Egy kampány, megannyi különböző élmény.
Az uniformizált üzeneteknek leáldozott. A látogatók ma már elvárják, hogy az interneten böngészve személyre szabott élményekkel találkozzanak. Azonban lássuk be: nem mindig könnyű megfelelni ezeknek az elvárásoknak, különösen akkor ha nem olyan erőforrásokból gazdálkodunk, mint az e-kereskedelmi hatalmak, például Amazon. Mi azonban hiszünk abban, hogy a személyre szabott üzenetek létrehozásának nem kellene különösebb kihívást jelentenie az átlagos webáruház számára sem. Éppen ezért a Személyre Szabott Látogatói Élmény az OptiMonk egyik leghasznosabb funkciója.
Ebből a cikkből megtudhatod:
- Miben segíthet neked a Személyre Szabott Látogatói Élmény?
- Így működnek a Látogatói Élmények
- Élmények létrehozása lépésről lépésre
- Élmények sorrendje: hogyan hozzunk létre alapértelmezett verziót
- Érdekel, mit tudsz megvalósítani Látogatói Élményekkel? Íme néhány példa
- Megjegyzés: megjelenési szabályok
Miben segíthet neked a Személyre Szabott Látogatói Élmény?
A marketingszakemberek számára nem újdonság különböző customer journey-k, azaz látogatói élmények létrehozása eltérő szegmensek számára. Főként kampányok létrehozásakor merül fel, hogy különböző szegmenseket eltérő landing oldalra irányítunk, különböző popupot mutatunk nekik vagy csak egyszerűen az oldal címét cseréljük. Ezáltal máris egy sokkal relevánsabb élményben van része a látogatónak.
Ilyenkor, természetesen minden egyes landoló oldalt, popupot minden szegmensre egyesével létre kell hozni. Ha pedig egy apróságot szeretnénk módosítani ezeken az üzeneteken, azt minden egyes oldalon meg kell tenni. Még belegondolni is fárasztó.
Pontosan erre fejlesztettünk ki egy megoldást: mi lenne, ha csak egyetlen üzenet közvetíthetne különböző élményt minden szegmens felé?
Ugyanazon a kampányon belül, az új látogatókat: “Üdv webshopunkban”, míg a visszatérőket pedig “Üdv újra itt! Böngéssz az idei szezon kedvencei között” címsorral fogadhatod.
Így működnek a Látogatói Élmények
A Személyre Szabott Látogatói Élmények szíve és lelke nem más, mint a megfelelő célzás. Lehetőséged lesz arra, hogy ugyanazon kampányon belül eltérő üzeneteket variánsokat készíts.
Tegyük fel, hogy van egy nagyon egyszerű üzeneted.
Ennek az üzenet egy eltérő változatát szeretnéd megjeleníteni a látogatók egy bizonyos részének, például a visszatérő látogatókat szeretnéd a keresztnevükön szólítani.
A “Látogatói Élmények” lehetővé teszik, hogy adott targetálási szabályokat az üzenetváltozatok szintjén alkalmazz, így tűpontosan célozhatsz személyre szabott üzeneteket látogatóid bármely szegmensére.
Élmények létrehozása lépésről lépésre
1) Először is jelentkezz be az OptiMonk fiókodba az https://app.optimonk.hu/ oldalon
2) Válaszd ki bal oldalon a Kampányok menüpontot, majd válaszd ki a használni kívánt Kampányt a nevére kattintva:
3) Görgess le a Személyre szabott látogatói élményekhez, és kattints a Perszonalizáció indítása gombra:
4) A Perszonalizáció szerkesztőbe fogunk érkezni. Az élmények személyre szabásához kettő eszközünk van: variánsok, amiket a látogatóinknak szeretnénk megjeleníteni, illetve megjelenési szabályok, amelyek meghatározzák, hogy kiknek jelenenek meg az adott élmények. Az élmény létrehozásához kattints az Új variáns hozzáadására:
5) Amikor először adunk hozzá új variánst, ez a Kampányunk eredeti variánsának a másolata lesz, amit szerkeszthetünk ízlésünk szerint, például módosíthatjuk a megjelenített szöveget.
6) Ha jobb oldalt rákattintasz a három pöttyre, szerkesztheted, másolhatod és törölheted a variánsokat, vagy át is nevezheted őket, hogy később könnyebben meg tudd őket különböztetni:
7) Hasonló ikont találunk a jobb oldalon az élmény melett is, amivel átnevezhetjük vagy törölhetjük az élményt:
8) Az Új szabály hozzáadása gombra kattintva megjelenési feltételeket adhatunk meg az élménynek, ezzel meghatározhatjuk, hogy mely látogatóknak jelenjen meg, azaz segít a szegmentálásban:
9) A listából rengeteg szabály közül tudunk választani amik segítenek nekünk a látogatók egy bizonyos csoportját célozni. Például ha a visszatérő látogatóknak akarjuk megjeleníteni az élményt, válasszuk a Visszatérő / Új szabályt a Látogatás alatt. Kattints a Hozzáadás gombra a használni kívánt szabály mellett:
10) Egyszerre több szabályt is beállíthatunk az élményhez:
11) Az Új perszonalizáció hozzáadása gombra kattintva újabb élményt adhatunk a Kampányunkhoz, amit az előzőekhez hasonló módon személyre tudunk szabni variánsok és szabályok hozzáadásával:
12) Az élmények neve alatt láthatjuk melyikhez hány darab variánst és megjelenési szabályt adtunk hozzá:
13) Az élmények sorban fognak megjelenni a látogatóknak a megadott megjelenési szabályok szerint. A megjelenési sorrendet az élmények neve melletti nyilakkal állíthatjuk, és a számok jelölik az élmény helyét a sorban (erről még lentebb bővebben írunk az Élmények sorrendje: hogyan hozzunk létre alapértelmezett verziót bekezdésben):
14) Ha befejezted az élmények szerkesztését, görgess le a Megjelenési feltételek - Összefoglalásig. Itt láthatod azokat a megjelenési és szegmentációs szabályokat, amelyek a Kampány összes élményére érvényesek lesznek:
15) A Beállítások módosítása gombra kattintva újabb feltételeket adhatunk hozzá, amelyek a Kampány összes élményére érvényesek lesznek:
A Mikor jelenjen meg a popup? alatt megjelenési szabályt tudunk hozzáadni, a Kinek jelenjen meg a popup? alatt pedig szegmentációs szabályokat tudunk megadni, amiknek a segíségével csak a látogatók egy adott csoportjának fog megjelenni a Kampányunk. Kattintsunk jobb fent a Tovább gombra, ha végeztünk a szabályok hozzáadásával:
16) A Kampáyunk aktiválásához állítsuk a státuszkapcsolót Aktívra:
Az élmények megjelenéseit és konverzióit is láthatjuk itt, a jobb oldalon. A Kampányok listájában a Kampányunk adataid tudjuk követni, ami a Kampányon belüli összes élményt magában foglalja:
Élmények sorrendje: hogyan hozzunk létre alapértelmezett verziót
Élmények sorrendje
A bal oldalon számokat látunk az élmények mellett. Ezek a számok jelölik az élmények sorrendjét, azaz ebben a sorrendben fogja az OptiMonk a látogatóknak megjeleníteni az élményeket, a megadott megjelenési szabályok szerint: ha a látogató megfelel az 1. élményben megadott megjelenési feltételeknek, akkor az 1. élmény fog neki megjelenni. Ha nem felel meg az 1. élményben megadott megjelenési feltételeknek, akkor az OptiMonk ellenőrzi, hogy megfelel-e a 2. élményben megadott feltételeknek, és így tovább.
Élmények sorrendjének megváltoztatása
Az élmények sorrendjét egyszerűen tudjuk változtatni az élmények neve melletti nyilakkal:
Alapértelmezett élmény
Célszerű egy alapértelmezett élményt beállítani az utolsó élménynek, bármiféle megjelenési szabály hozzáadása nélkül, így ez az élmény fog megjelenni azoknak a látogatóknak, akik a többi élmény közül egyik megjelenési feltételeinek sem feleltek meg:
Érdekel, mit tudsz megvalósítani Látogatói Élményekkel? Íme néhány példa
Szabd személyre ajánlataidat, ugyanazon az üzeneten belül:
-
Bizonyos országokból érkező számára mutasd be az ingyenes szállítási lehetőséget.
-
Ajánlj magasabb kedvezményeket a visszatérő vásárlók számára.
- Egyszerűen módosítsd a képeket vagy a nyelvet a különböző üzenetverziókon attól függően, hogy melyik országban jelennek meg.
Megjegyzés: megjelenési szabályok
Élményeknél a megjelenési szabályok közül az alábbiak csak a következő oldalon fognak megjelenni:
- Teljes weboldalon töltött idő
- OptiMonk kampányok összekapcsolása
- Kosárra vonatkozó szabályok
Tehát azok az élmények ahol ezeket a szabályokat használjuk oldalbetöltődéskor fognak megjelenni a látogatóknak (miután a megjelenési feltételek teljesültek), például amikor a látogató a weboldalunkon egy másik oldalra lép.
Ennyi az egész! :) Ha bármi további kérdésed lenne vagy tudunk még valamiben segíteni, kérlek fordulj hozzánk bizalommal a support@optimonk.com email címen, és örömmel segítünk!
Hozzászólások