Az NPS a Net Promoter Score rövidítése. Ezzel a látogatóid lojalitását és elégedettségét tudod mérni. Úgy működik, hogy egy egyszerű kérdést teszel fel a látogatóidnak: milyen szívesen ajánlanák a szolgáltatást/terméket/oldalt a barátaiknak és ismerőseiknek? A kérdésre válaszként pedig 0-10-es skálán tudnak pontozni a látogatóid. A kapott eredmény alapján általában 3 kategóriába csoportosítják a látogatókat:
0-6-ig pontoztak: őket Dectrator-nek hívjuk angol kifejezéssel. Ők általában nem kifejezetten elégedettek a weboldaladdal/cégeddel, és előfordulhat, hogy negatív tapasztalataikat terjesztik. Az NPS kiszámításánal ők rontják az átlagodat.
7-8: őket Passzív felhasználóknak hívjuk. Nekik nem volt negatív élményük a weboldaladon, viszont még nem köteleződtek el irántad, így fogékonyak lehetnek a versenytársaid ajánlataira. Ők nincsenek hatással az NPS átlagod alakulására.
9-10: Őket Promotereknek nevezzük. Lojálisak és elkötelezettek a céged/weboldalad iránt, és pozitív tapasztalatukat örömmel terjesztik másoknak. Az NPS átlagod számításánál ezek a visszajelzések növelni fogják az átlagodat.
Az NPS átlagodat úgy számolhatod ki, ha a dectratok számból kivonod a promoterek számát. Érdemes ezután rákeresni az interneten az iparágad átlagára, hogy el tudd dönteni a kapott NPS átlagod mennyire számít jónak.
Hozzászólások