Kísérletek

Ki_se_rletek.png

A marketingszakembernek számára elengedhetetlen, hogy pontosan tudják, hogy mindennapi tevékenységeik mennyire hatékonyak és azok hogyan befolyásolják az üzleti eredményeiket. 

Amikor megpróbáljuk értékelni egy-egy tevékenységünk sikerességét, hajlamosak lehetünk a sikert vagy a sikertelenséget egy bizonyos külső változó számlájára írni, például egy Black Friday során megnövekedett árbevétel. 

Ezek elkerülésére nyújtanak megoldást a Kísérletek egyszerű, de nagyon hatékony módszert kínál üzenetek egyidejű, több változó mentén történő tesztelésére, hogy megtalálhasd a legnagyobb konverziót eredményező üzenetet. 

Ebben a cikkben, betekintést nyújtunk abba, hogy: 

Mi is pontosan a Kísérletek?

A Kísérletek segítségével a következőkre deríthetsz fényt: 

  • Melyik üzenet típus működik a legjobban?
  • Hatékonyabbak-e a kampányaid, mintha egyáltalán nem indítanál kampányt?
  • Mely szegmensek konverziós aránya a legmagasabb?
  • Az üzenetek mely kombinációja hozza a legjobb eredményt? 

A Kísérletek, bármely meglévő kampánnyal futtathatóak, legyen az aktív vagy inaktív ugyanazon a domain címen, tehát bármely kampányt tesztelheted egymás ellenében. 

Inspiráció, hogy mit érdemes tesztelned 

Üzenet variánsok A/B tesztelése

Ha különböző variánsokat szeretnél tesztelni, legyenek az különböző CTA-k, színvariácók, szövegek, vagy képek, akkor ezeket A/B teszteléssel egy kampányon belül könnyedén megteheted, ehhez nem kell a Kísértleteket használnod.  

Tehát ha különböző sablonokat, vagy üzenettípusokat szeretnél egymás ellenében tesztelni, akkor jó helyen jársz:

    • Gamification sablonok, hagyományos listaépítőkkel szemben
    • Lead mágnes lista építők, kedvezményes ajánlatokkal szemben
    • Teaser vs.nem teaser kampányok
    • És még sok minden más

Szegmensek & Közönségek A/B tesztelése

      • Különböző lokációkat egymással szemben pl. Egyesült Királyság vs. USA
      • Klaviyo szegmenseket és listákat pl. Új előfizetők vs. potenciális vásárlók 
      • Különböző forrásokból érkező közönségeket pl. Organikus vs. hirdetésekből érkező forgalom
      • Különböző kosárértékkel rendelkező vásárlókat pl. Alacsony vs. magas kosárérték

Az üzenetek általános hatékonyságának tesztelése

Teszteld az üzeneteket egy kontroll csoporttal, hogy értékeld üzeneteid milyen hatékonysággal működnek, és milyen hatással vannak a bevételedre.

Teljes kampányok/kampánycsoportok A/B tesztelése

Teszteld le a teljes élményt, hogy megtaláld az üzenetek legjobb kombinációját. 

    • Kedvezménykód vs. (Kedvezménykód vs. Kezdvezménykód emlékeztető)
    • Kedvezménykód vs. (Kedvezménykód vs. Vásárlási utáni visszajelzés ablak)
    • Kedvezménykód vs. (Kedvezménykód vs. ingyenes szállítás
    • Ingyenes szállítás vs. (Ingyenes szállítás vs. kuponkód)
    • Üdvözlő ajánlatok vs. (Üdvözlő ajánlatok vs. kuponkód)

Hogyan használd a Kísérleteket? 

1. Először is jelentkezz be az OptiMonk fiókodba itt: https://app.optimonk.com/login/hu

2. Válaszd ki a kísérletek ikont a balodali navigációs sávból 

kise_rletek-01.png

3. Itt találod az összes eddigi létrehozott Kísérletek kampányodat - ha volt ilyen - a nevük és domain címük alapján. Ha még nem futattál kísérletek kampányt, ne lepődj meg, ha üresen találod ezt az oldalt. Az első Kísérlet elindításához kattints az “Új Kísérlet” elemre a jobb felső sarokban.
ki_se_rletek-02.png

4. Először válaszd ki, hogy melyik domain címen szeretnéd futtatni a Kísérletet.  Ne feledd, hogy egy kísérlet, csak egyetlen domain címen futhat, tehát nem tesztelhetsz két különböző domain címen futó kampányt, egyazon Kísérleten belül.

ki_se_rletek-3.png

5. Nevezd el a Kísérletet, hogy később könnyedén azonosíthasd azt
Extra tipp: Tüntesd fel a névben a domaint és az A/B teszt tárgyát. Pl.: USA vs. UK/ Listaépítő/Jammie.com 

ki_se_rletek-4.png

6. Adj hozzá kampányokat, hogy megjeleníts különböző látogatói szegmenseket, az “Add campaign” gomb segítségével és böngéssz a meglévő kampányaid között. 

ki_se_rletek-5.png

Ha már egy meglévő aktív kampányt adsz hozzá a kísérletekhez, akkor kapsz majd egy értesítést arról, hogy ez a kampány inaktiválódik, majd újra aktiválódik amint elindítod a Kísérleteket. Ennek az az oka, hogy egy kampány nem futhat függetlenül a Kísérletektől. 

ki_se_rlet-5.png

5 látogatói csoportot hozhatsz létre.

7. Miután kiválasztottad, mely kampányokat szeretnéd tesztelni egymással határozd meg hogyan szeretnéd megosztani a forgalmat a két kampány között. Előfordulhat, hogy mindkét kampányt azonos arányban szeretnéd megjeleníteni a látogatók számára, de érdemes lehet az A kampányt nagyobb közönség számára megjeleníteni, a B kampányt pedig kisebb célcsoportnak. Ez lehetővé teszi, hogy alacsonyabb kockázatú teszteket futass.

ki_se_rlet-7.png

ki_se_rlet-8.png

8. A Kísérlet elindításához nyomd meg az Indít gombot. Ha elindítottál egy Kísérletet, és szeretnéd befejezni, akkor minden esetben manuálisan kell azt leállítanod. 

ki_se_rlet-8b.png

9. A Kísérletet bármikor befejezheted a Befejez gombra kattintva. 

ki_se_rletek-9.png

10. Amikor lefuttattál egy Kísérletek kampányt, az eredményeket megnézheted a Kísérletek oldalon.
Ne feledd, hogy az itt található eredmények és statisztikák csak a Kísérletek időkeretén belüli eredményeket tükrözik. További adatok mérhetőek a Google Analytics szolgáltatásán belül.

Mit érdemes még tudnod Kísérletekről? 

  1. Ha egy kampány egy aktív kísérlet része, akkor azt egy kis ikon jelzi majd a kampánylista oldalán.
  2. Ha egy kampányt hozzáadtál a Kísérletekhez, azt nem lehet inaktiválni a kampánylistából.
  3. Egy kísérlet csak egyszer futtatható és nem indítható újra. 
  4. Egy adott kampány egyszerre csak egy kísérlet része lehet. Amint egy kísérlet befejeződött, szabadon hozzáadható egy másikhoz. 
  5. A felhasználók csak olyan kísérletekhez adhatnak kampányokat, amelyek ugyanazon a domainen futnak. 
  6. Minden egyes kísérlet eredménye a Kísérletek oldalon található. Az itt található statisztikák csak az adott időablakban történő eseményeket tükrözik. A kampányok mindenkori teljesítménye a Kampányok vagy Kampányelemzés alatt találhatóak. 
  7. A kísérletekre vonatkozó részletes eredmények, mint például a rendelések átlagos érte, a leadott rendelések száma, vagy egy adott kampányhoz rendelt bevétel a Google Analyticsben tekinthető meg. 
  8. Az OptiMonkban kizárólag konverzióra vonatkozó adatok találhatóak meg. 

Amennyiben bármilyen kérdésed lenne, vagy úgy érzed szükséged lenne segítségre keress minket bátran a support@optimonk.com email címen. 

További kérdései vannak? Kérelem beküldése

Hozzászólások

Szolgáltató: Zendesk