Ha inkább egy videót néznél a Szerkesztőről, Réka elmagyarázza Neked pár percben hogyan működik. Ha inkább olvasnál, akkor görgess tovább!
Hol találom a Kampányszerkesztőt?
1. Először is lépjünk be az OptiMonk fiókunkba az https://app.optimonk.com/login/hu weboldalon
2. Válasszuk ki bal oldalon a Kampányok menüpontot, majd a szerkeszteni kívánt Kampányt:
3. Válasszuk ki a szerkeszteni kívánt Variánst:
A Variáns nevére kattintva a Kampányszerkesztőbe fogunk érkezni:
Mit takar a Drag and Drop szerkesztő és milyen elemekből állhat egy kampány?
A Drag and Drop egy olyan technológia, amely lehetővé teszi, hogy az ún. Ragadd meg és Dobd megoldás segítségével rakd össze a kampányodat. A Kampányszerkesztőben kattintsunk az Új Elem menüpontra, és bal oldalt megjelennek az elérhető Kampány Elemek. Ha új Elemet szeretnénk a Kampányunkhoz adni, kattintsunk az Elemre, majd húzzuk azt a Kampányra:
A Kampány felépítését az Elrendezés menüpont alatt láthatjuk:
A leggyakrabban használt Kampányelemek
Blokk: Kampányaid sorokból, oszlopokból és az oszlopokba elhelyezhető elemekből állnak. Új sort a blokk elem behúzásával hozhatsz létre. Az egyes behúzott sorok egymás alatt fognak megjelenni, amelyeknek sorrendjét a Drag and Drop módszerrel tetszőlegesen rendezheted. A többi elemet (szöveg, kép, stb.) csak abban az esetben tudod elhelyezni a kampányodon, ha a kampány már rendelkezik beillesztett blokkal.
Szöveg: A szöveg elem segítségével lényegében egy szövegdobozt helyezel el a kampány blokkjába, ezt követően adhatod meg a számodra megfelelő szöveget. A működési elve hasonlít a sima Word Dokumentum szövegszerkesztő funkciójához és így néz ki a szöveg kijelölése után:
Kép: A kép elem segítségével tetszőleges képet húzhatsz rá a kampányra, amit a számítógépedről tudsz feltölteni.
Videó: A videó elem megoldást jelent abban az esetben, ha egy lejátszható videót szeretnél beilleszteni a kampányra. Egy Youtube link segítségével tetszőleges videót játszhatsz le a látogatók részére.
A videó kétféleképpen indulhat el: automatikusan vagy manuálisan elindítva, és attól függ, hogy miként állítod be a popupot. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a videó már a feliratkozás előtt elindul, ez tehát feltételként nem adható meg (és nem is javasoljuk), ha mégis nagyon ragaszkodnál valamiért hozzá, akkor az első oldalra rakd a feliratkozó mezőket és a videót szúrd be a második oldalra (így csak azok fognak a videóra érkezni, akik előzetesen feliratkoztak).
A feliratkozást követően pedig bármilyen más kampányhoz hasonlóan a látogatóid köszönő ablakra vagy egy másik oldalra lehetnek irányítva. Alternatív megoldás pedig az lehet, hogy a gombra kattintva a popup eltűnik.
Gomb: Az új szerkesztő segítségével tetszőleges számú gombot rakhatsz rá a kampányodra
Űrlap: Az űrlap tulajdonképpen a kitöltendő mezőt jelenti, a következő lehetőségek közül választhatsz:
- Keresztnév
- Vezetéknév
- Checkbox
- URL
- Rádió gomb (pl. kérdőívek esetében)
- Szövegmező (pl. szöveges válasz adásánál)
- Lenyíló lista (pl. dátum kiválasztásánál)
Számláló: Amennyiben limitált ideig érvényes ajánlatot szerednél kommunikálni a látogatód felé, vagy csak sürgősség érzetet kelteni annak érdekében, hogy minél több látogató fejezze be a vásárlását, úgy lehetőséged lesz arra, hogy egy visszaszámláló elemet helyezz el a kampányodon:
A visszaszámláló elemet kétféleképpen állíthatod be:
1. Fix dátumról: Amennyiben az általad biztosított ajánlat egy fix határidőn belül érvényes, úgy kiválaszthatod azt a dátumot, amin belül a visszaszámláló működni fog:
2. Fix időről: Ebben az esetben a visszaszámláló a fixen beállított ideig fog visszaszámolni minden látogató részére, pl. 15 perc, 5 perc, stb.
FONTOS: A gyakorlatban nem megoldható, hogy az adott ajánlat csak az adott X időn belül legyen érvényes, ugyanakkor ez a marketing trükk segít abban, hogy minél több látogatót rávegyél a vásárlásra azonnal.
Elválasztó: Az elválasztó elem segítségével olvashatóbbá, átláthatóbbá teheted a kampányon feltünetett szöveget/elemeket.
Kupon: A kupon lehetőséged ad neked arra, hogy egyedi kuponkódokat állíts be a látogatóid és így a vásárlóid részére. Erről bővebben itt tájékozódhatsz.
Social: A Social, azaz közösségi elem elhelyezésében, növelheted a közösségi média követőid számát, illetve beállíthatod a Messenger feliratkoztatást is.
Fontos tudnivalók az elemek méretezéséről:
Kampányaid hatékony megalkotásához érdemes tisztázni a benne foglalt elemek méretezésének működését. Minden elemre érdemes úgy gondolni, mint egy beágyazott dobozra, ami még nagyobb dobozokban található. Az elemedet közvetlenül körülvevő teret nevezzük az editorban térköznek, ami az elem és az általában vastag vonallal jelölt határoló vonal közötti távolságot jelenti. Ha hátteret állítasz be elemednek, akkor az egyaránt megjelenik az elemed és a térköz mögött is. Ha szeretnél üres teret hagyni az egyes elemek között, azt az alsó és felső margók beállításával tudod megtenni. Jelen esetben a margók alatt a határoló vonalon kívüli teret értjük.
Hogyan tudom szerkeszteni a kampányon lévő egy-egy elemet?
Ahogy láthatod, a képre való kattintás után megjelent a Kép Beállítások c. szerkesztői felület, amin belül tetszés szerint módosíthatod és megszerkesztheted a képet.
Mi a hover szín és a margó?
A hover (lebegő) szín egy gomb design elem. Arra szolgál, hogy a gomb színe változzon abban az esetben, ha a gombra viszi a látogatód az egér kurzort. Ezt itt találod meg:
Margó segítségével pedig mozdíthatod az elemet a kampányon belül, fentebb, lentebb, jobbra és balra. Ezt itt állíthatod be:
Hozzászólások