Képzelj el egy landoló oldalt, ami ezerféle verzióban létezik, attól függően, hogy éppen ki nézi azt. Kedélyesen üdvözli a visszatérő látogatókat, a közeli ismerősöket nevükön is szólítja és a számukra legrelevánsabb üzenetet mutatja. Ezt tudja a Dinamikus Tartalom anélkül, hogy 1000 különböző landoló oldalt létre kellene hoznod.
Ebben a cikkben megmutatjuk:
- Mi az a Dinamikus Tartalom?
- Miért olyan zseniális megoldás a Dinamikus Tartalom?
- Hogyan hozz létre egy Dinamikus Tartalom típusú kampányt?
- Hogyan követheted nyomon a Dinamikus Tartalom típusú kampányok teljesítményét a Konverziós Célok segítségével
- Mire figyelj Dinamikus Tartalom használata során?
1. Mi az a Dinamikus Tartalom?
A Dinamikus Tartalom az OptiMonk egyik kampánytípusa, amely lehetővé teszi, hogy úgy módosítsd weboldalad tartalmát - főcímeket, CTA gombokat és bármilyen más szöveges elemet - hogy azok dinamikusan változzanak attól függően, hogy éppen ki nézi azokat. Ez azt jelenti, hogy végre búcsút mondhatsz a végeláthatatlan számú landing oldalak gyártásának, hiszen a tartalmak dinamikus módosításának köszönhetően ugyanazzal a landing oldallal szólíthasz meg annyi szegmenst, amennyit csak szeretnél.
2. Miért olyan zseniális megoldás a Dinamikus Tartalom?
A Dinamikus Tartalom lényege, hogy minden egyes weboldaladra érkező látogató, eltérő, a célcsoportjának megfelelő tartalommal találkozik. Úgy képzeld el mintha a weboldalad mögött folyamatosan ülne egy virtuális eladó, aki személyre szabott ajánlatokat, üzeneteket mutat minden potenciális vásárlódnak. Miért jó mindez?
⌛ Rengeteg időt fogsz megspórolni
Sokkal gyorsabb csupán a címsorokat, CTA-kat és egyéb tartalmakat személyre szabni, mint ugyanannyi különböző landing oldalt legyártani.
🛍️ A vásárlóid úgy fogják érezni, mintha közvetlenül hozzájuk szólnál
Könnyedén üdvözölheted visszatérő vásárlóidat, mint régi ismerőseidet és eltérő üzeneteket mutathatsz nekik viselkedéstől, érdeklődéstől, vagy akár földrajzi helytől függően.
📈 Növeld a fizetett hirdetéseid megtérülését
Személyre szabott landoló oldalakkal az egekbe röpítheted a konverziódat, ráadásul extra hirdetési költségek nélkül.
🤝 Építs bizalmat és elköteleződést
A bizalom az online vásárlás egyik fő alapeleme. A látogatóidnak bízniuk kell Benned ahhoz, hogy Tőled vásároljanak. Személyre szabott üzenetekkel könnyen profi webáruháznak tűnhetsz, és olyan perszonalizált élményt nyújthatsz vásárlóidnak, amilyet már az e-kereskedelmi óriásoktól megszoktak.
3. Hogyan hozz létre egy Dinamikus Tartalom típusú kampányt?
1) Először is jelentkezz be az OptiMonk fiókodba az https://app.optimonk.com/login/hu oldalon.
2) Jobb oldalon kattints az Új kampány gombra.
3) A következő oldalon, az üzenettípusok közül válaszd a Dinamikus Tartalom opciót.
4) Add meg azt a domain-t, ahol a változtatásokat szeretnéd beállítani és kattints a Tovább gombra.
5) A domaint kiválasztva egy külön tabon megnyílik a weboldalad egy Tartalomszerkesztővel az oldal tetején.
❗A Dinamikus Tartalomszerkesztő nem biztos, hogy megfelelően fog működni, ha a webhelyed szigorú cookie irányelveket követ, és még nem adtál hozzájárulást a sütikhez.
6) Először válaszd ki a Navigálást és a weboldalad oldalai között navigálva keresd meg azt az aloldalt, ahol szeretnéd módosítani a tartalmat.
7) Ha megtaláltad, kattints a Szerkesztésre. A Kijelölési mód segítségével megkeresheted a konkrét szöveg mezőt, amelynek a szövegét szeretnéd módosítani az aloldalon.
Szöveg szerkesztése
Amikor rákattintasz egy elemre amit változtatni szeretnél, meg fog jelenni egy Szöveges elem szerkesztése ablak.
Például ha kiválasztunk egy szöveg elemet, egyszerűen szerkeszthetjük a kijelölt szöveget.
Bármely elem elrejtése a weboldalon
Könnyen elrejthetünk elemet az Elem elrejtése gombra kattintva. A szöveg látható marad számodra, amíg szerkeszted. Ha meggondolod magad később, egyszerűen láthatóvá teheted az Elem megjelenítése gombra kattintva.
HTML szerkesztése
Amikor a HTML szerkesztésre kattintasz, számos változtatást végezhetsz. Itt átírhatod a szöveget, hozzáadhatod az inline CSS-t (miközben a globális CSS változatlan marad), módosíthatod a stílust, mint például a betűtípusok és színek, vagy hozzáadhat egy új osztályt. Emellett lehetőséged van JavaScript hozzáadására is, például egy gomb fölé helyezve megváltoztathatod annak funkcionalitását.
❗ Amikor szerkeszted a HTML-t, ugyanazok a paraméterek lesznek érvényesek a mobil- és táblagép nézetekben is, még akkor is, ha van mobilra optimalizált CSS-ed definiálva.
❗ Amennyiben változtatást hajtasz végre a Point & Click Szerkesztőben, az hatással lehet más elemekre is. Például, ha egyetlen szövegsort szerkesztesz és annak az "őselemét" a HTML Szerkesztőben (a nagyobb egységét), akkor az egyik törlése a másik törlésével járhat.
8) Az összes változtatásod megtekintheted a "Változások" rész alatt. Kattintással megtekintheted az oldalon végrehajtott változtatásaid listáját. Emellett van lehetőséged az "visszavonás" vagy "újra" funkciók használatára is, amellyel visszaállíthatod vagy megismételheted a változtatásokat.
9) Ha minden módosítást rendben találtál, akkor kattints a Tovább gombra.
10) Ezután visszairányítunk az OptiMonk fiókodba, ahol beállíthatod a kampányhoz tartozó célzási szabályokat. Látni fogod, hogy az Aktuális oldal/URL szabály automatikusan hozzáadódott a beállításhoz. Ha szeretnéd megjeleníteni a módosításaidat több hasonló aloldalon (például több különböző termékoldalon), akkor ezt szintén az Aktuális oldal / URL szabályunkkal tudod beállítani.
💡 Nézzünk meg egy példát! Az előző lépésekben a módosításokat kizárólag egy konkrét termékoldalon végezted el, viszont szeretnéd ha egy konkrét kategórián (pl minden jóga óra) belül, minden termékoldalad főcíme az általad beállítottra módosulna. Ehhez nem kell mást tenned, minthogy az Aktuális oldal szabályt az alábbi módon használni. Ezek alapján a módosításaid minden olyan oldalon meg fognak jelenni, ahol az URL tartalmazza a “class” szót:
12) Természetesen ha szeretnéd tovább szegmentálni a látogatóidat, akkor további célzási szabályokat is használhatsz, ezt az “Új szabály hozzáadása” gombbal teheted meg.
13) A beállítások véglegesítéséhez kattints a jobb felső sarokban a Tovább gombra.
💡 A következő alkalommal, amikor a Dinamikus Tartalom "point-and-click" szerkesztőben vagy ugyanazon Kampányhoz tartozó oldalon, zöld értesítést fogsz látni, ha az adott oldal benne van a Dinamikus Tartalom Kampány célzott szabályaiban.
4. Hogyan követheted nyomon a Dinamikus Tartalom típusú kampányok teljesítményét a Konverziós Célok segítségével
A Dinamikus Tartalom típusú kampányok hatékonyságának értékeléséhez először el kell döntenünk, hogy mikor tekintjük sikeresnek a kampányt. Például személyre szabjuk egy termékoldalon a főcímet az Egyesült Államokból érkező látogatók számára. Sikeresebb-e a személyre szabott főcím, ha több konverziót, több eladást generál, vagy ha több látogató tesz termékeket a kosárba? Egy új dinamikus tartalomkampány létrehozásakor rögtön az elején meg kell hoznunk ezt a döntést, és meg kell határoznunk a kampány konverziós célját.
Mi az a Konverziós Cél?
A Konverziós Célok rugalmasságot biztosítanak a kampány sikerének nyomon követéséhez. A Konverziós célok lehetővé teszik, hogy meghatározhassuk a kívánt konverziós műveletet az üzleti célunkkal összhangban. Legyen szó az értékesítés, az oldalmegtekintések, a feliratkozások vagy más jelentős elköteleződések nyomon követéséről, a Konverziós célok lehetővé teszik, hogy prioritásként kezeljük, ami valóban számít a vállalkozásunk számára.
Milyen Konverziós Célok közül választhatok?
- Kampány konverzió
- Kampány megtekintés
- Kampány bezárás
- Oldal megtekintés
- Kosárba helyezés és vásárlás (ha Soprenter vagy Shopify weboldalt használunk)
Amikor dinamikus tartalmat állítunk be, fontoljuk meg a "Kosárba helyezés" vagy a "Vásárlás" konverziós esemény kiválasztását az egyik termékoldal szövegének teszteléséhez. Továbbá egy üdvözlő oldal esetében konverziós eseményként nyomon követhetjük az "Oldal megtekintését" az URL címe alapján.
A kampányalapú konverziók akkor számítanak, ha van egy másik OptiMonk popup kampányunk, amely ugyanazt a közönségszegmenst célozza meg.
Konverziós Célok beállítása
Dinamikus Tartalom alapú kampányhoz való beállításkor a célzási szabályok bevezetése után van egy további lépés: az egyéni Konverziós célok létrehozása.
A Konverziós Célok beállításával kapcsolatos részletes útmutatást ebben a cikkben találjuk: Konverziós Célok.
5. Mire figyelj Dinamikus Tartalom használata során?
❗ Az első alkalommal amikor létrehozod a Kampányt, a Dinamikus Tartalom "point-and-click" szerkesztőben nem fog megjelenni a zöld értesítés, mivel ekkor még nincsenek elmentve a célzott szabályok.
❗ Egy Dinamikus Kampány létrehozása során, a Tartalomszerkesztővel kizárólag egy aloldalon tudsz módosításokat elvégezni, azonban az Aktuális oldal / URL szabállyal, akár több hasonló oldalon is megjelenítheted a módosításaidat.
❗ Összesen 20 módosítást végezhetsz el egy oldalon egy Dinamikus Kampányon belül.
❗ Az egész címsort meg kell változtatni, nem csak annak részeit.
❗ A földrajzi elhelyezkedés alapján szegmenseket csak akkor tudsz célozni, ha az URL-ben jelölted az országot a Aktuális oldal/URL szabály használatával. Például, ha az URL az sissora.com/fr/ formátumot követi, akkor a /fr/ azt jelzi, hogy ez egy francia oldal.
❗ Ha olyan variánst próbálsz megnyitni, amelynek van Point and Click Szerkesztője, előfordulhat, hogy az oldal jelszót kér, de az OptiMonk script hiányzik. Ez azt jelenti, hogy a szerkesztő nem fog megjelenni. Ez a probléma előfordulhat a Shopify tesztáruházakban. A megoldáshoz kattints újra a variánsra, és a jelszó kérés eltűnik. Ez lehetővé teszi a Point and Click Szerkesztő megjelenését.
💡 Létrehozhatsz módosításokat egyetlen oldalon, és később az Aktuális oldal/URL szabállyal megcélozhatod az összes hasonló oldalt, hogy megjelenítsd ugyanazokat az üzeneteket. Például, ha megváltoztatod a címsorokat egy oldalon, ahol a cipőket listázod, egyszerűen megcélozhatod a kalapokat tartalmazó oldalt is, így ott is ugyanazokat a címsorokat jelenítheted meg.
✉️ Ha további segítségre lenne szükséged vagy bármilyen kérdésed van, kérlek fordulj hozzánk a support@optimonk.com email címen, és örömmel segítünk :)
Hozzászólások