval egy másolatot készítünk az eredeti sablonról, mely a „Piszkozat sablonok” fül alá kerül. Itt már szabadon módosíthatjuk és változtathatjuk, majd aktiválhatjuk.
A „Beállítások szerkesztése” opcióval megadhatjuk vagy frissíthetjük a sablonhoz tartozó egyes attribútumokat, így:
- A sablon nevét,
- Célját,
- Témáját,
- És azt is beállíthatjuk, hogy mely alfiókokkal szeretnénk megosztani a kiválasztott sablont. Ha a mezőt üresen hagyjuk, akkor a sablon minden alfiókban elérhető lesz.
Ha készen vagyunk minden szükséges beállítással, mentsük el a módosításokat, és az alábbiak szerint aktiváljuk a kampányt, így az a továbbiakban már az „Aktív sablonok” fül alatt szerepel majd:
Az aktiválás után a sablon minden olyan alfiókban látható lesz, melyekkel megosztottuk azt. Ezt akkor látjuk, ha egy alfiókban az „Új sablon” gombra kattintunk.
Amennyiben szeretnénk saját sablont létrehozni, azt a fentiekhez nagyon hasonlóan tudjuk megtenni. Annyi a különbség, hogy ebben az esetben egy teljesen új sablont állítunk össze – így ezt a lehetőséget általában designerek és honlapfejlesztők számára ajánljuk.
7. White-label (márkajelzés nélküli) beállítások
Az ügynökségi felhasználóknak OptiMonkkal lehetőségük van arra, hogy a kampányokat márkajelzés nélkülivé tegyék, így a megoldásokat sajátjukként használhatják és értékesíthetik. A White Label beállítások segítségével az ügyfelek számára láthatatlan lesz, hogy az oldalon szereplő üzenetek nem saját eszköz használatával jönnek létre - hiszen mindenütt a saját logó, márkajel, név szerepel majd.
Lássuk, hogy állíthatjuk be ezt!
- Kattints a bal alsó sarokban a monogramodra, majd válaszd a „Beállítások” opciót!
- Kattints a White-Label beállítások menüpontra
Itt az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésünkre:
- Feltölthetjük saját egyedi és egyedi négyzetes logónkat. Ebben az esetben az ügyfelek az alfiókokban ezeket a logókat látják majd.
- Megadhatjuk a Márkanevet. Ezzel az OptiMonk márkanév eltűnik a forráskódból, helyette az itt megadott név szerepel majd benne.
- Megadhatunk egy egyedi domaint is, így az ügyfeleink ezen keresztül jelentkezhetnek majd be személyes fiókjaiba. Ha szeretnél ilyen domaint megadni, kérjük, vedd fel a kapcsolatot az OptiMonk csapatával a support@optimonk.com email címen, kollégáink segítenek majd a beállítással.
A fenti megoldással egyszerűen elrejtheted az OptiMink márkanevet, és megjelenítheted a sajátodat. Közben pedig élvezheted az OptiMonk nyújtotta biztonságot is: a 20 emberből álló csapat és a folyamatos fejlesztések gondoskodnak arról, hogy ügyfeleid elégedettek legyenek, és azok is maradjanak.
8. Google Analytics integráció - márkajelzés nélkül
Az OptiMonk eredményességének mérése nagyon fontos lehet, különösen akkor, ha erről szeretnénk beszámolni az ügyfeleinknek. Ebben segíthet egy márkajelzés nélküli irányítópult a Google Analytics felületén, melyet az alábbi lépésekkel hozhatsz létre:
- Jelentkezz be az ügyfél azon Google Analytics fiókjába, amelyben az OptiMonk eredményeit szeretnéd látni.
- Nyisd meg az alábbi linket: https://www.google.com/analytics/web/template?uid=Ywh383lDR2GWenGNLIpGAA
- Válassz ki egy nézetet (az ügyfél domainjét) és hozd létre az irányítópultot.
- Ha ez készen van, akkor a Google Analytics fiók Irányítópultok menüje alatt láthatóvá válik az OptiMonk irányítópultja.
- Az irányítópultot úgy teheted márkanév nélkülivé, ha az alábbi linkeken megváltoztatod a grafikonok nevét: https://prnt.sc/rz7h2a és https://prnt.sc/rz7hsb
FONTOS: A fenti lépések csak akkor működnek, ha a Google Analytics önálló eszközként is telepítve van a weboldalra. Ha azonban a Google Tag Manager segítségével telepítetted fel, kérjük, vedd fel kapcsolatot kollégáinkkal a support@optimonk.com email címen, akik segítenek ezt a funkciót megfelelően beállítani.
Hozzászólások