A/B teszt eredményeinek mérése a Google Analyticsben

A Kampányaink különböző Variánsainak a pénzügyi teljesítményét a Google Analytics segítségével tudjuk mérni, mégpedig két féle módon:

  1. Segment létrehozása: ezzel a megoldással részletes információkat kaphatunk
  2. Dashboard létrehozása: ezzel a megoldással könnyebben tudjuk mérni a teljesítményt hosszabb időperiódusban

Segment létrehozása

1. Először is jelentkezzünk be a Google Analytics fiókunkba, majd a Behavior menü alatt a bal oldalon válasszuk az Events / Overview opciót:

mceclip14.pngKattintsunk az OptiMonkra.

2. Válasszuk ki az Event Label opciót:

mceclip4.png

3. Válasszuk ki melyik A/B teszt eredményeket szeretnénk összemérni:

Ahogy láthatjuk, az elnevezések a következő képpen néznek ki: [kampány neve] + [variáns neve]. Válasszuk ki a variánsokat, amiket szeretnénk összehasonlítani. Ebben a példában a 5. Product - Mobile (non-USA) nevű Kampánynak kettő Variánsát fogjuk összehasonlítani:

mceclip3.png

4. Kattintsunk az Add Segment opcióra, majd a New Segment-re:

mceclip7.png

5. Hozzunk létre egy új Segmentet az alábbi lépésekkel:

mceclip8.png

  1. Adjunk egy nevet, ami az Event Label neve legyen
  2. Válasszuk ki a Conditions opciót
  3. Válasszuk ki az Event Label-t a Filternél
  4. Válasszuk ki azt a Label-t, ami alapján szegmentálni szeretnénk

Ismételjük meg a lépéseket a másik Variánsnál is.

6. Most már láthatjuk mind két reportot a 2 új szegmenssel a Conversions/Ecommerce/Overview menüben:

mceclip9.png

 

2. Dashboard létrehozása

Az A/B teszt eredményeinek pénzben való mérésére a másik módszer a Google Analyticsben a dashboard létrehozása, amit az alábbi lépésekkel tudunk megtenni:

1. Válasszuk a Dashboards menüt a Customization alatt, then majd kattintsunk a Create gombra:

mceclip15.png

2. Válasszuk a Blank opciót, majd adjunk neki nevet:

mceclip11.png

3. Hozzunk létre Variánsonként az alábbihoz hasonló widgetet:

mceclip12.png

4. Az eredményeket így láthatjuk:

mceclip13.png

Meg is vagyunk! :) Így már mérni tudjuk a Variánsok teljesítményét pénzben is kifejezve, a Google Analytics-en keresztül.

Ha további kérdésed lenne, vagy segítségre lenne szükséged, kérlek fordulj hozzánk bátran a support@optimonk.com email címen, és örömmel segítünk :)

Van még kérdése? Kérelem beküldése

Megjegyzések

Üzemelteti a Zendesk