A marketingszakembernek számára elengedhetetlen, hogy pontosan tudják, hogy mindennapi tevékenységeik mennyire hatékonyak és azok hogyan befolyásolják az üzleti eredményeiket.
Amikor megpróbáljuk értékelni egy-egy tevékenységünk sikerességét, hajlamosak lehetünk a sikert vagy a sikertelenséget egy bizonyos külső változó számlájára írni, például egy Black Friday során megnövekedett árbevétel.
Ezek elkerülésére nyújtanak megoldást a Kísérletek egyszerű, de nagyon hatékony módszert kínál üzenetek egyidejű, több változó mentén történő tesztelésére, hogy megtalálhasd a legnagyobb konverziót eredményező üzenetet.
Ebben a cikkben, betekintést nyújtunk abba, hogy:
- mire szolgálnak pontosan a Kísérletek,
- mi mindent tesztelhetsz OptiMonk Kísérletekkel,
- hogyan hozz létre egy kísérletet és
- adunk néhány tippet és trükköt, amire érdemes odafigyelned.
Mi is pontosan a Kísérletek?
A Kísérletek segítségével a következőkre deríthetsz fényt:
- Melyik üzenet típus működik a legjobban?
- Hatékonyabbak-e a kampányaid, mintha egyáltalán nem indítanál kampányt?
- Mely szegmensek konverziós aránya a legmagasabb?
- Az üzenetek mely kombinációja hozza a legjobb eredményt?
A Kísérletek, bármely meglévő kampánnyal futtathatóak, legyen az aktív vagy inaktív ugyanazon a domain címen, tehát bármely kampányt tesztelheted egymás ellenében.
Inspiráció, hogy mit érdemes tesztelned
Üzenet variánsok A/B tesztelése
Ha különböző variánsokat szeretnél tesztelni, legyenek az különböző CTA-k, színvariácók, szövegek, vagy képek, akkor ezeket A/B teszteléssel egy kampányon belül könnyedén megteheted, ehhez nem kell a Kísértleteket használnod.
Tehát ha különböző sablonokat, vagy üzenettípusokat szeretnél egymás ellenében tesztelni, akkor jó helyen jársz:
-
- Gamification sablonok, hagyományos listaépítőkkel szemben
- Lead mágnes lista építők, kedvezményes ajánlatokkal szemben
- Teaser vs.nem teaser kampányok
- És még sok minden más
Szegmensek & Közönségek A/B tesztelése
-
-
- Különböző lokációkat egymással szemben pl. Egyesült Királyság vs. USA
- Klaviyo szegmenseket és listákat pl. Új előfizetők vs. potenciális vásárlók
- Különböző forrásokból érkező közönségeket pl. Organikus vs. hirdetésekből érkező forgalom
- Különböző kosárértékkel rendelkező vásárlókat pl. Alacsony vs. magas kosárérték
-
Az üzenetek általános hatékonyságának tesztelése
Teszteld az üzeneteket egy kontroll csoporttal, hogy értékeld üzeneteid milyen hatékonysággal működnek, és milyen hatással vannak a bevételedre.
Teljes kampányok/kampánycsoportok A/B tesztelése
Teszteld le a teljes élményt, hogy megtaláld az üzenetek legjobb kombinációját.
-
- Kedvezménykód vs. (Kedvezménykód vs. Kezdvezménykód emlékeztető)
- Kedvezménykód vs. (Kedvezménykód vs. Vásárlási utáni visszajelzés ablak)
- Kedvezménykód vs. (Kedvezménykód vs. ingyenes szállítás
- Ingyenes szállítás vs. (Ingyenes szállítás vs. kuponkód)
- Üdvözlő ajánlatok vs. (Üdvözlő ajánlatok vs. kuponkód)
Hogyan használd a Kísérleteket?
1. Először is jelentkezz be az OptiMonk fiókodba itt: https://app.optimonk.com/login/hu
2. Válaszd ki a kísérletek ikont a balodali navigációs sávból
3. Itt találod az összes eddigi létrehozott Kísérletek kampányodat - ha volt ilyen - a nevük és domain címük alapján. Ha még nem futattál kísérletek kampányt, ne lepődj meg, ha üresen találod ezt az oldalt. Az első Kísérlet elindításához kattints az “Új Kísérlet” elemre a jobb felső sarokban.
4. Először válaszd ki, hogy melyik domain címen szeretnéd futtatni a Kísérletet. Ne feledd, hogy egy kísérlet, csak egyetlen domain címen futhat, tehát nem tesztelhetsz két különböző domain címen futó kampányt, egyazon Kísérleten belül.
5. Nevezd el a Kísérletet, hogy később könnyedén azonosíthasd azt
Extra tipp: Tüntesd fel a névben a domaint és az A/B teszt tárgyát. Pl.: USA vs. UK/ Listaépítő/Jammie.com
6. Adj hozzá kampányokat, hogy megjeleníts különböző látogatói szegmenseket, az “Add campaign” gomb segítségével és böngéssz a meglévő kampányaid között.
Ha már egy meglévő aktív kampányt adsz hozzá a kísérletekhez, akkor kapsz majd egy értesítést arról, hogy ez a kampány inaktiválódik, majd újra aktiválódik amint elindítod a Kísérleteket. Ennek az az oka, hogy egy kampány nem futhat függetlenül a Kísérletektől.
5 látogatói csoportot hozhatsz létre.
7. Miután kiválasztottad, mely kampányokat szeretnéd tesztelni egymással határozd meg hogyan szeretnéd megosztani a forgalmat a két kampány között. Előfordulhat, hogy mindkét kampányt azonos arányban szeretnéd megjeleníteni a látogatók számára, de érdemes lehet az A kampányt nagyobb közönség számára megjeleníteni, a B kampányt pedig kisebb célcsoportnak. Ez lehetővé teszi, hogy alacsonyabb kockázatú teszteket futass.
8. A Kísérlet elindításához nyomd meg az Indít gombot. Ha elindítottál egy Kísérletet, és szeretnéd befejezni, akkor minden esetben manuálisan kell azt leállítanod.
9. A Kísérletet bármikor befejezheted a Befejez gombra kattintva.
10. Amikor lefuttattál egy Kísérletek kampányt, az eredményeket megnézheted a Kísérletek oldalon.
Ne feledd, hogy az itt található eredmények és statisztikák csak a Kísérletek időkeretén belüli eredményeket tükrözik. További adatok mérhetőek a Google Analytics szolgáltatásán belül.
Mit érdemes még tudnod Kísérletekről?
- Ha egy kampány egy aktív kísérlet része, akkor azt egy kis ikon jelzi majd a kampánylista oldalán.
- Ha egy kampányt hozzáadtál a Kísérletekhez, azt nem lehet inaktiválni a kampánylistából.
- Egy kísérlet csak egyszer futtatható és nem indítható újra.
- Egy adott kampány egyszerre csak egy kísérlet része lehet. Amint egy kísérlet befejeződött, szabadon hozzáadható egy másikhoz.
- A felhasználók csak olyan kísérletekhez adhatnak kampányokat, amelyek ugyanazon a domainen futnak.
- Minden egyes kísérlet eredménye a Kísérletek oldalon található. Az itt található statisztikák csak az adott időablakban történő eseményeket tükrözik. A kampányok mindenkori teljesítménye a Kampányok vagy Kampányelemzés alatt találhatóak.
- A kísérletekre vonatkozó részletes eredmények, mint például a rendelések átlagos érte, a leadott rendelések száma, vagy egy adott kampányhoz rendelt bevétel a Google Analyticsben tekinthető meg.
- Az OptiMonkban kizárólag konverzióra vonatkozó adatok találhatóak meg.
Amennyiben bármilyen kérdésed lenne, vagy úgy érzed szükséged lenne segítségre keress minket bátran a support@optimonk.com email címen.
Hozzászólások